2011-12-02, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.O
Tack för era svar!

Anledningen till att jag skapade tråden är på grund av något som jag upptäckt mig själv med att göra. Nämligen att vara väldigt medveten om personen som går emot mig, vad den tänker om mig och hur jag borde bete mig.

Det är väldigt påfrestande eftersom att jag ofta (bör tilläggas att jag vissa 'bra' dagar inte ägnar det en tanke) utgår ifrån att alla tycker att jag är en riktig dufus och att jag borde veta hut, typ.

Jag utgår ifrån att alla människor har ett förakt mot mig, som jag måste jobba bort genom att "gå rätt".

Jag är paranoid, det vet jag, för människor borde ge blanka fan i att kritisera andra opåkallat.

Människors potentiella hat och ondska skrämmer mig. Men ibland är det skrattretande.
Kan det vara så att du har en social fobi? Brukar du få ångest och depressiva tankar även i andra situationer?
Citera
2011-12-02, 14:40
Medlem
melonfarmer90s avatar
Om jag tex sätter mig ner på en bänk vid en folktät gata brukar jag ibland tänka på hur coolt det är att alla dessa folk jag ser omkring mig har olika bakgrunder, kommer från olika håll i världen, och många har nog coola berättelser att berätta om sina liv. Några kanske har vart med om någon ockult upplevelse, någon har kanske krigserfarenhet etc etc
Citera
2011-12-02, 14:53
Medlem
Aversions avatar
Är det under dagtid så undrar jag alltid "vad i helvete gör alla dessa människor här, har de inga jobb att gå till?".

Jag har nog annars lite förakt mot alla, värst är nog hipsters. "Varför måste de se exakt ut som alla deras kompisar?".
Eftersom jag är så negativ mot alla, så tänker jag inte på dem. Jag bara vet att de flesta är kringgående osäkra lemmlar som försöker passa in i samhället, osäkra på hur andra uppfattar dem.

De som jag "ser" i folkvimlet brukar vara:
1. Hårt arbetande människor, arbetare med lite skit under naglarna, de som går rakt i ryggen med bra hållning och ser stabila ut. Då tänker jag ofta för mig själv "Bra grabb!".
2. Vackra kvinnor. Jag försöker då urskilja vad för typ denna vackra kvinna är. Detta kan man oftast säga på sättet hon går och vilka kläder hon har på sig. Ibland flörtar man lite, kanske till och med hälsar.
Citera
2011-12-02, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Misterfrost
"möte med flera personer på stan - såhär tänker jag"

- Hon vill jag knulla

- Undrar hur den där bruden ser ut naken

- Tittade inte tjejen i det sällskapet på mig som att hon ville ligga med mig?

- Hon med barnvagn ser ut som en milf, undrar om hon är singel...

"5 minuter senare på Konsum"

- Om jag måste ligga med någon här inne, vem ska det bli....måste bestämma mig innan jag lämna affären...

- Hon var smal, men ful....kanske hade gått.
- Den tanten var ju skitgammal, märkligt, såg fin ut bakifrån...
- Och den där är ju uppenbart en jävla praktikant...AFA-pack med hår under armarna...såg riktigt sur ut när jag kollade in henne....nästan så hon skulle bli straffknullad....
- Ush, den suggan väger fan ett halvt ton...aldrig!
"Paniken börjar närma sig när jag kommer till kassan och fortfarande inte bestämt mig"
- FAN en gammal kärring i kassan och bara ungar och gubbar i kön...skulle tagit den fula smala tjejen....
- Ahhh....fuck måste jag knulla kärringen nu?!?.....
- Jaha...det blev kärringen.....nej...vänta, det står ju en smal skönhet och pantar flaskor där borta...HON tar jag!

- FUCK.....DET VAR JU EN LÅNGHÅRIG HÅRDROCKARE MED TAJTA JEANS....jävla skit...nu måste jag knulla honom.....helvete!

haha kul, du har ju tvångstankar.
Citera
2011-12-02, 15:10
Medlem
shitmagnets avatar
Och sådana här trådar drar alltid till sig knäppskallar, så ta den med en stor näve salt.

Vem bryr sig vad andra tycker, anyway
Citera
2011-12-02, 15:21
Medlem
Jag känner ofta socialt obehag bär jag möter personer på gatan. Som att hjärnan aktiveras för mycket i en onödig situation. Socialt obehag/rädsla behöver jag inte ha men det är ofta så ändå. Som att jag sätter mig i 3:e person och bevakar mig och främlingen och hur jag klarar mig för att inte se nervös ut. Jag är rädd för att bli rädd.
Citera
2011-12-02, 16:17
Medlem
Bellamorras avatar
jag bryr mig aldrig om hur någon ser ut... punkare, hårdrockare, hiphopare med mera... var människa har rätt till sin egen stil, hur de vill gå och så vidare... men glor människor på mig brukar jag tänka "vad fan glor du på din jävla fula idiot"... hatar folk som stirrar på en... en gång gick jag på gatan och kollade upp mot månen som var bakom personen som gick i motsatt riktning... mongot vänder då sig om och kollar upp mot vad jag kollar på, man ba va!? jävla CP...
Citera
2011-12-02, 16:30
Medlem
Nekro.s avatar
Då jag själv är bosatt i innerstan i Gbg är jag ganska van att möta folk.
Jag kan döma ibland, vissa ser jag knappt.

Beror på hur mycket dem sticker ut liksom.
Citera
2011-12-02, 16:36
Medlem
Kariminells avatar
Kalla mig konstig, men jag kan sitta på en bänk och roa mig genom att bara titta på människor. Tänker lite på hur den specifika individen är som människa osv. Hållningen säger väldigt mycket om en människa, därför brukar jag alltid notera hållningen. Finns så många saker jag tittar på som jag tycker är intressant.

Härligt att det finns så stor mångfald bland människorna, fyfan för en homogen befolkning.

Edit: När jag tittar på människor har jag precis samma blick som han snubben har på min avatar.
Citera
2011-12-02, 16:36
Medlem
Mr.Sanders avatar
Jag tänker rätt mycket om de människor jag ser. Oftast hittar jag på någon passande historia om dem och placerar dem i ett fack, baserat på utseende, klädstil, hållning osv. Man kan tycka att jag dömer dem. Men egentligen bryr jag mig verkligen inte alls, det är bara något jag gör som en hobby, för jag vill typ lära mig tolka människor eller nåt. Jag är en rätt intuitiv person.

När det gäller snygga brudar försöker jag alltid få ögonkontakt och när de gått förbi vänder jag mig tydligt om för att kolla in deras rumpor. Jag bryr mig verkligen inte om någon ser, för det är sån jag är
Senast redigerad av Mr.Sander 2011-12-02 kl. 16:39.
Citera
2011-12-02, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lundensgudar
Jag känner ofta socialt obehag bär jag möter personer på gatan. Som att hjärnan aktiveras för mycket i en onödig situation. Socialt obehag/rädsla behöver jag inte ha men det är ofta så ändå. Som att jag sätter mig i 3:e person och bevakar mig och främlingen och hur jag klarar mig för att inte se nervös ut. Jag är rädd för att bli rädd.
Jamen då är vi två i alla falll Som att hjärnan aktiveras för mycket i en onödig situation var en bra beskrivning. Allt var en bra beskrivning av hur jag tänker. I mitt fall tror jag det hela kan bero på för mycket inne-tid, droger och ett högst begränsat socialt umgänge/social stimulans.
Citera
2011-12-02, 16:59
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Jag känner ibland att det är otroligt att de människor jag inte känner också har ett liv,
ett liv som är komplicerat och innehåller diverse dispyter, känslor och dagliga äventyr.

Det jag finner fascinerande med det är att de "lika gärna" kunde vara sinnesbilder för mig, att jag egentligen ligger i någon äcklig köttkuvös á la matrix och drömmer och att de inte existerar.

-

Annars brukar jag, när jag vandrar bland folk inne i exempelvis Nordstan i göteborg, se ner på folk.
Personer som efter 4-5 sekunders beskådande av valfri SKITBLASKAS jävla löpsedel ta upp en tidning och lägga i sin varukorg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in