2011-12-08, 02:34
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Nordkorea är ett av världens mest etniskt homogena samhällen, och antagligen det mest homogena, sa diktatur verkar funka bättre om man nu eftersträvar etnisk homogenitet. Speciellt med tanke pa att USA som är ett av de mest kapitaliska länderna är multietniskt ...

Var tror du att du trivs bäst - i Nordkorea eller USA ?

Detta är det mest vilsna inlägg jag någonsin sett på FB (Om jag räknar seriösa inlägg). Att Nordkorea är en kommunistisk diktatur har inget med dess etniska homogenitet att göra. Med denna nivå på din slutledningsförmåga är det inte konstig att du stöttar Sverige i sin väg till att bli ett islamistiskt land.

Kuba är en mångkultur, så även Haiti och Jugoslavien.

Island är etniskt homogent.

Sydkorea...

---------------

USA är inte speciellt "kapitalistiskt". Det är en hårt reglerad ekonomi.

Antar att du är ung och oerfaren.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2011-12-08 kl. 02:40.
Citera
2011-12-08, 07:12
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Speciellt med tanke pa att USA som är ett av de mest kapitaliska länderna är multietniskt ...
Du behöver inte bo i en multietnisk community i USA. Där är det t.o.m. lagligt att tala öppen om raser och rasblandning. Nationalister som vill leva i homogena etniska samhällen har mycket mycket större möjlighet att göra så i USA än i Sverige. Staten tvingar nationalisterna att dela ekonomi och gator med andra etniska grupper, och det är olagligt att neka anställa eller sälja varor till andra med hänvisning till ras. Varför är nationalisterna emot att skaffa sig dessa friheter att välja sin egen livsstil? Varför vill de fortsätta tvingas dela precis allting med människro som de hatar?

Nationalisternas rop efter en stark stat är nationalisternas självmord. Alla "starka stater" har varit utpräglat anti-nationalistiska. Fascismen är per definition anti-nationalistisk och har som mål att ersätta nation med stat. Mussolinis mål var ett multikulturellt nyromersk imperium. Rom var ingen nationalstat. T.o.m. Hitler-Tyskland hade massinvandring av många miljoner gästarbetare (inte slavar och krigsfångar, utan syd- och östeuropéer), för att det låg i statens intresse att offra nationen. Nationalisterna borde vara mot staten och tvärtom för nationen istället.
Senast redigerad av Fri 2011-12-08 kl. 07:16.
Citera
2011-12-08, 20:24
Medlem
rainbow77s avatar
Har försökt få tag i olika partier för att höra hur dom har tänkt lösa detta problem, har dock inte fått något svar. Någon som vet om det har pratats om tidigare?
Citera
2011-12-08, 20:26
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Sorry Svenne o Svenne hura, det är kört för er. Ni har max 10 år på er att fixa skiten, eller så är ni körda.
Citera
2011-12-11, 00:34
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow77
Hur ska vi isåfall stoppa det? Ska man bara ge upp? Jag tycker det är dags för lite metoder som våra förfäder använde för många många år sen, stå upp för den nordiska befolkning.

Nä, det är klart att man borde kämpa.

Men svenska folket skiter i detta, det är det som är problemet. Imamen Reinfeldt är mycket populär. Så vi har inget folk att kämpa för, dom vill ha det så som det är.

Det är av ovanstående anledning som jag tror det är försent. Annars kunde mycket göras. Invandringen från MENA kunde stoppas helt, och dom som redan bor här kunde sättas under press att integrera sig, ingen helt omöjlig uppgift (även om mycket svår).

Men tyvärr, som jag ser det, Imamen Reinfeldt kommer att sitta för länge (3-7år till). Och med Imamens extrema pro-islampolitik så kommer mycket att förändras under dessa år; det blir mycket svårt att återställa.

Europa blir en förlorare pga muslimsk invandring. Detta kommer att bli ett svårt handikapp mot muslimfria länder i social utveckling.
Citera
2011-12-11, 01:15
Medlem
AlexKidds avatar
För sent är det aldrig, men kraftigare åtgärder behövs ju längre invandringspolitiken får fortgå.
Citera
2011-12-11, 01:29
Bannlyst
Nej tyvärr måste jag säga. Sverige förändras och det förändras just nu till någonting i alla fall jag inte uppskattar. Sverige kommer att bli ett mångkulturellt land som det ser ut nu.
Citera
2011-12-11, 02:08
Medlem
Det är inte i närheten av att vara för sent, frågan är om vi ens kan bli utrotade över huvud taget. De svenskar som rasblandar gör det frivilligt, det är inte ens något våld inkluderat utan endast ren och skär dumhet. Anledningen till att invandrarna ökar så kraftigt är att vi tar in en massa (stor invandring) samt att dessa invandrare föder många barn (stort barnafödande). Det blir liksom dubbelt upp, andra generationens invandrare föder i regel inte mer barn än svenskarna. Den största anledningen till att svenskar inte kan utrotas är antagligen att det svenska samhället inte kan existera utan svenskarna. Utan de vita svenskarna så kraschar samhället och negrerna har inga att snylta på längre.
Citera
2011-12-11, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Nä, det är klart att man borde kämpa.

Men svenska folket skiter i detta, det är det som är problemet. Imamen Reinfeldt är mycket populär. Så vi har inget folk att kämpa för, dom vill ha det så som det är.

Det är av ovanstående anledning som jag tror det är försent. Annars kunde mycket göras. Invandringen från MENA kunde stoppas helt, och dom som redan bor här kunde sättas under press att integrera sig, ingen helt omöjlig uppgift (även om mycket svår).

Men tyvärr, som jag ser det, Imamen Reinfeldt kommer att sitta för länge (3-7år till). Och med Imamens extrema pro-islampolitik så kommer mycket att förändras under dessa år; det blir mycket svårt att återställa.

Europa blir en förlorare pga muslimsk invandring. Detta kommer att bli ett svårt handikapp mot muslimfria länder i social utveckling.

Intressant att du först klagar på invandringen men sen inte har något problem med att integrera dom i det svenska samhället. Vet inte om du är dum i huvudet eller helt enkelt bara hjärntvättad som övriga svenskar men invandrarna ska ut och inget annat. Rasblanda får du göra i något annat land, befolkningen i Sverige ska vara vit och inget annat.
Citera
2011-12-11, 02:20
Medlem
BaalZeBubs avatar
* Kan vi förhindra våran nationalitets undergång? Gällande befolkning och kultur.

Nej. Och det gäller inte bara oss. Samma sak gäller fransmannen, engelsmannen, tysken, italienaren och spanjoren - de stora pojkarna.

De som tidigare var nationens självklara folk måste återfinna sig själva som en etnisk grupp.

* Skulle det ens hjälpa att strypa invandringen, eller är det massutvisning som gäller?

Samma svar igen: Sverige kan inget göra, som inte de stora pojkarna gör. Låt oss se vad man hittar på i Frankrike t ex.

* Vad finns det för andra sätt att hindra detta från att ske?[/quote]

Att upprätthålla en kontrollgrupp med mindre invandring för att ha något att jämföra med. Finland och en del länder i Östeuropa är lämplig kontrollgrupp för nordeuropeisk/slavisk etnicitet.
Citera
2011-12-11, 02:34
Medlem
från min stånd punkt (själv invandrare) så ser man ganska tydligt vad svenska staten försöker göra, jag köper det med att dom behöver invandrare för att driva Sverige, men de tär på kostnaden av oss som redan finns i landet, jag kallar det för Mexiko effekten, detta är ganska vanligt i USA man sänker lönerna eftersom man har billig arbetskraft som kan göra jobben, problemet med detta är att staten/privata sektorn tjänar på detta här, men vi medborgare får det sämre.

Detta märks ganska tydligt inom städ/sjukvård/vakt/byggbranschen/forskare/ingenjörer ja listan är lång. har själv läst 2 utbildningar och är idag arbetslös, när jag söker jobb så får jag den enkla svaret ingen erfarenhet, man undrar ju hur fan man skall få den när man inte får jobba?!?

det som smärtade var när jag var nere i arbetsförmedlingen och där såg man en skylt att om du anställer mig så betalar staten 70% av min lön, (denna reklamen var då riktad till MENA invandrarna) tråkigt för mig så är jag från andra sidan jordklotet och får inte någon hjälp. Det som är så tragisk är att jag kom hit med mina föräldrar och har levt hela mitt liv här, gjort allt man skall göra för att integreras men nu sitter man här med 2 utbildningar och är arbetslös, det är väl dags att flytta utomlands igen känns det som.

tror inte detta landet kan räddas, levnads standar har redan sjunkit i mina ögon. än så visar väl inte statistiken det men man ser hör och läser i tidningar folk dödar ju varandra överallt, våldtäkter, misshandel. folk är arga, hade detta varit ett annat land med en aggressiv mentalitet så hade man nog haft revolution. Själv har jag funderat starkt på att vi borde göra något alla medborgare.
Citera
2011-12-11, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow77
Hejsan! Satt tidigare idag och funderade på utveckling i Sverige när det gäller befolkning och kultur, började därefter att oroa mig för att det kanske börjar bli för sent? Alltså nu menar jag gällande invandringen och dess fasansfulla följder den har givit oss.

Med tanke på att Mellanöstern och Afrika regionen ligger på topp när det gäller barnfödsel, så borde det väl egentligen inte spela någon roll om vi så skulle strypa invandringen helt? Jag är inte emot att vi har invandrare här (Så länge dom gör rätt för sig såklart), Men jag är heller inte så positivt inställd mot att svenskar ska bli en minoritet inom 30,40 år. (Kanske mer, eller mindre men någon gång lär ju detta ske).

Detta diskuteras säkert hejvilt, men har inte hittat någon som riktar in sig på just hur man ska lösa detta "problem".

* Kan vi förhindra våran nationalitets undergång? Gällande befolkning och kultur.

* Skulle det ens hjälpa att strypa invandringen, eller är det massutvisning som gäller?8

* Vad finns det för andra sätt att hindra detta från att ske?

Väldigt bra frågor!

Enligt mig finns det rent principiellt bara en lösning. Man måste förhindra integration och "försvenskning" av dem som kommer. Att ge pengar är en sak, att ge bort sin kultur, sitt land och sitt samhälle är en annan.

1) Ja, om vi förhindrar att svartigarna börjar identifiera sig som svenskar. Vi på gräsrotsnivå är de enda som kan förhindra det genom att inte "ställa upp på" att de är svenskar och behandla dem därefter.

2) Nej, förhindrande av invandringen är meningslöst. Vi bör göra motsatsen - uppmuntra och i viss mån påtvinga återvändande. En sak är att de kommer och vill jobba ihop pengar, en annan att de vill bli eller vara svenskar, vilket blir synonynt med statlig försörjning och bortslösade skattemedel. Det här kan utvecklas till en mycket farlig situation och jag förutser en svår kris inom 25 år. Följderna är osäkra med tanke på att en stor del av vårt folk är hjärntvättat och odugligt. Det kan bli väldigt allvarligt.

3) Många säger stryp bidragen, men det kommer att leda till amerikanisering och total rotlöshet. Det enda möjliga är att aptera en skenpolitik som får majoritetsstöd i befolkningen, där "krav" på integration ställs som bara kan uppnåsnav kanske 0.000001% av dem i praktiken. Detta bör göras medvetet så att det verkar rimligt och självklart och den dumma massan svenskar kan stå för det och tro på det, utan att förstå att det är avsiktlig AVYTTRING. Moderaterna är det största och allvarligaste hotet mot Sveriges framtid. Det är naturligt om du tänker efter, då partiet är avsett att representera en minoritet svenskar som tjänar pengar på att andra arbetar. Man bör utnyttja delar av deras strategier för omvändning/hjärntvätt. Dock ska man vara medveten om att det kommer en punkt där det havererar.

Ytterst är vi beroende av yttre förhållanden i den här frågan. Om tendensen växer i Holland, Finland, Danmark, och utvecklas där den redan är ett etablerat faktum som i Italien och Grekland, och trycket börjar öka på länder där det aldrig tidigare funnits stinkande människokräk (bortsett från ursprungsbefolkningen ......) som parasiterar och förstör, som Kina, Ryssland, Rumänien, Polen osv så kommer vi och våra barn att få bygga om Sverige. Viktigt som fan att stå för det här inför sig sjlv och fokusera på den utvecklingen som du talar om. Bara man lyckas ned det på en mikroskopisk nivå finns det verkligen hopp.

Det viktigaste vi kan göra nu är att se till att de inte får fotfäste i VÅRT land. Pissa på att de kommer och framhåller sig som "svenskar" och vara säker på att de aldrig kommer att bli det. Det kommer ett nytt Sverige där de inte kommer att ingå, vårt Sverige, svenskarnas land. Dvs att det är inte vårt längre vårt land, där invandrare kallar sig medborgare och engagerar sig i vår politik (det skämt som kvarstår) bland annat, men det kommer att bli det igen om fler tänker som vi.
Senast redigerad av Ben-Benn 2011-12-11 kl. 03:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in