• 1
  • 2
2011-12-04, 03:30
Medlem
BoneBeasts avatar
Hej! Jag skulle baka idag "Subway" kakor och gick ner till Hemköp för att handla brunt socker. Vilket jag inte hitta. Istället tog jag farinsocker.
Är det samma sak? Vart kan man köpa brunt socker?

Om någon undrar om kakorna så bakade jag dessa
http://allrecipes.com.au/recipe/1026...--cookies.aspx
Väldigt goda och smakar väldigt likt Subways kakor men däremot blev det för sött, kanske tillägga en tsk salt eller kan nog bero på farinsockret.
Citera
2011-12-04, 03:33
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneBeast
Hej! Jag skulle baka idag "Subway" kakor och gick ner till Hemköp för att handla brunt socker. Vilket jag inte hitta. Istället tog jag farinsocker.
Är det samma sak? Vart kan man köpa brunt socker?

Om någon undrar om kakorna så bakade jag dessa
http://allrecipes.com.au/recipe/1026...--cookies.aspx
Väldigt goda och smakar väldigt likt Subways kakor men däremot blev det för sött, kanske tillägga en tsk salt eller kan nog bero på farinsockret.
Brunt socker är en slags sockertyp som inte är raffinerad, den vanligaste formen av brunt socker är just farin socker.
Citera
2011-12-04, 03:34
Medlem
StigAllans avatar
Farinsocker, rörsocker. muscovadosocker, sirap av det sorter som finns.
Bara att välja det som blir bäst i ditt bakverk.
Baka och njut!
Citera
2011-12-04, 03:37
Medlem
BoneBeasts avatar
Tack för svar!
Vad passar bäst just till kakor?
Citera
2011-12-04, 03:42
Medlem
StigAllans avatar
Strösocker?
Bara att testa med olika sorter, du hittar ditt favoritsocker efterhand.
Citera
2011-12-04, 04:58
Medlem
Judeschweins avatar
Och vill du vara lite mån om figuren så kan du ju köra med sötningsmedel istället. Typ inga kalorier alls och smakar likadant, då kan man njuta av fler.
Citera
2011-12-04, 06:02
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Och vill du vara lite mån om figuren så kan du ju köra med sötningsmedel istället. Typ inga kalorier alls och smakar likadant, då kan man njuta av fler.

Smakar likadant my ass! Finns ju även fortfarande kalorier i kakorna, då det kommer från fler saker än sockret.
Citera
2011-12-04, 08:39
Medlem
dePauls avatar
Artifitiella sötningsmedel i kakor och liknande renderar en mycket konstig, liksom kemisk smak. Om man inte har alldeles speciella skäl så skulle jag undvika att baka med dem.

~Paull~
Citera
2011-12-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Artifitiella sötningsmedel i kakor och liknande renderar en mycket konstig, liksom kemisk smak. Om man inte har alldeles speciella skäl så skulle jag undvika att baka med dem.

~Paull~

Samma äckelsmak som man känner i olika "dietdrycker". Aspartan...

.
Citera
2011-12-04, 09:10
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Samma äckelsmak som man känner i olika "dietdrycker". Aspartan...

.
Precis. Köper aldrig light-produkter.

~Paul~
Citera
2011-12-04, 09:26
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paull~

Det är nog inte bara för smakens skull som man ska undvika de konstgjorda sötningsmedeln när man bakar. Sockret bidrar till konsisten också och i det flesta fall är det en helt nödvändig komponent. Tänk dig att koka knäck utan socker.
Citera
2011-12-04, 09:28
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Det är nog inte bara för smakens skull som man ska undvika de konstgjorda sötningsmedeln när man bakar. Sockret bidrar till konsisten också och i det flesta fall är det en helt nödvändig komponent. Tänk dig att koka knäck utan socker.
Ja precis.

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här