• 1
  • 2
2005-01-06, 13:37
Bannlyst
Är det inte de pizzor som ska vara ha så spröööööd botten i? I reklamen ser man hur de bär pizzan med en hand. Köpte hem ett lager sådana pizzor men de är ju lika impotenta som en 80-årig gubbkuk ju. Jag värmde pizzorna i en ugn - är det det som är felet? Vi har ingen micro hemma så jag vet inte. Jävligt illa av Grandiosa då att göra reklam för sina hängkukpizzor med pizzor som är gjorda av plast Gillar pizzor med spröd botten så jag är lite sur. Köpte fem stycken ungefär.

Är det så för er också eller?
Citera
2005-01-06, 13:39
Medlem
kurdiss avatar
Jag åt faktiskt en vesuvio av grandiosa igår. Gjorde den i ugnen på 220 grader, vilket stod på kartongen.

Hade den kanske inne några minuter längre än vad som angavs, men den blev mkt krispig, lite för krispig nästan.
Citera
2005-01-06, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Jag åt faktiskt en vesuvio av grandiosa igår. Gjorde den i ugnen på 220 grader, vilket stod på kartongen.

Hade den kanske inne några minuter längre än vad som angavs, men den blev mkt krispig, lite för krispig nästan.

Skumt......
Ska prova ditt recept snart i alla fall. Jag har den bara inne tills osten smälter för det är ju vad som står va? 11-13 minuter eller tills osten smälter, eller blandar jag ihop det med ICA's pizzor (som jag för övrigt rekommenderar. MUMS!)?
Citera
2005-01-06, 13:49
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
Köpte fem stycken ungefär.
Ungefär? Fyra? Sex? Hmm.

Nej, men mina Grandiosor kör jag i ugnen och de blir alltid bra.. Du kanske har en "dålig" ugn som visar fel temp? Sen ska du ALLTID sätta temperaturen 25c över rekommenderad temp. för när du öppnar luckan för att sätta in pizzan sjunker tempen. Sänk till rek. när du satt in pizzan. Och sätt alltid in pizzan fryst! Aldrig i ljummen ugn.
Citera
2005-01-06, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Ungefär? Fyra? Sex? Hmm.

Nej, men mina Grandiosor kör jag i ugnen och de blir alltid bra.. Du kanske har en "dålig" ugn som visar fel temp? Sen ska du ALLTID sätta temperaturen 25c över rekommenderad temp. för när du öppnar luckan för att sätta in pizzan sjunker tempen. Sänk till rek. när du satt in pizzan. Och sätt alltid in pizzan fryst! Aldrig i ljummen ugn.

Minns inte
Nu värmde jag den ett tag till och visst blev det spröd botten. Men gott var det inte för osten hade redan stelnat
Citera
2005-01-06, 16:46
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Minns inte
Nu värmde jag den ett tag till och visst blev det spröd botten. Men gott var det inte för osten hade redan stelnat

Då hade du nog för varmt.

Det är inte så att du lägger i pizzan direkt i ugnen utan att vänta på rätt temperatur va?
Citera
2005-01-06, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Då hade du nog för varmt.

Det är inte så att du lägger i pizzan direkt i ugnen utan att vänta på rätt temperatur va?

Jo, det är precis vad jag gör
Ska jag ändra på mina rutiner?
Citera
2005-01-06, 16:54
Bannlyst
Citat:
...

Sätt ugnen på 225 grader, släng dig i duschen och när du
kommer ut så är det bara att sätta in pizzan. Rätt temperatur
och bättre resultat
Citera
2005-01-06, 16:56
Medlem
kurdiss avatar
Citat:

Då har vi identifierat felet!
Citera
2005-01-06, 18:58
Medlem
Headquakes avatar
Citat:
Höhö... Jag kan inte låta bli att garva åt dig...
Häller du makaronerna i vattnet och sen sätter på plattan med? Ungefär samma sak
Citera
2005-01-06, 20:24
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Drpsyk:

Citat:
Är det så för er också eller?

Japp! Men det är så jag vill ha dem, blöta och sladdriga så för mig är det bara något positivt.
Citera
2005-01-06, 21:00
Medlem
cosmic_dancers avatar
är inte dom pizzorna sådär i smaken. Man kan fixa tilld om själv också och lägga till saker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in