• 6
  • 7
2005-04-29, 18:43
Bannlyst
Haha, Det blir big rigs om 15 minuter.. Nu jävlar :P

(efter denna tråden fick plötsligt den torrenten en boost med 4 seedare och 7 leechare från att vart 1 seedare och 0 leechare)
Citera
2005-04-30, 23:07
Bannlyst
Susa fram med en Thunder på Devils Passage 2 och köra igenom alla saker utan broms. Backa i oändlig hastiget.. Det är ett spel som är värt medalj..
Citera
2005-05-01, 00:34
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodAfton
Spelade du Gauntlet då? Lite Off Topic eftersom det är världens bästa spel.
När jag var tonåring på åttiotalet så använde vi Liseberg som ungdomsgård. Vi blev så bra på Gauntlet att vi kunde spela en hel dag, eller för evigt rent teoretiskt, för två kronor.

Så här lät det:
"Du kan la passa lite medans jag köper cola? Men bränn inte för många potions!"
Eller:
MATKARTA!!!

On Topic.
Jag tankar ner big rigs från DC nu. Va spännande det skall bli att få mullra fram i THUNDER i oändlig hastighet!!!

Ett spel som knappast kan kallas det sämsta genom tiderna, men är det som gjort mig mest förbannad, är ju Project IGI.
Fan va arg jag blev över avsaknaden av save-funktion. Det faktum att man kunde rensa ut en barack, sticka iväg en bit och sedan ha en hel drös med fiender efter sig som "värptes" ur samma barack var också jävligt upprörande.

Spelade Gauntlet en del, men jag fastnade aldrig för det. En polare var dock helt tokig i det spelet, han brukar dra klyschorna från spelet på fester

De spel som jag spelat mest är Hyper Sports, gillade alla sportspel där man skulle trycka snabbt. En annan favorit var Kung Fu Master, det har jag spelat bort mycket pengar på.
Och inte att förglömma, Bubble Bobble, spelade med en kompis, älskar fortfarande det spelet. NAME gör ju att man kan forsätta att njuta av spel.
SUPER Pang! är en annan diamant.
Citera
2005-05-01, 13:07
Medlem
Stormkrashs avatar
Anarchy Online
Citera
2005-05-01, 22:54
Bannlyst
Nej nej nej. Inget av det ni nämner tar Big Rigs. Dom spelen ni nämner har iallafall en handling och ett försök till vettig grafik

Big Rigs är ett hafsspel utvecklarna slängde ihop pga pengabrist antagligen. Det är sämst i världen..
Citera
2010-08-10, 10:59
Medlem
LoggotyroX32s avatar
Action 52 - NES

Nån som håller med om det.
Citera
2025-03-24, 19:35
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Seriöst, är det någon mer än jag som blir sugen på att ladda ner detta spel och prova?
Det får en nyrelease nu.

Polygon (‘One of the most atrocious games ever published’ is coming to Steam, and it’s not a joke):
Big Rigs: Over the Road Racing, widely regarded as one of the worst video games ever commercially released, is getting a 2025 release on Steam — and the exhumation of this 2003 disaster does not appear to be a joke, some sort of meta-commentary, or a stealth psychological horror game disguising itself as Big Rigs.

Instead, publisher Margarite Entertainment appears to be of the opinion that the oft-mocked Big Rigs is a “classic trucking game” and that its release on Steam in the coming months will mark its “triumphant return.” A news release from Margarite Entertainment effectively touts the same inaccurate promises that Big Rigs’ box art made more than 20 years ago, which the final, barely-playable game certainly did not live up to.
Citera
2025-03-24, 19:42
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
vilket är det sämsta spelat igenom tiderna...

för att slippa få en 20 sidors tråd som ingen orkar läsa igenom så skriv bara ett spel och motivera varför...

jag tycker att the sims är det sämsta spelet som har gjorts...

pga att spelet går inte ut på nått, värdelös grafik, och det finns inga spel möjligheter...
Sims? Då har du spelat för få spel. Jag är inget fan av Sims men herregud vad många sämre spel det finns. Robocop till NES blir mitt bidrag.
Citera
2025-03-24, 20:05
Medlem
Desert Bus. Du kör 8 timmar på en spikrak ökenväg som varken har byggnader, växter eller höjdskillnader. Vad ankomsten till målet får du 1 poäng.

Iofs är spelet konstruerat för att vara astråkigt, så ur den synpunkten är det bra: det gör vad det är tänkt att göra.

https://www.newyorker.com/tech/annal...e-ever-created
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in