• 1
  • 2
2011-12-04, 13:54
Medlem
spoilers avatar
"En 28-årig kvinna våldtogs i natt i centrala Ängelholm i området kring järnvägsstationen. Flera män ska vara inblandade i våldtäkten och kvinnan har blivit misshandlad./.../

Hur många män som var inblandade i våldtäkten och misshandeln vet polisen i nuläget inte. Det är också oklart hur stora skador kvinnan fick. Hon fördes i natt till sjukhus för undersökning."

http://hd.se/angelholm/2011/12/04/kv...s-i-angelholm/

"En 28-årig kvinna anmäler att hon blivit utsatt för en våldtäkt. Våldtäkten ska ha skett utomhus någon gång mellan midnatt och 03:45-tiden, ett par hundra meter öster om ett nöjesställe vid järnvägsstationen. Förövarna uppges ha varit flera män men det är inledningsvis okänt vilken roll varje gärningsman har haft. Kvinnan har undersökts på sjukhus och ska även ha blivit misshandlad vid brottet. Hon uppges dock inte vara allvarligt fysiskt skadad."

http://www.polisen.se/Skane/sv/Aktue...akt-Angelholm/
Citera
2011-12-04, 14:01
Medlem
MedelLagoms avatar
Det bor inte så mycket invandrare i Ängelholm så de här jepparna borde polisen hitta ganska enkelt på någon flyktingförläggning i närheten. Eller så har man otur och gärningsmännen har tagit sig till Ängelholm från Helsingborg eller Malmö. Inga signalement den här gången på gärningsmännen vilket betyder att vi snart får höra om ytterligare gruppvåldtäkter från samma personer. Sverige måste ses som ett enda stort smörgåsbord bestående utav vita flickor från dessa gärningsmän. Varsågod och ta för er.
Citera
2011-12-04, 14:29
Medlem
Soterns avatar
Var står det någonstans att det var invandrare? Även om sannolikheten är ganska stor.
Citera
2011-12-04, 14:31
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var står det någonstans att det var invandrare? Även om sannolikheten är ganska stor.

de gör de inte (om jag inte läste för snabbt). finns ju inget signalement att gå på, så det kan lika gärna varit hulken eller storfot.
Citera
2011-12-04, 15:08
Medlem
Dock är ju tidsspannet väldigt långt, "mellan midnatt och 03:45-tiden", offret måste ha varit väldigt berusad om man inte kan ge en mer specifik tid. Dessutom som vädret är, med blåst o regn, så känns det ju inte som man är utomhus mer än nödvändigt.

"ett par hundra meter öster om ett nöjesställe vid järnvägsstationen."
Nöjesstället är självklart Bahnhof Bar som ligger vid tågstationen.
Ett par hundra meter öster är lite förvirrande, då man kommit bort från Bahnhof och i stället rör sig i krokarna runt Top Spin(biljardhall) & Sockerbruket(relativt fint område).

Min chansning är att kvinnan gått från pub-området i Ängelholm, följt nybrovägen mot Bahnhof Bar och på den sträckan mött lite araber.
Oftast så är det en jäkla massa skit när man går den sträckan under fredag & lördagskvällarna.
Senast redigerad av FTW_Yes 2011-12-04 kl. 15:11.
Citera
2011-12-04, 19:04
Medlem
Engelholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes

Min chansning är att kvinnan gått från pub-området i Ängelholm, följt nybrovägen mot Bahnhof Bar och på den sträckan mött lite araber.
Oftast så är det en jäkla massa skit när man går den sträckan under fredag & lördagskvällarna.

Tror att hon har gått på andra hållet Bahnhof stänger vid 03 att hon gick Industrigatan och sen mot Järnvägsgatan på ena sidan ligger järnvägsstationen på andra sidan ett grönområde är inte första gången det har skett våldtäckter i det området.

http://imageshack.us/photo/my-images/831/namnlskuo.png/

Inringat i svart är Bahnhof inringat i rött är området jag tror att det hände.

Var själv på bahnhof igår tog taxi hem tidigt grämer mej att jag inte stannade längre går hem rakt igenom det området hade jag gjort det så kanske det inte hade hänt.
Citera
2011-12-04, 19:38
Medlem
CsSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelholm
Tror att hon har gått på andra hållet Bahnhof stänger vid 03 att hon gick Industrigatan och sen mot Järnvägsgatan på ena sidan ligger järnvägsstationen på andra sidan ett grönområde är inte första gången det har skett våldtäckter i det området.

http://imageshack.us/photo/my-images/831/namnlskuo.png/

Inringat i svart är Bahnhof inringat i rött är området jag tror att det hände.

Var själv på bahnhof igår tog taxi hem tidigt grämer mej att jag inte stannade längre går hem rakt igenom det området hade jag gjort det så kanske det inte hade hänt.

Nope, Industrigatan 9, på parkeringen vid resurscentrum, hände det. Det området var åtminstone avspärrat av polisen idag.
Citera
2011-12-04, 19:52
Medlem
Skulle inte förvåna mig om både offret och våldtäktsmännen varit på Bahnhof under kvällen. Kanske har männen stått utanför Bahnhof o sett när tjejen gick hem ensam genom det halv-industri-området som det faktiskt är och sen bestämt sig för att våldta.
Kanske vore det något för polisen att gå igenom Bahnhofs bilder för kvällen eller folk som varit på Bahnhof och fotograferat..
Citera
2011-12-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Skulle inte förvåna mig om både offret och våldtäktsmännen varit på Bahnhof under kvällen. Kanske har männen stått utanför Bahnhof o sett när tjejen gick hem ensam genom det halv-industri-området som det faktiskt är och sen bestämt sig för att våldta.
Kanske vore det något för polisen att gå igenom Bahnhofs bilder för kvällen eller folk som varit på Bahnhof och fotograferat..

Du menar dessa bilder;

http://www.bahnhofbar.com/galleri.php?id=81
Citera
2011-12-04, 23:35
Bannlyst
Tjejer borde kunna gå ensamma. Men varför i helvete gör de det när samhället ser ut som det gör?
Citera
2011-12-05, 01:03
Medlem
Skyrocketins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Massinvandring från skitländer är orsaken. Skrattar varje gång nån ställer denna fråga hur det kunnat bli såhär.

Varför söker man med ''spermahund'' när största sannolikheten för att hitta just sperma borde vara i tjejens underliv?

De kanske använde kondom?
Citera
2011-12-05, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Massinvandring från skitländer är orsaken. Skrattar varje gång nån ställer denna fråga hur det kunnat bli såhär.

Varför söker man med ''spermahund'' när största sannolikheten för att hitta just sperma borde vara i tjejens underliv?
Även om långt ifrån alla våldtäkter sluter med en ejakulation för gärningsmannen enligt forskningen, så finns det oftast kvar dna spår som en hund tränad för det kan hitta. Det beror på många faktorer temperatur, om det regnat, har man ett begränsat sökområdet osv. Även om jag inte sett siffror på hur det förhåller sig, så är det rimligt att en gärningsman vill försöka begränsa mängden dna på och i offret. Har inte sett att överfallsvåldtäkter skulle ske i någon omfattande procentsats med kondom, tror tom. Att det är ytterst ovanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in