2011-12-07, 22:43
Medlem
LitenPusss avatar
Jag funderar på att köpa en iPhone nu när de blivit billigare sen iPhone 4S kom. Jag vill att de är så billigt som möjligt så jag kan tänka mig en iPhone 3GS oxå om det är mycket billigare.
Skiljer det mycket i pris mellan 3GS och iPhone 4? Månadskostnaden är absolut viktigast eftersom jag inte har så mycket pengar. En fast månadskostnad som man får ringa för vore bra och inte en extra avgift för mobilen.

Surfar inte speciellt mycket så jag behöver tänka på begränsningar, ringer mest så de vore bra med låg uppkopplingsavgift.
Vilket abbonemang ska man välja? Är det Tele2 som är billigast? Om mobilen går sönder vill jag gärna ha en butik jag kan gå till.

Vore jättesnällt om någon har tips för de svårt att hålla koll på alla erbjudande som finns!
Citera
2011-12-07, 22:45
Medlem
Biljettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenPuss
Jag funderar på att köpa en iPhone nu när de blivit billigare sen iPhone 4S kom. Jag vill att de är så billigt som möjligt så jag kan tänka mig en iPhone 3GS oxå om det är mycket billigare.
Skiljer det mycket i pris mellan 3GS och iPhone 4? Månadskostnaden är absolut viktigast eftersom jag inte har så mycket pengar. En fast månadskostnad som man får ringa för vore bra och inte en extra avgift för mobilen.

Surfar inte speciellt mycket så jag behöver tänka på begränsningar, ringer mest så de vore bra med låg uppkopplingsavgift.
Vilket abbonemang ska man välja? Är det Tele2 som är billigast? Om mobilen går sönder vill jag gärna ha en butik jag kan gå till.

Vore jättesnällt om någon har tips för de svårt att hålla koll på alla erbjudande som finns!
iphone 3gs: 99kr månaden hos 3
Citera
2011-12-07, 22:50
Medlem
LitenPusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biljetten
iphone 3gs: 99kr månaden hos 3

Får man ringa för det?
Citera
2011-12-07, 22:56
Medlem
LitenPusss avatar
Billigast på Tele2 verka va iphone pott för 249 kronor och när de skriver pott måste de väl att man får ringa för det?
Citera
2011-12-07, 23:25
Medlem
Flatroms avatar
Du kan få en 4S 16gb hos Halebop med 1000 fria samtals minuter, 3000 gratis sms och fri surf upp till 2gb för 295:- i månade.
Sen i Juni så blir det 390:- i månaden om jag kommer ihåg rätt. 48 månaders bindningstid dock.
Citera
2011-12-07, 23:33
Medlem
LitenPusss avatar
Flatrom: ok tack men månadskostnaden blir för hög på sikt.

Kollade Telia nu och har alltid trott de va dyrast när de har bäst täckning men en iPhone 4 kostar 249 kronor och då får jag ringa för hela det. De som va sämst va att de bara va 0.5 surf. Vad händer om man surfar mer än det? Blir det mycket extra pengar då?
Jag kommer nog inte surfa sådär mycket men spela Wordfeud och sådant och ladda hem lite appar, räcker 0.5 i surf? (vet inte hur mycket det är)
Citera
2011-12-08, 21:55
Medlem
Antifogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenPuss
Flatrom: ok tack men månadskostnaden blir för hög på sikt.

Kollade Telia nu och har alltid trott de va dyrast när de har bäst täckning men en iPhone 4 kostar 249 kronor och då får jag ringa för hela det. De som va sämst va att de bara va 0.5 surf. Vad händer om man surfar mer än det? Blir det mycket extra pengar då?
Jag kommer nog inte surfa sådär mycket men spela Wordfeud och sådant och ladda hem lite appar, räcker 0.5 i surf? (vet inte hur mycket det är)
Det som händer sen är att de begränsar din hastighet så det laggar sönder.

Telenor har för övrigt en kampanj fram tills på söndag där man kan få en Iphone 4s för 399kr/mån och får ringa för allt , obegränsad surf och 3000 fria sms varje månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in