Citat:
Ursprungligen postat av LeRebelle
Där har du ju fel. Det äre ju inte så att man tar sig en funderare. Nyfikenheten och suget efter spänning och gemenskap övervinner förnuftet, och därmed är det inte så "medvetet". I mitt fall var det jag slutade med oxycontin i höstas och sålde nästan 6000mg till en lokal langare som min kille kände, och vi firade affären med att röka h i folie.
Jag tror detta mönstret är vanligt. Plötsligt står möjligheten där mitt framför en, och då blir man sugen och nyfiken och sluta tänka... Men det var enda och sista gången.
Nu behöver du ju inte ta det som ett personligt påhopp då det mer är riktat mot tankesättet du här får sägas representera men....
Det där är inget annat än en missbrukares rättfärdigande av sitt eget dåliga beteende.
Inget annat än kvalificerat skitsnack.
Du gjorde ett medvetet val. Du gör ett medvetet val i stort sett i varje handling du utför, när du väljer att gå upp på morgonen, väljer att gå till jobbet, väljer att äta lunch, väljer att fira med att röka heroin.....
Det där tankesättet har alla missbrukare, till slut kommer man dock så långt både i sitt missbruk och i sin personliga utveckling( var för sig givetvis) att det bara blir tröttsamt att försöka rättfärdiga sina handlingar då man inser att den enda man kan lura är sig själv och med den insikten går inte heller det längre.
Eller gick det till som i frnch connection(tror ja) att du blev kidnappad och tvångsmatad med heroin, frågan är retorisk.......
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Hm, jag är usel på att förklara vad jag menar ser jag... Men alltså. Den som börjar ta heroin har nog oftast redan ett "inkört missbruk". TS verkar inte ha det, utan tänker börjar med heroin "direkt". Det är inte snack om några ynka Tram eller ens Oxy liksom utan rakt på det starkaste bara. Förstår du hur jag menar?
Och det är detta som gör att jag, och tydligen LeRebelle också, tycker att TS sätter sina egna behov före sin sons. Naturligtvis ska sonen kunna ha hoppet om en "normal" pappa kvar som du säger, frågan är ju hur "normal" en heroinist är efter en tids missbruk? Jag vet att man kan använda heroin utan att bli ett totalt vrak, och somliga kan sluta med det utan stora åthävor och till och med utan sub/meta, som du. Men det känns som att de människorna är rätt få, och att det är vanligare att en heroinmissbrukare "knarkar bort" allt vad normalt familjeliv heter. Drogen blir som viktigare än fru och barn...
Var det inte så att Ts i sitt första inlägg redogjorde för sitt fleråriga missbruk? bla palladon Iv?
Frågan är retorisk.
Visst sätter en missbrukare sina egna behov först, det beteendet ligger liksom till grund för att det just ska vara ett missbruk. Visst är det för jävligt med alla dessa ungar som måste växa upp med missbrukande föräldrar.
Men vad jag stör mig på är alla dessa moralpredikanter som först levererar ännu en kaka och sen avslutar med kan du inte bara ta en överdos direkt å bespara alla det lidande du kommer ge din omgivning. Detta kan ju knappast sägas vara i familjens intresse.