• 1
  • 2
2011-12-02, 15:05
Medlem
Bobloblawmans avatar
Nu har jag just bjudit ut en tjej på dejt och hon sa ja. Jag är 20 år gammal och detta är min allra första dejt. Jag har enbart haft en one night stand en gång (med en annan tjej såklart).

Tjejen jag bjudit ut har jag enbart träffat en gång förut. Jag träffade henne på en förfest och där snackade vi lite. Jag till och med frågade henne då om hon ville träffas någon gång. Då sa hon absolut. Ungefär samma svar fick jag då jag cirka 4-5 dagar senare skrev till henne på facebook. Vi har dock inte bestämt något datum än.

Jag känner mig väldigt nervös inför dejten. Tänk om jag inte kommer på något att säga och sen blir det bara en massa obehagliga tystnader? Tänk om jag säger något fel? Jag är lite nervös över detta.

Så jag tänkte höra om ni har några tips? Hur gör man för att den första dejten ska bli lyckad?

Tack på förhand.
Citera
2011-12-02, 15:09
Medlem
fakirens avatar
Filmmys fungerar alltid. Ta någon film som ni båda har sett och som ni självklart tycker är bra. Då kan man diskutera lite den samtidigt. Det kommer självklart att kännas stelt i början, men det släpper ju längre kvällen går. Har varit i din sits några gånger.
Citera
2011-12-02, 15:12
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Filmmys fungerar alltid. Ta någon film som ni båda har sett och som ni självklart tycker är bra. Då kan man diskutera lite den samtidigt. Det kommer självklart att kännas stelt i början, men det släpper ju längre kvällen går. Har varit i din sits några gånger.

Jag skulle aldrig gå hem till en kille och kolla på film första dejten... Föreslå någonting annat!
Citera
2011-12-02, 15:14
Medlem
berjers avatar
försök ha en trevlig och rolig stund och var glad, le och skratta mycket. tänk bara på att slappna av. blir du nervös, säg som det är. att du aldrig har vart på dejt och det är din första gång. hon kommer förstå dig
prata mycket om henne, fråga saker om henne. inte för mycket så att du blir creepy utan ställ frågorna med glimten i ögat.
klä upp dig lite finare än du brukar göra.
börja dejten enkelt, ta en fika och prata och sedan kanske spela bowling och låt henne vinna.
good luck!
Citera
2011-12-02, 15:14
Medlem
KloBengans avatar
Tycker ni ska träffas på stan för en fika. Neutral, offentlig arena så kan båda känna sig lika bekväma.

Det är svårt att ge några konkreta tips angående vad du bör och inte bör säga. Det du ska göra är att agera som vanligt, du är ju dig själv och du ska inte försöka vara någon annan. Oroa dig inte för att säga något fel, det kommer gå bra.

Du kan trösta dig med att hon är minst lika nervös, oavsett om det är ens första date eller inte så känns det alltid av lite inför en date. Så hon kommer garanterat tänka samma sak innan daten, ta det med ro bara!
Citera
2011-12-02, 15:16
Medlem
shitmagnets avatar
Är hon verkligen så jäkla fantastiskt då? Skitsamma hur det går, det finns fler fiskar...
Citera
2011-12-02, 15:17
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag skulle aldrig gå hem till en kille och kolla på film första dejten... Föreslå någonting annat!

Har fungerat bra för mig bara just den första gången för att lätta på stämningen lite. Dock har jag inte föreslagit att hon ska komma och titta på film hos mig. Utan det är något som jag frågat när vi har varit med varandra.

Men ni kan ju ta en promenad, förslå en fika på stan (som föregående talare föreslog), bowla, liseberg/grönalund (förutsatt att du bor i sthlm eller gbg).
Citera
2011-12-02, 15:18
Medlem
epost72s avatar
Rensa rören innan så blir det mer avspänt...

Har ni inga planer på vad ni ska hitta på?
Om inte annat kan det vara en idé att äta en bit mat ute och inte på donken då utan ett lite finare ställe.
Citera
2011-12-02, 15:24
Medlem
Turid1891s avatar
Jag var sjukt jävla nervös och blyg förut, men det botade jag med "wtf vad är det Värsta som kan hända". Se det inte mer som än att du bjuder hem en polare, förvänta dig inget. Funkat hur bra som helst för mig, är inte ens i närheten av hur blyg jag var under 20 bast vs nu (23).

Kommer gå bra, se det som att det är en chans för er båda att se om ni är ngt för varandra.
Ta det lugn, var dig själv, klä upp dig, intressera dig!

Good luck mate!
Citera
2011-12-02, 15:42
Medlem
Om det blir tyst så fråga om vad som helst, aktuella nyheter, den varma vintern denna säsong, någon resa hon skulle vilja göra, hittade hon på nåt kul i helgen, läst någon bra bok, har hon några planer för semestern.
Citera
2011-12-02, 16:42
Medlem
Sluta tänk bara, så kommer det gå bra
Citera
2011-12-03, 16:51
Medlem
Grievouss avatar
Den pinsamma tystnaden är din största fiende. Så länge du är en god konversatör borde det vara lugnt. Och som någon annan nämnde, håll dig till en neutral och befolkad plats till en början för att det inte ska kännas olustigt.

Eller vem fan är jag att ge dig tips? Har aldrig varit på en dejt och skulle skita på mig av nervositet Lycka till iaf!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in