2011-12-08, 21:34
Medlem
Sheepdogs avatar
2a december sändes detta på Fox, ett nyhetsinslag om att den nya mupparna filmen är "liberal propaganda".
Att de liberala hjärntvättar barnen och att de borde döpa den onda muppen till "obama" osv.
Listan blir lång hur de attackerar filmen och anser att de liberala hjärntvättar och försöker konvertera barnen i ung ålder.
De hakar dessutom upp sig på att den onda i filmen heter "Tex Richman" som att vara rik är nåt dåligt.

Ta en titt på klippen, vad anser ni? Har inte Fox gått för långt nu? Är den nån som håller med dom?
Framtiden för Usa verkar inte god om republikanerna kommer till makten nästa val.

http://www.youtube.com/watch?v=Q9cGY...layer_embedded
Citera
2011-12-08, 22:09
Medlem
Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men ja, jag anser att Fox har rätt, även om jag själv hade använt mig av en annorlunda terminologi än de traditionella skällsorden som Fox använder dag ut och dag in. Hollywoods politiska lutning bör väl vara uppenbart för de flesta vid det här laget.
Citera
2011-12-08, 23:55
Medlem
Citadells avatar
Är problemet att de anklagar något så oskyldigt som mupparna för att vara propaganda?
Man måste vara väldigt naiv om man inte tror att barnprogram kan göras för att påverka barns åsikter.
Citera
2011-12-09, 07:37
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoernsten
Hollywoods politiska lutning bör väl vara uppenbart för de flesta vid det här laget.

Tvärtom tycker jag (fast med reservationer för att jag inte sett filmen), det förefaller snarare vara ett gott exempel på att den mediatendens som ofta beskrivs som ideologisk och vänsterpolitisk snarare är ett uttryck för en tilltagande konstnärsromantik, för artisternas, skönandarnas och text- och bildmänniskornas ökade inflytande över samhället och "diskursen". Media drar till sig människor med denna böjelse för estetik, konst, fiktion och underhållning varvid den ytterligare tenderar att upphöjas till allmänt samhälls- och livsideal till följd av mediainstitutionernas och medieprodukternas enorma tillväxt. Och i detta fall tycks det mycket riktigt åter vara så att den kapitalistiske skurken är ond därför att han inte är konstnär utan materialist vars profitbegär hotar konsten, kulturen, den mupphumanistiska gemenskapens värden (i disneysk-hollywoodsk tappning) etc.

Citat:
Ursprungligen postat av IMDB summary
When 3 muppet fans learn that Tex Richman wants to drill under the muppet theater for oil Gary, Mary and Walter set out to find the muppets who have been split up for years Kermit lives in his own mansion depressed in hollywood, Gonzo is a high class plumber at Gonzo's Royal Flush, Fozzie performs with a tribute band called The Moopets , Miss Piggy is the plus-size fashion editor at Vogue Paris, and Animal is at a celebrity anger managment rehab center in Santa Barbara.
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2011-12-09 kl. 07:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in