Citat:
Det viktigaste är att infon finns i tråden. Jag vet inte riktigt hur det är nu för tiden, men tidigare har det varit väldigt mycket prestige i att stå som TS till en enorm tråd med mycket aktivitet, och det resulterade i riktiga skit-trådstarter som i praktiken bara var någon form av platshållare med ett användarnamn. För att stävja det beteendet började vi i allt större utsträckning slänga trådar med värdelös trådstart och där inget av större värde ännu framkommit.
Ursprungligen postat av epost72
Just den delen var allmänt ställd även om jag högg ÅG som tog upp just den biten.
Sedan är det så att jag själv märkt att det inte är helt lätt att få till en bra trådstart från en mobil, det är lite krångligt att kopiera citera artiklar osv, jag menar lite att det kanske inte alltid är tanklöshet som är bidragande orsak till undermåliga trådstarter.
Själv avstår jag från att starta trådar när jag sitter på mobilen tack vare att det är lite bökigt.
Men det är bra att veta att det är OK att hjälpa till för att rädda en tråd som har potential och är intressant.
Sedan är det så att jag själv märkt att det inte är helt lätt att få till en bra trådstart från en mobil, det är lite krångligt att kopiera citera artiklar osv, jag menar lite att det kanske inte alltid är tanklöshet som är bidragande orsak till undermåliga trådstarter.
Själv avstår jag från att starta trådar när jag sitter på mobilen tack vare att det är lite bökigt.
Men det är bra att veta att det är OK att hjälpa till för att rädda en tråd som har potential och är intressant.
Om folk däremot fyllt på eller en bra diskussion kommit igång så finns det ingen anledning att slänga tråden bara för att vi kan, det gynnar ingen.
Att ha lite info om vad som bör anses vara minimikrav på en trådstart är en god idé, så vi tar och fixar en sådan i O&k också. Hur många som sen läser det är en annan sak, men då har vi åtminstone gjort vad vi kan utifrån de förutsättningar forumet erbjuder oss.