Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-12-03, 15:04
Medlem
Sicilias avatar
Kom precis hem till svärföräldrarna där jag ska spendera kvällen. Tog med två cigarrer och tänkte bjuda svärfader på den ena men insåg just att jag glömt min giljotin. Vad kan jag använda (i smyg) för att snoppa av cigarren utan att förnedra den?
Citera
2011-12-03, 15:07
Medlem
Mr.Maazes avatar
En vass kniv, helst utan taggar då detta gör snittytan taggig. Det fungerar alldeles ypperligt. Annars kan du ju alltid bita av den?
Citera
2011-12-03, 15:21
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
En vass kniv, helst utan taggar då detta gör snittytan taggig. Det fungerar alldeles ypperligt. Annars kan du ju alltid bita av den?

En vass kniv är det allra bästa alltså? Det är att föredra framför olika verktyg som kan tänkas finnas i ett hem. Vi har blivit härbärgerade i anslutning till hans garage nämligen. Jag tänkte att jag ombesörjer avsnoppandet innan jag erbjuder cigarren till honom. Ja, det hade givit ett sofistikerat intryck.

Förresten, ska jag snitta cigarren eller forcera ned kniven lodrätt.
Citera
2011-12-03, 15:30
Medlem
Med stor risk att framstå som lätt retarded, men skulle inte en vass sax kunna fungera ypperligt?
Citera
2011-12-03, 15:32
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
Med stor risk att framstå som lätt retarded, men skulle inte en vass sax kunna fungera ypperligt?

Jo men frågan är om en hushållssax inte pressar ihop den för mycket. Möjligen en större avbitartång?
Citera
2011-12-03, 15:42
Medlem
StorJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Jo men frågan är om en hushållssax inte pressar ihop den för mycket. Möjligen en större avbitartång?

Haha en sax har ju skärpa iaf. Avbitartången klämmer av saker. Rakblad borde fungera utmärkt med små kontrollerade drag så du inte smular sönder cigarren
Senast redigerad av StorJanne 2011-12-03 kl. 16:19.
Citera
2011-12-03, 15:45
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorJanne
Haha en sax har ju skärpa iaf. Avbitartången klämmer av saker. Rakblad borde fungera utmärkt med små kontrollerade dra så du inte smular sönder cigarren

Du har säkert rätt, Känner mig inte så bekväm med avbitartänger.
Citera
2011-12-03, 16:16
Medlem
TilleyHats avatar
Rakblad är bättre än en vass kniv.
Citera
2011-12-04, 11:07
Bannlyst
Man kan ju bita ocks
Citera
2011-12-04, 12:13
Medlem
bit till snabbt med framtänderna funkar bra!
Citera
2011-12-05, 20:55
Medlem
Sicilias avatar
Jag utförde manövern med en nagelsax på toaletten.. Gick alldeles utmärkt!

Han tackade dessvärre nej till en cigarr så nu sitter jag med en avsnoppad cigarr eftersom att jag rökte upp den ena ändå. Hur länge håller den sig, påverkar det faktum att jag redan klippt den hållbarheten? Samt hur ska jag förvara den då jag inte har tillgång till en humidor?
Citera
2011-12-05, 23:14
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Jag utförde manövern med en nagelsax på toaletten.. Gick alldeles utmärkt!

Han tackade dessvärre nej till en cigarr så nu sitter jag med en avsnoppad cigarr eftersom att jag rökte upp den ena ändå. Hur länge håller den sig, påverkar det faktum att jag redan klippt den hållbarheten? Samt hur ska jag förvara den då jag inte har tillgång till en humidor?

fuktigt och svalt har jag hört.
annars kan du ha en lite fest för dig själv med en cigarr
Senast redigerad av Ko.i.kuken 2011-12-05 kl. 23:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in