2011-12-03, 23:32
Medlem
Jag har en 3D-TV från Samsung, och Viaplay släppte nyligen sin TV-app även för Samsung-apparater. Stor glädje nu när Viaplay också börjat med 3D-filmer.

Har dock råkat ut för problem. Det verkar som om 3D-funktionen inte går att köra när jag kör appar i TVn. Trycker, men det händer ingenting. Att köra via HDMI, sätta TVn som en skrivbords-extension och köra filmen genom Viaplays hemsida blir inte bra heller. Side-by-Side-3Dn mergar inte korrekt, och jag får för stort glapp mellan de två bilderna, vilket bara resulterar i att det blir omöjligt att kolla på.

Har funderat på om en lösning skulle kunna vara att man skaffar en 3D Blu-Ray som i sig kan köra Viaplays app, och via HDMI koppla denna till TVn. Då skulle själva appen köras på Blu-Ray-spelaren, och TVn skulle klara av att köra filmen som sådan i 3D, precis som om jag kör en film från USB etc. Osäker på om detta funkar dock.

Någon som har några tips till hur man faktiskt kan få igång 3D i en app på en Samsung-TV? Någon som kan bekräfta om min föreslagna lösning med 3D Blu-Ray fungerar, och ge tips på lämplig spelare i sådana fall?
Citera
2011-12-05, 11:37
Medlem
ViasatSupports avatar
Hejsan!
Jag skulle nog först och främst hänvisa dig till samsung och se vad dem säger och kan göra åt det här
Med vänlig hälsning
Alexandra
Viaplay Support
Citera
2011-12-19, 22:41
Medlem
Har kontaktat Samsung, och inte fått något som helst svar på nästan tre veckor. Gjorde ett nytt försök nu precis och påpekade att jag åtminstone ville ha en bekräftan på att min fråga var mottagen. Får väl se om man får något svar.

Lyfter återigen frågan här, då jag inte fått någon ordning på det hela. Någon som har tips på hur jag kan lösa det?
Citera
2012-01-03, 09:19
Medlem
Efter mycket om och men så köpte jag mig en Samsung 3D Blu-ray-spelare igår. Den är ansluten till Samsung Apps. Kommer hem, installerar den och sätter igång. Går in på Samsung Apps och... Inget. Finns inte Viaplay-app till Samsungs Blu-ray-spelare med Smart TV-funktion.

Lutar åt att jag lämnar tillbaka Samsungen och satsar på en LG istället. Där ska det väl finnas en app?
Citera
2012-01-04, 16:08
Medlem
ViasatSupports avatar
Hej!

Vi har i dagsläget inte en app till Samsung Bluray-spelare, men ni en LG tex denna:http://www.lg.com/se/tv-audio-video/...ray-BD670N.jsp har Viaplay genom Netcast/Smarthub

Mvh Angel
Viasat Support
Citera
2012-10-13, 09:01
Medlem
DRPOEs avatar
Fortsätter tråden lite.
Hade varit kul att kunnat se viaplays 3D sändningar på tv. Tänkte koppla upp mig via en laptop, eftersom dom interna internetfunktionerna på tv'n inte kan sägas fungera alls.

Problemet är att LG tv'n bara accepterar side-by-side 3D via usb.
Går det att via laptop få denna att sända bilden via usb?
Går det att via en sladd konvertera hdmi->usb?
Citera
2012-10-13, 09:42
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Problemet är att LG tv'n bara accepterar side-by-side 3D via usb.
Går det att via laptop få denna att sända bilden via usb?
Går det att via en sladd konvertera hdmi->usb?

Du blandar äpplen och päron. HDMI är ett gränssnitt för att skicka bild och ljud över en viss typ av kabel, USB används i detta fall för att ansluta lagringsmedia med filmfiler på till teven. Svaret är alltså nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in