Jag brukar ligga med ryggen mot min väckarklocka, 2-3 morgnar de senaste 2 månaderna har jag vaknat och nästan direkt hört min MORSA (död sen 1½ år tillbaka) som säger "Nihenna, gå upp, klockan är <random klockslag>.".
Grejen som verkligen skrämmer mig dock är att dessa tider är vad klockan faktiskt är när jag vänder mig om och kollar vad klockan är.
Om det nu bara är hjärnan som spelar ett spratt, hur i helvete prickar den klockan rätt när jag inte har tittat på den innan? Min kropp som öppnar ögonen medans jag sover omedvetet och registrerar precis innan jag vaknar? Jag har noll koll på vad tiden är i medvetet stadie och brukar missa den faktiska tiden med sisådär 2-3 timmar om jag ska gissa utan att ha sett en klocka så jag är inte direkt någon maestro på att gissa klockan

.
Läskigt som fan är det när det väl händer, brukar inte kunna somna om på minst 20 minuter pga nervositet att jag ska höra rösten igen, samtidigt som det är lite spännande.
Hjärna, varför spelar du spratt med mig? Kommer schizofrenin på posten nästa år eller?
Och om, med någon universal mikroskopisk chans att det är min morsa som tycker att jag är en jävla slacker som borde vakna tidigare vill jag hälsa;
Snälla, sluta upp med det du gör, du skrämmer skiten ur mig varje gång det händer, vill du att din son ska dö av en hjärtattack innan han ens fyllt 25?