Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-21, 23:05
  #61
Medlem
Shit vilka omständiga förslag som kommer upp
Hasch oboy is tha shit!!!
Tag en stor klick smör (sånt du bakar på) i en liten kastrull, ungefär samma mängd du använder till matlagning plus lite till.
Grovhacka minst 1.5g för ett skönt mysrus som folket beskriver, när smöret börjar sjuda tag av den från plattan och ner med det bruna och rör om tills det löst upp allt, ner med mjölk och oboy, drick och njut.
Brukar ta ungefär 30min för mig, drick på tom mage för snabbast effekt enligt mig.
Citera
2014-12-01, 12:34
  #62
Medlem
Det var längesedan jag bakade och det är dags nu igen.

Vid vilken värme i ugnen förstör man cannabioderna? Minns att det var rekommenderat att inte går över en viss gräns.
Citera
2014-12-01, 12:38
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Det var längesedan jag bakade och det är dags nu igen.

Vid vilken värme i ugnen förstör man cannabioderna? Minns att det var rekommenderat att inte går över en viss gräns.


https://www.icmag.com/ic/picture.php...ctureid=344578

Räkna med tidsaspekten också.
Citera
2014-12-01, 12:42
  #64
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Det var längesedan jag bakade och det är dags nu igen.

Vid vilken värme i ugnen förstör man cannabioderna? Minns att det var rekommenderat att inte går över en viss gräns.
Jag brukar köra mina ingredienser på 100 grader i 30 minuter, funkar prima.
Citera
2014-12-01, 13:46
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
https://www.icmag.com/ic/picture.php...ctureid=344578

Räkna med tidsaspekten också.
Grym bild, tack så mycket!
Citera
2017-12-07, 23:09
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kutlan
Smälte 250 g smör med cirka 5g grönt i... rörde om på svag värme i typ 65 min (utan att låta det koka)... hällde ner i burk och satte i kylen... använde det för att göra popcorn från majskorn...

sen vart de ungefär 10 timmars sinnessjukt bäng.... blev en riktig snefylla då de vart så jävla sen och jag drömde mardrömmar den natten så jag visste inte om jag var vaken/sov för ja va så bäng..

MEn i början var de gött :P

så nu i fortsättningen ska jag hålla mig till röka för då försvinner effekten efter 2 h

mvh

förstår din tankegång...men hasch är fysik o kemi, din kropp är fysik o kemi
Citera
2017-12-10, 22:38
  #67
Medlem
Älskar att äta att, man får förhåller sig till cannabiset på ett mycket fredligare sätt tycker jag. Ibland känner jag mig onset en hel dag typ men andra gånger blir effekten lika lång som när man har rökt ungefär, skiljer sig de olika strainsen så mycket i varaktighet? Vet nån vilka som vara länge?
Citera
2017-12-11, 17:19
  #68
Medlem
jacobsingers avatar
Äta hash = bästa sättet att få i sig för mycket.
Citera
2017-12-12, 06:12
  #69
Medlem
Jag provade senast att smälta ner 0,5g harlemhasch (fint röka det) i en rejälklick fett margarin på c:a 70 grader i 15-20 minuter. Blandade det sedan i en varm oboy och drygt min senare började det slå till och var mysigt stelt 4-5 timmar innan det började dala 😊 riktigt mysigt
Citera
2017-12-12, 08:06
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Jag bakade lite i söndags som jag kan berätta om.

Jag tog 5,0 gram pollen hasch, brukar röka en noll trea i vanliga fall och jag röker varje dag, och smälte
det med 150 gram smör. Märk väl att jag skriver SMÄLTE, alltså LÅG värme. Sen ner med det i en shake and bake.
Åt ungefär 27 % av kakan och jag blev otroligt jävla över stenad. Orkade varken resa mig ur sängen eller stänga
av tvn. Nästa gång ska jag bara äta 18% av den hela kakan. Det blir nog nice.

Peace

älskar den exakta uppskattningen av % del som åts 😁😁😁
Citera
2017-12-13, 08:30
  #71
Medlem
Animus avatar
https://www.youtube.com/watch?v=g-5a12uIE6E

Kör själv på detta recept, fast med hash. Dock med jordnötssmör på båda sidor. Även märkt att det blivit mer potent när jag klickat i lite kokosolja på en av crackerna också (om de inte bara är placebo). Funkar hur bra som helst, smakar vidrigt som fan dock. Har dom 2 sista gångerna halsat ner skitet med vatten.

Dock märkt att jag blir något otroligt trött kanske två timmar in i ruset. Oftast slutat med att jag blir tvungen att lägga mig, och somna instantly. Lider annars utav sömnproblem i vanliga fall.

Är det för att jag för det mesta har kört på detta mot kvällen i mörkret i min ensamhet, eller har dosen med det att göra? Var inte förens i slutet på förra månaden jag köpte hash och testa, efter en evighets letande efter en kran (vilket istället sluta med att jag beställde från nätet). Dosen har varierat mellan 0,15g och 0,30g på en cracker skulle jag säga. Haft svårt att hitta vad som är en låg eller hög dos när det gäller hash på en firecracker.

Inte testat att röka det än, inväntar antingen tills jag skaffar en vaporizer eller testar att göra det i e-juice form till ens vape.
Citera
2017-12-16, 15:52
  #72
Medlem
Softers avatar
Vi säger att man enbart äter hasch, och använder hasch som medicin, varje dag.. Och man vill bli bäng varje dag, då det hjälper en att äta, hjälper mot ångest/rastlöshet/tristess, osv...

Hur skulle ni lagt upp schemat för detta? Jag har väl som längst kanske ätit hasch varje dag i 5 dagar, börjat morgonen med ca 0,7g hasch smält i smör och sen blandat med en kopp te. Så för att sammanfatta, första dagen 0,7g, andra dagen 1,3g, 3e dagen 1,7g, 4e dagen 2g och 5e dagen oxå typ 2g.. Detta har gjort att jag varit konstant bäng i 5 dagar i princip, iaf från morgon till kväll. Men har jag tagit onödigt mycket helt enkelt? kanske räcker med samma dos i 2-3 dagar innan man höjer dosen?

Jag fattar ju att man tillslut måste dra ned på dosen eller ta uppehåll för att det håller inte att käka 20gram per dag om man inte är ekonomiskt oberoende eller säljer en jävla massa vid sidan om. Hur tänker ni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback