2013-03-16, 11:15
Medlem
Händer mig väldigt ofta, ända sen jag var liten.
Antingen musik eller röster. Oftast finner jag meningarna meningsfulla, intressanta eller roliga.
Musiken är oftast så intensiv och rolig att jag bara inte kan somna för jag viker mig av skratt. Oftast jazz, ibland klassisk.

Skrev upp 3 meningar inatt jag hörde, och tänker fortsätta med det.

1. Du får sätta dig om du vill!
2. Närke is perfect (Hahaha! What?!)
3. Det närmar sig.

Så jävla random saker.
Citera
2013-03-16, 11:51
Avslutad
Jag har en form av schizofreni, men har rätt bra medicin som tar bort nästan alla vanföreställningar. Men ibland händer det att jag inbillar mig röster när jag håller på att somna. Det är inte hypnagoga hallucinationer, jag har haft sådana också, men kan skilja på det o de röster jag hör.
Citera
2013-03-16, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xion1986
är det någon mer än jag som hör röster i huvudet precis innan man somnar?
jag hör endast röster när jag sover, inte annars. Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta

Det händer lite då och då. Oftast är det en röst som nästan låter syntetisk, och som ropar mitt namn. Det händer dock bara ibland, och jag har inte lyckats skönja något mönster mellan tillfällena.
Citera
2013-03-16, 12:12
Medlem
xx-och-yys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xion1986
är det någon mer än jag som hör röster i huvudet precis innan man somnar?
jag hör endast röster när jag sover, inte annars. Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta

Jag hör röster innan jag somnar Jag hör inte röster efter att jag somnat.

Så du hör inte om någon pratar med dig om du inte sover??
Citera
2013-03-16, 12:29
Medlem
brist på sömn kan göra att man börjar drömma när man är vaken, vilket kallas för hallucinationer och schizofreni. men det är bara brist på sömn, och drömmar som man upplever när man är vaken, eftersom hjärnan behöver sova och drömma.

Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har en form av schizofreni, men har rätt bra medicin som tar bort nästan alla vanföreställningar.
hur många timmar sover du per dag, och använder du sömntabletter eller något annat?
Senast redigerad av elsydeon 2013-03-16 kl. 12:32.
Citera
2013-03-16, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
hur många timmar sover du per dag, och använder du sömntabletter eller något annat?
Jag sover jättemycket, minst 10 timmar per natt, oftast 12. Sen sover jag på eftermiddagen ibland också. Jag tar Theralen, Haldol o Iktorivil på kvällen för att få en god natt. Men nu håller jag på (på egen hand) att sluta med Iktorivilen, så jag har sovit mycket dåligt den senaste månaden.
Citera
2013-03-16, 16:52
Medlem
Lewens avatar
Händer mig from time to time, behöver inte vara innan jag ska sova.
Igårkväll t.ex lyssnade jag på musik och kommer ihåg ett par ord som jag hörde bakom musiken..

1. Snart.
2. Kan han höra oss?
3. Hör han oss?
Citera
2013-03-16, 20:50
Medlem
Ibland när jag är riktigt avslappnad hör jag en massa röster som mumlar med varandra, men så fort jag försöker koncentrera mig på vad de säger tystnar de. Detta händer ganska ofta innan jag somnar. Det är förmodligen någon slags "till hälften dröm" grej...
Citera
2013-03-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lewen
Händer mig from time to time, behöver inte vara innan jag ska sova.
Igårkväll t.ex lyssnade jag på musik och kommer ihåg ett par ord som jag hörde bakom musiken..

1. Snart.
2. Kan han höra oss?
3. Hör han oss?

Väldigt likt saker jag brukar höra! Särskilt saker innehållande "Snart" osv.
Citera
2013-03-17, 07:16
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Hör också ofta musik som jazz, klassisk, trumpetmusik eller musikslingor som om man spelade på kristallglas.

Dock gör jag det i vaket tillstånd vid rätt orelaterade tillfällen.

Röster kan också komma i korta sekvenser. Rätt liknande de som redan beskrivna. Händer när man ska somna men även andra tillfällen.
Citera
2013-03-17, 09:41
Medlem
Oj det var många som hör röster här. Men alla kan väl inte vara schitzofrena eller?
Min teori är att när man är avslappnad och nästan sover, kanske andevägledaren går in lite väl tidigt. Den pratar med er på natten när ni sover och ger er råd, som ni ofta konstigt nog lyder.

När man är avslappnad är man mera lyhörd för dem. Men de som hör när de i helt klart vaket tillstånd hör röster, så tror jag det beror på att folk just då pratar om dig. Ens egna energier har alltså koppling till den som nämner ens namn tex.
Citera
2013-03-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Oj det var många som hör röster här. Men alla kan väl inte vara schitzofrena eller?
Min teori är att när man är avslappnad och nästan sover, kanske andevägledaren går in lite väl tidigt. Den pratar med er på natten när ni sover och ger er råd, som ni ofta konstigt nog lyder.

När man är avslappnad är man mera lyhörd för dem. Men de som hör när de i helt klart vaket tillstånd hör röster, så tror jag det beror på att folk just då pratar om dig. Ens egna energier har alltså koppling till den som nämner ens namn tex.

Nä, det är stor skillnad på att vara schizofren och hypnagoga hallucinationer.
Jag har psykiska problem i övrigt dock, och droger får mig väldigt enkelt att hallucinera.

Cannabis för mig är väldigt psykadeliskt om den är thc baserad och inte indica. Så jag har get upp att röka på, det är för intensivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in