Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-05, 19:59
Medlem
Deliberatelys avatar
För några veckor sedan så startade inte min dator en dag. Gick lös på manualen och varken F8 eller F12 fungerade, utan någon slags errortext kom fram, "boot configuration error". Nåväl, sista alternativet var alt+F10 och göra en återställning till fabrikstillstånd, men detta fungerade inte, det stannade på 94%, alla gånger jag provade.

Pratade med de jag köpte datorn hos, och de trodde hårddisken var korrupt eller bara var paj. Jag beställde både en ny hårddisk samt återställningsskivor(hade inte gjort sådana). Men nu sitter jag alltså här och skiten fungerar inte!

Enligt manualen skall man trycka på F12 när man startar datorn, och skivan skall vara i(fick 5 skivor, så är inte 100 på vilken man ska börja med, men jag provade den det stod "BASE Disc 1/3" på, den det stod "Bootable Disc 1/1" på, samt en tredje "Language Pack Swedish Disc 1/1, de sista två var densamma som första fast "BASE Disc 2/3" och "BASE Disc 3/3").

Nåväl, jag provade med alla dessa men inget fungerade. Som om det inte vore nog... Datorn fungerade ju iallafall att starta flera gånger först, men nu när jag ska starta datorn så händer inte ett jävla skit! Skiten startar inte ens!

Jag har nu alltså provat allt man kan prova(mig veterligen), och undrar nu bara varför datorn helt plötsligt inte ens vill starta. Varför blev det så helt plötsligt? Den startade ju just före...
Citera
2011-12-05, 20:04
Medlem
Gorillabass avatar
Ladda hem en win 7 Home premuim OEM bränn ut den och starta datorn med skivan i.

Se till att datorn bootar på CD-DVD-Rom.

Antar det är en bärbar du pratar om
Citera
2011-12-05, 20:05
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Ladda hem en win 7 Home premuim OEM bränn ut den och starta datorn med skivan i.

Se till att datorn bootar på CD-DVD-Rom.

Antar det är en bärbar du pratar om
Har ju gjort det. Beställde skivor t.o.m. När jag skulle starta datorn så fungerade inte F12, ingenting hände.

Det är en bärbar ja. Det som hänt just nu efter några försök är att datorn inte ens startar.
Citera
2011-12-05, 20:10
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Har ju gjort det. Beställde skivor t.o.m. När jag skulle starta datorn så fungerade inte F12, ingenting hände.

Det är en bärbar ja. Det som hänt just nu efter några försök är att datorn inte ens startar.

Du har pm...
Citera
2011-12-05, 22:04
Medlem
Deliberatelys avatar
Vilken skiva är det egentligen man ska starta med?

Fick bara hem 5 skivor men ingen medföljande information överhuvudtaget, manualen säger ingenting heller.

De 5 skivorna är alltså:

Bootable Disc 1/1

BASE Disc 1/3

BASE Disc 2/3

BASE Disc 3/3

Samt en där det står: Language Pack, LPCD, W7 64bit, Swedish (SV), Disc 1/1
Citera
2011-12-05, 22:26
Medlem
Deliberatelys avatar
Får sålla mig till en skampåle, då jag kom på att strömmen kanske använts upp(som jag fattat det skall man inte koppla in strömkabeln medan man fixar datorn, så jag glömde bort det).

Hursom, ingen av de jävla skivorna gör någonting. Spelar ingen roll vilken skiva jag än har i när jag startar upp datorn, endast Packard Bell loggan kommer upp, sen blir skärmen svart med en sån här:

_

Blinkandes i övre vänstra hörnet. Kom också på att det jag läste i manualen var för ominstallation av windows, och då menar de nog att man har en hårddisk med windows 7 installerad redan men ska återställa den, som det är nu har jag ju en ny hårddisk... Men frågan kvarstår, varför fan händer ingenting när jag stoppar i skivan och startar datorn? Är det något jag missat man måste göra?
Citera
2011-12-05, 22:50
Medlem
tigerrakets avatar
Låter lite som om moderkortet har brännts. Min gjorde likadant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in