2013-03-17, 11:23
Medlem
HasseBanans avatar
Jo, jag kan höra och uppleva helt sjuka saker i mellanläget mellan vakenhet / sömn. T.ex. att någon aggressiv person skriker mig rakt i örat, att min flickvän säger elaka saker till mig eller att någon bankar eller ringer på dörren. Ibland hör jag symfoniorkestrar spela korta stycken, osv osv. Kommer inte på mer nu, men jag tror varken du eller jag är ensamma om detta..
Citera
2013-03-24, 00:58
Medlem
Jag hör en arg röst ibland när jag skall somna in. Eller rätt ofta, rättare sagt.
Citera
2013-03-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xion1986
är det någon mer än jag som hör röster i huvudet precis innan man somnar?
jag hör endast röster när jag sover, inte annars. Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta

Hur ska du ha det? Först hör du röster precis innan du somnar, nästa mening hör du endast röster när du sover.

Inte konstigt att du hör röster, du är ju helt lost. Förlåt.
Citera
2013-03-24, 03:46
Medlem
unawares avatar
Har råkat ut för det ganska ofta på senare tid, låter oftast som folk som sitter och småpratar med varandra eller med mig (som på ett café). Ibland handlar det också om obehagliga ljud som brus eller något annat högt oljud.
Citera
2013-03-24, 12:04
Bannlyst
Hör faktiskt röster iblan jag med, fast jag kan aldrig urskilja vad dom säger riktigt.
Kan ju säga såhär att jag hör dom, men det går inte riktigt att höra vad dom säger.

Tänk positivt~
Citera
2013-03-24, 17:12
Medlem
Customizes avatar
Har varit med om att jag hör någon skrika mitt namn högt i örat på mig precis i stadiet där man somnar så att man skvätter och blir vaken på 0.1 sekund.

Har även varit med om att vakna på natten och inte kunna varken röra mig eller säga något, försökte väcka sambon men fick inte fram mycket till ljud och kunde inte röra mig, samt att det liksom flimmrade för ögonen.
Var ungefär som att jag var med men inte kroppen, vad jag har förstått är det detta som kallas för sömnparalys?
Citera
2013-03-24, 21:17
Medlem
ajajkaptens avatar
ibland hör jag elaka röster
Citera
2013-03-26, 02:39
Medlem
Nihennas avatar
Jag brukar ligga med ryggen mot min väckarklocka, 2-3 morgnar de senaste 2 månaderna har jag vaknat och nästan direkt hört min MORSA (död sen 1½ år tillbaka) som säger "Nihenna, gå upp, klockan är <random klockslag>.".

Grejen som verkligen skrämmer mig dock är att dessa tider är vad klockan faktiskt är när jag vänder mig om och kollar vad klockan är.

Om det nu bara är hjärnan som spelar ett spratt, hur i helvete prickar den klockan rätt när jag inte har tittat på den innan? Min kropp som öppnar ögonen medans jag sover omedvetet och registrerar precis innan jag vaknar? Jag har noll koll på vad tiden är i medvetet stadie och brukar missa den faktiska tiden med sisådär 2-3 timmar om jag ska gissa utan att ha sett en klocka så jag är inte direkt någon maestro på att gissa klockan .

Läskigt som fan är det när det väl händer, brukar inte kunna somna om på minst 20 minuter pga nervositet att jag ska höra rösten igen, samtidigt som det är lite spännande.

Hjärna, varför spelar du spratt med mig? Kommer schizofrenin på posten nästa år eller?

Och om, med någon universal mikroskopisk chans att det är min morsa som tycker att jag är en jävla slacker som borde vakna tidigare vill jag hälsa;
Snälla, sluta upp med det du gör, du skrämmer skiten ur mig varje gång det händer, vill du att din son ska dö av en hjärtattack innan han ens fyllt 25?
Citera
2013-03-26, 22:04
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag hör en arg röst ibland när jag skall somna in. Eller rätt ofta, rättare sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av ajajkapten
ibland hör jag elaka röster
Vad säger rösterna?
Citera
2013-03-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Om det nu bara är hjärnan som spelar ett spratt, hur i helvete prickar den klockan rätt när jag inte har tittat på den innan?
kanske du har en undermedveten biologisk klocka.

men har rösten haft rätt alla gånger, eller bara en gång?
Citera
2013-03-27, 02:42
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
kanske du har en undermedveten biologisk klocka.

men har rösten haft rätt alla gånger, eller bara en gång?

Alla gånger den har nämnt en tid, och i min vakna tid är min biologiska klocka helt vrickad.

Säger inte att det är något paranormalt, vill hitta en naturlig förklaring men lite läskigt är just det med klockan.
Citera
2013-04-01, 13:47
Medlem
Jag hör också sådana röster innan jag ska sova eller om jag är fruktansvärt trött.

Det kan vara konversationer om det är någon i rummet. Hade min granne på besök förra veckan och hon pratade med mig när jag råkade falla i sömn. Precis innan så pratade vi om att hon skulle åka till Spanien och så sa hon, ja och dit kommer man ju med båt och jag sa, jasså vilken båt åker ni med.

Sen hörde jag henne säga vaddå vilken båt? och då vaknade jag. Hon hade aldrig sagt och ja dit kommer man ju med båt utan jag hade drömt det. Det var paus i snacket där och jag hade somnat hahaha.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in