2011-12-02, 20:14
Medlem
hallå..

Har en liten fundering som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med, det är så att ja va och hämta ut min 4s idag och drog igång telefon.. Men när jag ska skicka sms till en annan kontakt med iMessage så får inte den mitt sms, men om den skickar sms till mig så får jag sms ifrån den kontaktens MAIL, står tex xxpaxern@hotmail.com som avsändare, men svarar jag då på det så får den personen mitt sms. Men inte om jag skriver till den personens mobilnummer..

Jag hoppas ni förstår vad jag menar..

MVH / xxpaxern
Citera
2011-12-20, 16:22
Medlem
Ni kan båda testa att gå in på Inställningar --> Meddelanden --> Ta emot på.

Titta vilka inställningar ni har där. De ska stå ett nummer och möjligen e-post. Titta så dem är korrekta.
Citera
2012-02-17, 11:43
Medlem
Pappersvargens avatar
Hmm. Är det någon som vet hur det fungerar med iMessage utomlands? Om jag, med svenskt telefonnummer, befinner mig i Thailand och skickar till ett annat svenskt nummer - blir det gratis fortfarande eller gäller det på något magiskt sätt endast inom Sveriges gränser?

Vad händer om jag iMessagear ett thailändskt nummer?
Citera
2012-02-17, 11:49
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Hmm. Är det någon som vet hur det fungerar med iMessage utomlands? Om jag, med svenskt telefonnummer, befinner mig i Thailand och skickar till ett annat svenskt nummer - blir det gratis fortfarande eller gäller det på något magiskt sätt endast inom Sveriges gränser?

Vad händer om jag iMessagear ett thailändskt nummer?

Du kommer att betala för internetuppkopplingen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in