2009-06-15, 12:34
Medlem
Res-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mayweather
Ligger väldigt centralt också, men UFC i Sverige förstår jag bara inte.

Vrf inte igentligen? Sporten har slagit igenom med dunder o brak, bara det sista halvåret märker jag bland folk i min närhet att intresset gått från noll, till jävligt stort.
Sverige ligger centralt i Norden, vilket garanterat kommer locka folk från alla grannländer. En optimal plats geografiskt. Kommer inte bli några som helst problem att fylla en arena.
Dock blir det väl tjall med regler osv som nämnts tidigare i tråden.
Dana vill ju tjäna så mycket som möjligt, och nå ut till så många som möjligt. Så ser det inte som en omöjlighet att dom kommer hit.
Citera
2009-06-15, 14:04
Medlem
MoribundWorlds avatar
Sverige måste sluta fitta sig med sin attityd mot kampsportsvärlden. Tänk hur bra ekonomiskt det vore för Sverige med såväl boxnings som UFC galor av lite högre klass.
Citera
2009-06-15, 15:38
Medlem
tjock-steffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoribundWorld
Sverige måste sluta fitta sig med sin attityd mot kampsportsvärlden. Tänk hur bra ekonomiskt det vore för Sverige med såväl boxnings som UFC galor av lite högre klass.

Moralistkärringarna kommer skrika som skållade grisar! Sivert Öholm kommer att fylla timmar i tv med att tjata om hur skadligt och omoraliskt kampsport är. Politikerna hakar snabbt på och bestämmer att allt med mer kontakt än yoga blir totalförbjudet.

Bättre med galor i Tyskland och Danmark så man får vara ifred härhemma... Tyvärr.
Citera
2009-06-15, 15:48
Medlem
[quote=jirlow]
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas
Utsålt kan det nog bli, blev inte k1-galorna det? Det finns ju en nybygd Malmö arena också, som antagligen hade dragit mer folk från Danmark. Malmö arena tar enligt wiki 12500 under sportarrangemang. Dessutom lär det bli några fler platser då oktagonen knappast tar lika stor plats som en rink. http://sv.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_Arena.

k1galorna kostar inte 5k uppåt för ringside som ufc alltid gör, men om ufc nu kommer till sverige hoppas jag verkligen att man slipper åka ner till malmö :P

Ringside biljetterna till Tyskland kostade 2800 har jag för mig, så så dyrt blir det inte ändå.
Citera
2009-06-15, 15:58
Medlem
Res-Qs avatar
[quote=zerotolerance]
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow

Ringside biljetterna till Tyskland kostade 2800 har jag för mig, så så dyrt blir det inte ändå.

2000 spänn för rad 9 iaf :P
Citera
2009-06-15, 17:59
Medlem
Snöblinds avatar
Vad fan baserar man inga armbågar-regeln på egentligen? Hade ingen aning om att vi hade en sådan. Är det för att armbågar "ser värre ut" än en knytnäve? Sparkar torde väl vara förbjudna då också - vet inte hur det är med er men jag tar hellre en armbåge än en spark i nyllet.

Finns det fler inskränkningar av regelverket här i Sverige? Det skulle inte förvåna mig i landet som tycker att två vuxna människor inte ska få boxas...
Citera
2009-06-15, 18:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjock-steffe

Tror att England och Tyskland är de prioriterade marknaderna i Europa för UFC. Sverige ligger i praktiken långt ner på listan.

Läser man artikeln med Dana så säger han att UFC vill etablera sig i nya regioner. England och Kanada är man redan etablerade i så dessa länder kan vi glömma. De länder som nämndes var Australien, Frankrike, Israel och ... Sverige. Varför då dessa länder? Sverige har visserligen vissa förbud. Men här kan UFC diktera vilkoren helt och hållet utöver detta. Det kan inte ha undgått någon att UFC har väldans strikta kontrakt. Ska vi snacka pupliksiffror så skulle man ju hellre satsa i länder som Brasilien eller Ryssland. Det är bara det att i dessa länder så krävs det en djävla massa mutor, och där finns otaliga ligor som satsar pengar och de drar sig inte för att försöka påverka UFC-organistationen. Med vapenhot om så behövs. För ett år sedan så var Dana i Japan, men han sa i en intervju att japanerna är omöjliga att förhandla med. Det är som du säger att Sverige bara är intresant i teorin. Men valet av Sverige är intressant eftersom det visar hur UFC tänker.
Citera
2009-06-16, 06:56
Medlem
lärkkans avatar
Vi har väl visat ganska stort intresse för UFC och sen är ju Sverige ett av de få länderna om sänder det på tv. Ligger ju centralt i norden och går nog få hit publik även från andra länder i närheten.

Men sen är ju frågan om hur insatt Dana är i kampsports lagarna i Sverige och det kan nog tyvärr sätta stop för ett UFC i Sverige
Citera
2009-06-16, 07:26
Medlem
nollans avatar
Vore en riktig dröm att höra Bruce Buffer hojta "Mina damer o herrar"
Citera
2009-06-16, 10:38
Medlem
Tapthiss avatar
Vi får hoppas verkligen att UFC kommer till sverige! men jag tror inte det skulle bli lika roligt att kolla på, med tanke på reglerna.. inga armbågar! då är de tråkigt.
Citera
2009-06-16, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Vore en riktig dröm att höra Bruce Buffer hojta "Mina damer o herrar"
Har inte Bruce Buffer varit announcer på nån svensk gala eller är det något jag drömt?
Citera
2009-06-16, 16:24
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Har inte Bruce Buffer varit announcer på nån svensk gala eller är det något jag drömt?

jo han var announcer på rumble of the kings tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in