Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-30, 21:57
  #373
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.M.
I tidningen diskuteras om att svärdet kan vara mordvapnet.... blir förvånad över att man direkt tror att detta är så...då det har kommit till min/vår kännedom att det är f.d. sambon som har lagt dit den dödes tillhörigheter på graven själv.... hmmm....

Som sagt...zigenare. Utan hämningar.
Citera
2013-05-30, 22:15
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Är det min missuppfattning (?) att majoriteten av de som bevistade rättegången var resande som gjort dig så upprörd så ber jag om ursäkt.

Jag är inte alls upprörd över det då det är fakta att de flesta som bevistade rättegången var romer och några från min familj är resande. Inget konstigt med det alls, sen vad det har med saken att göra förstår jag inte riktigt men men...

Det som jag kan blir något förvånad över och lite upprörd över är vad som skrivs i tidningarna, inte vad som skrivs här på Flashback då det inte finns någon som helst kontroll utan här skrivs vad som helst om jag förstår rätt. Men jag uppskattar att du bad om ursäkt dock behövdes det inte.
Citera
2013-05-30, 22:17
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Som sagt...zigenare. Utan hämningar.


Som jag skrev- vi får alla ha våra åsikter dock är min uppfattning att det tråkigt att man generaliserar människor som att alla romer skulle vara likadana...
Citera
2013-05-30, 22:49
  #376
Medlem
Ledsamt detta mord!
När jag var liten bodde jag 200 meter från mordplatsen, på 60 talet. Staden tycks ha förändrats till det sämre. När jag bodde i stan på stenåldern, så var staden mycket fredlig. I bästa fall en fortkörning ...

På den tiden var familjen bekant med en polis, som intygade att det var en sömnig stad, och mycket få brott inträffade ... nu är det sämre med den saken.

Hur har det blivit så?
Narkotika?
Arbetslöshet & misär?
"Social oro"?

Är det någon som kan ge en upplysning, vad tror ni??

Det känns så sorgligt att en så fin liten stad, ska bli drabbad av så mycket våld och sorg ....
Citera
2013-06-07, 13:35
  #377
Medlem
Det hände väl saker förr med, se ouppklarat mord Skara, ex.vis. Men en fin inkörsport för grovt våld i lilla idylliska Skara är bl.a. det privata behandlingshem som finns beläget vid Gällkvistskolan.

Andras kommuner står i kö för o skicka värsta slöddret dit, och efter genomgången 'behandling' så släpps dom ut i det fria. Ingen uppföljning/ansvar från hemmets sida, tanken är att de ska vara goda medborgare som vill tillbaka till sin gamla kommun. Men Icke sa Nicke, de stannar oftast kvar här utan uppföljning och på det sättet ökar risken för allvarliga brott. Givetvis är inte alla våldsverkare, men att bara ansvara för riktigt våldsamma människor en kortare period o sen i princip sparka ut dom gynnar varken Skara, patienterna utan bara företaget.

Sedan har väl andelen knarkare ökat lavinartat i Skara sen du bodde här, men det är väl inte unikt
Citera
2013-06-17, 11:01
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Med dagens information - svärdmord!? Vem som i så fall haft sinnesnärvaro att ta mordvapnet från lägenheten där Jeff Andersson mördades och behålla det till nyligen....

Polisens utredning visar att inget samband finns mellan mordet på Jeff Andersson och svärdet som placerats på mordoffrets grav, rapporterar SR P4 Skaraborg
Citera
2013-06-17, 16:48
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Polisens utredning visar att inget samband finns mellan mordet på Jeff Andersson och svärdet som placerats på mordoffrets grav, rapporterar SR P4 Skaraborg
Citat:
Nu har det framkommit att svärdet har ingenting att göra med den mördade man graven tillhör.
– I början gick det en del rykten om att svärdet var kopplat till mordet - men så är det inte. Svärdet har inga kopplingar till mordet.

Citat:
Dock har polisen nu fått en förklaring på hur - och varför - svärdet hamnade i graven, men polisen vill inte gå in på några detaljer.

Är det någon med makaber "humor" som placerar ut svärd på gravar?

http://www.expressen.se/gt/svardet-i...te-mordvapnet/
Citera
2013-06-18, 19:12
  #380
Avstängd
Ullervads avatar
Är de mycket zigenare i Skara?
Citera
2014-12-10, 16:38
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4gg3
M*ka*l M*reniu* i sådana fall, släkten Mederius hade inget med fallet att göra.
hahahahaha vilka jävla nötter det finns:-)flera gånger har jag läst nu att det är inte Mederius:-)o nu 2014 så kanske det har satt sig i skallen;.(var lite mer noga innan det börjar spekuleras.Nötter
Citera
2016-11-05, 17:10
  #382
Medlem
Historiskt har det alltid funnits mycket romer i Skaraborgs län, ofta hästhandlare. Mika*l M*r*nius kommer från en helt vanlig, skötsam svensk familj förutom att hans fars förr om åren gillade alkohol och att piska upp frugan allt som oftast på fyllan pga svartsjuka, det visste alla på den tiden och alla visste med att det var ogrundat. Hade inte Mika*l träffat fel käring, hamnat i fel umgänge hade han aldrig hamnat i denna situation. Den här J*ff var ett riktigt smuts som själv hade provocerat fram sin egen radering till slut oavsett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback