Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2021-02-17, 22:36
  #37
Medlem
Det är väl enkelt..
Sverige är i stort sett det enda landet i världen som har en antikorruptionslag som tillåter korruption.
Kolla bara på polisens fastighetsaffärer. Klockrent fall av vänskapskorruption som enligt lagboken är helt fel. Men HD har ju klubbat att lagen är tolkningsbar. Gäller det även medborgare? Tingsrätten - du står åtalad för politikermord.. Jag - men jag tolkade lagen att jag endast inte fick mörda icke folkvalda och därmed har jag inget uppsåt för att bryta mot lagen...
Går jag fri då eller är det endast domstolen som får tolka lagen? P.s visste ni att svenska domstolar inte behöver följa svenska grundlagar? Vad är det för vits att ha grundlagar när domstolarna ej behöver följa dom?
Så om lagen är tolkningsbar så måste det gälla ALLA ?
Sen skulle det vara riktigt nice ifall någon kan peka ut sidan i lagboken där det står att lagen är till för att tolkas och inte följas som staten lär.
Citera
2021-02-23, 18:40
  #38
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkfan
Det är väl enkelt..
Sverige är i stort sett det enda landet i världen som har en antikorruptionslag som tillåter korruption.
Kolla bara på polisens fastighetsaffärer. Klockrent fall av vänskapskorruption som enligt lagboken är helt fel. Men HD har ju klubbat att lagen är tolkningsbar. Gäller det även medborgare? Tingsrätten - du står åtalad för politikermord.. Jag - men jag tolkade lagen att jag endast inte fick mörda icke folkvalda och därmed har jag inget uppsåt för att bryta mot lagen...
Går jag fri då eller är det endast domstolen som får tolka lagen? P.s visste ni att svenska domstolar inte behöver följa svenska grundlagar? Vad är det för vits att ha grundlagar när domstolarna ej behöver följa dom?
Så om lagen är tolkningsbar så måste det gälla ALLA ?
Sen skulle det vara riktigt nice ifall någon kan peka ut sidan i lagboken där det står att lagen är till för att tolkas och inte följas som staten lär.
Du har förstått situationen. Korruption och Rättsröta kan pågå ohämmat och riskfritt då både JO och JK är kulissbyggen som skyddar korrupta domare och tjänstemän från att bli exponerade och straffade.

Läs gärna om Lundquistaffären.

Det slutar tyvärr inte där utan ovanpå detta finns det ett hemligt filter av svenska beredningsjurister inom Europadomstolen som saboterar anmälningar till svenska statens fördel.

Läs gärna mer här:
(FB) Hur kan svenska medborgare komma förbi filtret till Europadomstolen?
__________________
Senast redigerad av Tjena_67 2021-02-23 kl. 18:44.
Citera
2021-02-24, 09:20
  #39
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkfan
Det är väl enkelt..
Sverige är i stort sett det enda landet i världen som har en antikorruptionslag som tillåter korruption.
Kolla bara på polisens fastighetsaffärer. Klockrent fall av vänskapskorruption som enligt lagboken är helt fel. Men HD har ju klubbat att lagen är tolkningsbar. Gäller det även medborgare? Tingsrätten - du står åtalad för politikermord.. Jag - men jag tolkade lagen att jag endast inte fick mörda icke folkvalda och därmed har jag inget uppsåt för att bryta mot lagen...
Går jag fri då eller är det endast domstolen som får tolka lagen? P.s visste ni att svenska domstolar inte behöver följa svenska grundlagar? Vad är det för vits att ha grundlagar när domstolarna ej behöver följa dom?
Så om lagen är tolkningsbar så måste det gälla ALLA ?
Sen skulle det vara riktigt nice ifall någon kan peka ut sidan i lagboken där det står att lagen är till för att tolkas och inte följas som staten lär.


sverige har antikorruptions lag för att visa folket vi har en myndighet som kollar allt är okej likadant med KU konstitutions utskottet en bluff konstitution där dem dricker kaffe .

Sverige har satt upp all möjliga demokratiska myndigheter för att lura medborgarna att vi har demokrati och rättvisa här .

Sverige råder oligarki plutokrati där företag styr politiken och lagstifningen skyddar fascistiska företag och fascistiska myndigheter.
Citera
2021-02-24, 09:39
  #40
Medlem
tomyhockeys avatar
pennigtvätt som är näst grovaste brottet i ett land så går man fri här inga konsekvenser för nordea eller swedbank för där i swedbank styrelsen sitter Göran Persson
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback