2005-04-25, 14:14
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wait and Bleed
Nån som minns "paperboy" ?

Spännande spel...cykla runt på en BMX och dela ut tidningar sedan har vi player manager på ps1 där man titt som tätt fick en körtelfeber-epidemi i laget och fick spela med pojklaget i 6 månader...
paperboy va ju en höjdare på den tiden! ett av de främsta Nes spelen

Annars måste jag nominera Warcraft 3, spelet suger nått enormt och verkar va byggt för 3 åringar, aldrig att dne multiplayer match kan ha någon som helst variaton i sig, och grafik är så fruktansvärt klumpig! Tower defense kan däremot bli lite skoj.
Citera
2005-04-27, 13:51
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wait and Bleed
Nån som minns "paperboy" ?

Spännande spel...cykla runt på en BMX och dela ut tidningar sedan har vi player manager på ps1 där man titt som tätt fick en körtelfeber-epidemi i laget och fick spela med pojklaget i 6 månader...

Arkad-versionen av Paperboy med cykelstyre var riktigt rolig, den spelade jag på 80-talet på Liseberg.
Citera
2005-04-27, 14:42
Medlem
FreddeCMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Kolla in video review och klicka där på "stream for free", Gamspot har i alla fall hittat "världens sämsta spel".

http://www.gamespot.com/pc/driving/b...trr/media.html

Riktigt kul

Nu är jag några månader sent ute men det här va riktigt kul!
Citera
2005-04-28, 22:50
Bannlyst
Hahaha. Big Rigs har seeders nu, tankar för fullt
Citera
2005-04-29, 13:28
Awaiting Email Confirmation
Dundrains avatar
hade inte lagt en minut på big rigs. däremot finns det fler spel som är skit. kommer ihåg ett spel som släpptes till playstation där man var en liten gubbe på en platta som skulle akta sig för små kuber. bara en svart bakrund. skit spel fan, minns bara att det fanns på en demo från super play, men för övrigt så sög spelet kuk
Citera
2005-04-29, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Arkad-versionen av Paperboy med cykelstyre var riktigt rolig, den spelade jag på 80-talet på Liseberg.

Spelade du Gauntlet då? Lite Off Topic eftersom det är världens bästa spel.
När jag var tonåring på åttiotalet så använde vi Liseberg som ungdomsgård. Vi blev så bra på Gauntlet att vi kunde spela en hel dag, eller för evigt rent teoretiskt, för två kronor.

Så här lät det:
"Du kan la passa lite medans jag köper cola? Men bränn inte för många potions!"
Eller:
MATKARTA!!!

On Topic.
Jag tankar ner big rigs från DC nu. Va spännande det skall bli att få mullra fram i THUNDER i oändlig hastighet!!!

Ett spel som knappast kan kallas det sämsta genom tiderna, men är det som gjort mig mest förbannad, är ju Project IGI.
Fan va arg jag blev över avsaknaden av save-funktion. Det faktum att man kunde rensa ut en barack, sticka iväg en bit och sedan ha en hel drös med fiender efter sig som "värptes" ur samma barack var också jävligt upprörande.
Citera
2005-04-29, 14:59
Medlem
"Sim chopter" var också ett risigt spel.
Citera
2005-04-29, 15:14
insomnias avatar
Big Rigs var ju en riktig höjdare!

Det sämsta spelet jag spelat är nog... nja, vet inte, jag gillar nästan allt jag spelar, men som ni har nämnt så var Tiberian Sun en grov besvikelse.
Citera
2005-04-29, 15:29
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundrain
hade inte lagt en minut på big rigs. däremot finns det fler spel som är skit. kommer ihåg ett spel som släpptes till playstation där man var en liten gubbe på en platta som skulle akta sig för små kuber. bara en svart bakrund. skit spel fan, minns bara att det fanns på en demo från super play, men för övrigt så sög spelet kuk

Kurushi tänker du på. Ett väldigt trevligt pusselspel, definitivt inte ett av världshistoriens sämsta spel.

ET-spelet som någon nämnde innan drogs väl tillbaka och grävdes ner i öknen(!) enligt legenden, så det kan verkligen inte varit bra.
Citera
2005-04-29, 15:31
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Kurushi tänker du på. Ett väldigt trevligt pusselspel, definitivt inte ett av världshistoriens sämsta spel.

ET-spelet som någon nämnde innan drogs väl tillbaka och grävdes ner i öknen(!) enligt legenden, så det kan verkligen inte varit bra.

Visste att det var ngt jag hört om det, det stämmer enligt snopes.com.

http://www.snopes.com/business/market/atari.asp
Citera
2005-04-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario
Skumt att du tycker ett av världens mest framgångsrika spel är det sämsta någonsin. Nåja, man får ju tycka vad man vill.

Det sämsta spelet jag lirat är nog Leeds United Manager, som släpptes till Amigan för bra många år sedan. Inte ens de riktigt inbitna Leeds-fansen ville ta i detta spel med tång, så uselt var det! Spelet totalsågades även precis överallt, inte ett enda positivt omdöme om det "spelet".

Hehheheeh kommer ihåg att jag läste en recention av det speleti "Amiga Power" (eller vad den nu hette) spelet fick typ 4% och en tre sidor lång recention där allt som var dåligt i spelet räknades upp i korta meningar.

Fanns nått rpg/hack´n´slash som hette dink smallwood som var ganska kasst. Dom tog fullpris för det (spelet tog nog två-tre timmar att klara) och ett tag senare fanns den i pcgamer som abandonware.
Citera
2005-04-29, 16:13
Medlem
galen_indies avatar
Deer Hunter tar fan första priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in