2011-12-06, 22:45
Medlem
OriginalHunters avatar
Snabb fråga till alla smartskaft därute, tror ni har hygglig kolla.

Om jag söker bostadsbidrag för 2012, och uppger att jag i princip inte ska tjäna ett öre i Sverige (så jag ska få ut fyllt bidrag), men sedan jobbar i Norge och tjänar en del kosing, fast utan att meddela detta på min ansökan. Hur står är chansen/risken att detta sedan uppdagas av försäkringskassan?

Hjälp sökes
Citera
2011-12-06, 23:24
Medlem
Tallkottes avatar
Du kommer åka dit. Vidare så är det pga. sådana som dig som utnyttjar systemet som gör att cancersjuka människor måste jobba idag. FYFAN säger jag bara. Man kan ju bara hoppas att du drabbas av nått riktigt jävelskap och blir sparkad av samhället som du själv skapat.
Citera
2011-12-06, 23:37
Medlem
OriginalHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotte
Du kommer åka dit. Vidare så är det pga. sådana som dig som utnyttjar systemet som gör att cancersjuka människor måste jobba idag. FYFAN säger jag bara. Man kan ju bara hoppas att du drabbas av nått riktigt jävelskap och blir sparkad av samhället som du själv skapat.

Utnyttjar systemet? Jag sitter på dubbla jävla hyror, och det där fina systemet du dillar om har knullat mig mer än en gång i röven!
Citera
2011-12-06, 23:41
Medlem
Tallkottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalHunter
Utnyttjar systemet? Jag sitter på dubbla jävla hyror, och det där fina systemet du dillar om har knullat mig mer än en gång i röven!

Det är väl knappast någon som tvingat dig att sitta på dubbla hyror. Vidare förstår jag inte varför jag ska betala din dubbla hyra bara för att du inte har lust att göra det. Slutligen så skulle systemet ine "knullat dig i röven" om sådana som du inte utnyttjat systemet till att börja med.
Citera
2012-11-08, 15:35
Medlem
Rainmans avatar
Jag tror att det inte ska vara några som helst problem. På svenska deklarationen står det ingenting om inkomst ifrån Norge om du nu inte har medelat att du jobbar i Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in