Citat:
Ursprungligen postat av mumma
SSM är väldigt snälla. Jag har tillstånd för att inneha en Fusor i "forskningsyfte" och att jag har gått igenom de kurserna angående strålskydd, samt att strålskydd är dugligt. Dock har jag inte haft pengar, eller tid att bygga den än. Skall snart söka tillstånd för 2kg DU.
Men jag skall fortsätta på mitt reaktorprojekt, dock mer avancerat än psycopatic. Det jag håller på med nu, är att bygga en mindre prototypkaskad för tungt vatten, i 5 steg genom elektrolys.
Som sagt behöver man inte få ett tillstånd för att skaffa upp tom 15 kilo DU eller naturligt U, utan du behöver bara fylla i en lapp att du ämnar införskaffa inom 15 kilo av ämnet.
Hur som helst är jag väldigt intresserad av att höra var du har tänkt skaffa dina två kilo DU. Själv har jag letat som en stucken gris i många år nu, utan att ha hittat något annat än några få affärer som säljer riktigt små mängder för samlingar. Får du tag i någon försäljare vore jag väldigt intressread av att köpa själv. För tillfället har jag blott ett halvt gram
Tack på förhand!