Lägg den i en plastpåse i frysen någon halvtimma.
Testa sedan om den lever, brukar gå att göra de viktiga filöverföringarna under tiden den hettas upp.
Räcker det inte med en halvtimma i frysen så dubbla tiden och testa.
Du kan få tillbaka grejerna om är villig att spendera närmare 6600-10000 kr mot det dyraste hållet beroende på hur allvarligt det är. Recovery (räddnings) företagen verka ha höjt nedre pris gränsen lite. Antagligen för att priset aldrig hamnade under den gränsen. Vanliga butiker klarar INTE av sånt.
Pengar spelar ingen roll.. Det som ligger där på är ovärderligt. Men undrade bara om det ALLTID, går att rädda en hdd, eller om den kan vara körd forever oxå?
Pengar spelar ingen roll.. Det som ligger där på är ovärderligt. Men undrade bara om det ALLTID, går att rädda en hdd, eller om den kan vara körd forever oxå?
Blir den stulen, eller rejält brandskadad är det nog godnatt. Därför har man uppfunnit nåt som heter backup.
Klart att den kan vara helt körd, t.ex. vid brand kan det vara oerhört svårt att få fram något. Beror helt på felet. Jag kan rekommendera Soondata.se, de har relativt billiga priser och har gjort ett bra jobb när jag använt mig av dem. Räkna dock med kring 5000 eller mer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!