Har du någon länk till vad som inträffat eller går det hela på hörsägen?
Här finns några länkar. Delar av artiklar nedan.
Citat:
Det var vid 03.30-tiden natten mot söndag, på Storgatan ner mot gymnasiebyn som tre män misshandlades. När polisen kom till platsen fanns bara de tre misshandlade männen, som är mellan 18-25 år, kvar. Samtliga fördes till sjukhus.
En av de tre, en 22-årig man, vårdades fortfarande på söndagsmorgonen på Sunderby sjukhus för skador i nacken, halsen och huvudet. Skadorna är inte livshotande. De andra två fick lämna sjukhuset efter omplåstring.
– Det kunde ha slutat riktigt, riktigt illa. Det är oklart vilket tillhygge gärningsmännen använt, om det är någon form av stickvapen eller knogjärn, säger vakthavande polisbefäl Tomas Schäufele.
Från polisen uppgavs att att misshandeln inträffade utanför Heroes rockbar. Något som nu Naziha Ouertani, ägare av rockbaren, dementerar. Händelsen ska ha utspelat sig i korsningen mot gymnasibyn.
Citat:
- När jag lyfte på jackan såg jag att han var rejält skuren i nacken. Det var flera jack och det bara sprutade blod.
Hon och en anställd slog larm samtidigt som de försökte stoppa blodflödet. Ambulansen kom efter cirka 15 minunter enligt Naziha Ouertani.
- Jag ringde flera gånger för att förklara adressen. Jag tror att jag första gången jag ringde också sa att någon blivit skjuten.
Försök till mord
Har du befunnit dig på eller i närheten av brottsplatsen mellan kl 03.00 och 04.00 vill vi att du kontaktar Polisen. Du kan, utan att själv veta om det, ha gjort iakttagelser som är viktiga för utredningen. Ring 114 14.
Djurgården spelade mot Luleå igår, kan det vara supportrar som drabbat samman på krogen och sedan gått ut för att göra upp?
Inte osannolikt att begåvningsreserven i respektive klack gått ut för att utöva lite självsanering. Vet dock inte om det är det som ligger bakom i det här fallet.
Djurgården spelade mot Luleå igår, kan det vara supportrar som drabbat samman på krogen och sedan gått ut för att göra upp?
OT: Brukar sällan hända att hockeyfansen börjar slåss med varandra i denna stad. Polisen brukar ju ha en stör jävla koll på supportrarna speciellt om Luleå och Skellefteå möts i en match.
Ont: Inte ovanligt att sånt händer nu för tiden i Luleå. Folk har fått för mycket attityd och leker gangster och försöker leva upp till dom större städernas jävligheter. Men nu vill jag veta namn på både BO men helst GM. Ska själv kolla runt lite och se om man hittar nånting att gå på.
Själv gissar jag på spännbögs patrask eller negers som är GM i detta fall. spännbögs packen brukar ju spänna sig och leka tuffa och tro dom är nåt bara för dom gymmar, har ''feta'' kontaker och knapprar olika piller hela dagarna. Och neger patrask brukar ju gilla att misshandla random folk och råna ''svennar'' i denna håla. Men gissar mera på att det är spännbögarnas fel, Som tror att alla respekterar dom men dom är förlorare bara i allas ögon
//Thestalkerdude
Senast redigerad av thestalkerdude 2011-12-04 kl. 20:39.
Heroes verkar vara ett otrevligt ställe (eller slö personal), "-Jag vägrade öppna från början då jag trodde att det var någon som glömt sin jacka."
Varför inte öppna för en sådan sak?
Har varit på Heroes ett antal gånger och är den enda krogen jag kan gå på utan att få ångest av alla wannabie gangsters bögar som hänger på dom flesta krogar eller äckliga tjejor/killar vars liv bara går ut på att dricka sig full varje helg.
Brukar de inte vara så att man får hämta sin jacka dagen efter bara? Så äre väl på alla krogar i Sverige?
Det är inte Jokkmokk eller Råneå vi snackar om. Luleå är ju knappast någon storstad men inte heller en by som en betydande andel sörlänningar verkar ha fått för sig. Som en studentstad och regionalt centrum har man ju en del inflyttning och nej, man känner inte automatiskt alla i sin egen stad bara för att den ligger i Norrland
Väldigt osannolikt att det är någon uppgörelse mellan fans då det är så långa avstånd mellan städerna och en så pass oviktig match.. Dom allra flesta som står där då det inte är slutspel är studenter och det krävs en viss intelligens för att vara student och den intelligensen borde ju rimligtvis betyda att man inte riskerar 5-6 års fängelse för mordförsök..
Hade det varit Luleå - Skellefteå så skulle det möjligtvis kunna vara fans, men även då väldigt osannolikt då polisen brukar hålla koll på dom som är riktigt stökiga..
Min teori är att det är dom mysiga yngre killarna i Red and White crew som har varit ute och busat lite...
Håll till godo...
Kön: Man
Ålder: 25 år.
Brottsregister, 2009: Stöld, olovlig körning i sju fall - fängelse en månad. Maj 2008: Misshandel vid två tillfällen - fängelse fem månader. Mars 2008: Misshandel vid två tillfällen, hot mot tjänsteman vid två tillfällen, övergrepp i rättssak, narkotikabrott, olovlig körning - skyddstillsyn. 2007: grov stöld, misshandel, olovlig körning, falsk tillvitelse, snatteri, narkotikabrott - fängelse sju månader. Juni 2006: Misshandel, olovlig körning - fängelse två månader. Februari 2006: Misshandel, snatteri, olovliga körningar - fängelse tre månader. Juli 2004: Rån, grov misshandel, misshandel, stöld, bedrägeri, våldsamt motstånd - fängelse ett år och sex månader. Maj 2004: Olovliga körningar, narkotikabrott, dopingbrott - dagsböter. 2003: Misshandel vid två tillfällen, hemfridsbrott, stöld, skadegörelse, hot mot tjänsteman, olovlig körning, vårdslöshet i trafik, bilstöld - dagsböter. 2002: Misshandel, olaga hot - dagsböter. Dessutom totalt 23 åtalsunderlåtelser.
Övrigt: Åtalad för hot mot tjänsteman, våldsamt motstånd och förolämpning i augusti i år.
Poliskommentar: Tongivande i Red & white crew, våldsam, slipad, smart.
Ålder: 23 år.
Brottsregister, 2009: Häleriförseelse, hot mot tjänsteman, narkotikabrott, dopingbrott, olovlig körning vid tre fall - skyddstillsyn. Oktober 2008: Olovlig körning vid sex fall, trafikbrott, rattfylleri vid två fall, narkotikabrott vid två fall - skyddstillsyn. Mars 2008: Olovligt innehav av farligt föremål, olovlig körning vid tre fall, rattfylleri, misshandel - skyddstillsyn. 2007: Misshandel, stöld, grov stöld, rattfylleri, narkotikabrott, dopingbrott - skyddstillsyn samt 100 timmars samhällstjänst. 2004: Misshandel, olaga hot, våld mot tjänsteman, hot mot tjänsteman - skyddstillsyn. Tio fall av åtalsunderlåtelse.
Poliskommentar: Har inga spärrar, mycket våldsam. Säljer narkotika och driver in skulder
Ålder: 22 år.
Brottsregister, 2008: Misshandel - fängelse fyra månader. 2006: Misshandel - villkorlig dom och dagsböter.
Övrigt: Åtalad för misshandel i november 2009. Misstänkt för en grov misshandel i Torneå, Finland.
Poliskommentar: Våldsam.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!