Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-30, 15:18
  #13
Medlem
divinebaals avatar
Tack för dagens skratt.

Första tanken var Troll, tyvärr kan hela storyn vara helt sann... om det verkligen sådana blåögd personer längre . Men det är ju en skröna för memoarena som är guld värt bara den. Bra att du delar med dig.

Katoys/LB kan vara ena lea jäklar. De jagar i grupp och är fenomenala ficktjuvar (eller rättare sagt, de som tjuvar mest). Och att ge sig i "diskussion" med en LB är verkligen att tigga stryk. De har som du märkte inga hämningar att ta till med "våld" när nån tjafsar. Kanske ska vara glad de inte drog en flarra.
Citera
2014-01-02, 18:32
  #14
Medlem
Bangla är ju paradiset i phuket. Rekommenderar dig till att förkröka på barerna tvärs över vägen vid hard rock cafe. Otop shopping paradise heter området
Citera
2014-01-03, 02:37
  #15
Medlem
NoCtrls avatar
Otop är ruskigt bra förkröks ställe. Jag har ju inte hamnat i den sitsen som du med en LB men jag brukar mest skratta å säga nej tack om någon skulle närma sig. Vill nog inte säga att det är farligare i patong än vad det är på andra stora semesterorter. Tänk en extra gång innan du gör något å möt alla med ett leende så får du garanterat ett tillbaka
Citera
2014-01-03, 08:51
  #16
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Är det inte lite märkligt att det verkar vara män över medellängd som blir katoys? Alltså över thai-medellängd. Riktigt jävla otrevliga är dom iallafall. Finns ju liksom ingen anledning att ge sig på och klösa folk. Tigrarna på Tiger Kingdom var snällare och betydligt trevligare än de där...
Citera
2014-02-03, 10:22
  #17
Medlem
Psychopatricks avatar
Jag kan inte riktigt förstå charmen med Bangla, Patong och att det är ett "paradis" som någon skrev.. Det är horor, turister, lb och otrevlig personal överallt. Vill man ha lite fest så är väl Phi Phi 100 gånger bättre. Ö-livet längre söderut är mycket bättre i min mening.
Citera
2014-02-04, 21:13
  #18
Medlem
Har själv varit nere i thailand totalt 9 ggr.med början 92 , ibland vistats där 3 mån i taget
Phuket har det blivit de senare åren mkt. p.g.a. det burit av i en `flygstol´
Tycker att Patong har uratat de senaste 2 åren med mkt. ruffel och båg
Kurupta Poliser och mkt. blåsnotor ,tjejer som börjat få attitud och även inte drar sig ifrån att stjäla!
Läs lokaltidningen och se allt skit som händer där www.thephuketnews.com
Nej potong är varken trevligt eller säkert längre

Ska ta och berätta om någon dag vad som hände mig i Dec 2013 där...........
Citera
2014-02-04, 21:16
  #19
Medlem
Har själv varit nere i thailand totalt 9 ggr.med början 92 , ibland vistats där 3 mån i taget
Phuket har det blivit de senare åren mkt. p.g.a. det burit av i en `flygstol´
Tycker att Patong har uratat de senaste 2 åren med mkt. ruffel och båg
Korrupta Poliser och mkt. blåsnotor ,tjejer som börjat få attityd och även inte drar sig ifrån att stjäla!
Läs lokaltidningen och se allt skit som händer där www.thephuketnews.com
Nej patong är varken trevligt eller säkert längre

Ska ta och berätta om någon dag vad som hände mig i Dec 2013 där...........
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1735857

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback