2016-02-08, 14:11
Medlem
Köpt absolut torr för första gången nu eftersom jag svettas mycket.
Jag duschar varje dag och det står att man ska dutta på absolut torr en gång i veckan men sitter den kvar även om jag duschar varje dag ?
Citera
2016-02-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sybreed
Köpt absolut torr för första gången nu eftersom jag svettas mycket.
Jag duschar varje dag och det står att man ska dutta på absolut torr en gång i veckan men sitter den kvar även om jag duschar varje dag ?
Japp, kan bara säga hur det är för mig, men jag behöver ta den varje kanske nio dagar och jag duschar varje dag. Utöver det använder jag även vanlig Deodorant för att få det att lukta gott. Dock har jag märkt att efter cirka ett halvårs användande så svettas jag betydligt mindre i armhålorna än jag gjorde tidigare, fast jag då har skippat AT på ett par veckor. Förut var mina tröjor söndersvettiga efter en dag, nu svettas man lite, men knappt märkbart. Kan denna produkt ha förstört svettkörtlarna i armhålorna?
Citera
2016-03-04, 07:09
Bannlyst
Jag testade det en gång för ganska länge sedan, men det sved så in i helvette att jag tvättade bort det. Kanske borde göra ett nytt försök.

Är det någom har testat stop 24 ? Fungerar den med ?Tänker på armhålorna och ansikte.
Citera
2016-03-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Jag testade det en gång för ganska länge sedan, men det sved så in i helvette att jag tvättade bort det. Kanske borde göra ett nytt försök.

Är det någom har testat stop 24 ? Fungerar den med ?Tänker på armhålorna och ansikte.

Stop 24 fungerade bra på mig. Absolut torr (som jag tidigare använt) verkar ha ändrat i sitt recept, den fungerar typ inte alls längre. Därför gick jag över till stop24 som dessutom har en roll-on som är lättare än absolut torr som man ska dutta på.

Angående att det sved: antingen var du inte snustorr när du applicerade eller så var du inte helt ren (se till att få bort alla deodorantrester också).

Någon som vet hur om det funkar runt underlivet? Självklart ska jag inte vara i närheten av själva fittan och hål och grejer, men runt om svettas jag kopiösa mängder illaluktande svett som jag gärna vill få bort.
Citera
2016-03-28, 03:22
Bannlyst
Absolut torr fungerade ju fint i ansiktet. Iaf vid pannan. Dock inte vid sidan.
Citera
2016-04-26, 22:43
Medlem
Memmajemmas avatar
Såg på Apoteket idag att det kommit en uppdaterad version av AT, tydligen så ska den vara ännu effektivare 👍🏻
Citera
2016-05-13, 12:10
Medlem
Parniels avatar
Har alltid svettats mycket under armarna vilket alltid har varit jävligt jobbigt, inte minst psykiskt. Duschar varenda dag. Luktar inte illa men svetten rinner utav fan. Blev rekommenderad AT av en släkting och köpte den under lunchrasten.

Ikväll testar jag den. Vore så jävla skönt att slippa svetten under sommaren och kunna ha på sig gula, gröna, röda t-shirts/pikéer. Kör alltid svart t shirt för att det syns 'minst', men det är skitsnack, folk märker självklart ändå. Aja, ikväll drar jag på den innan läggdags!
Senast redigerad av Parniel 2016-05-13 kl. 12:14.
Citera
2016-06-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Har alltid svettats mycket under armarna vilket alltid har varit jävligt jobbigt, inte minst psykiskt. Duschar varenda dag. Luktar inte illa men svetten rinner utav fan. Blev rekommenderad AT av en släkting och köpte den under lunchrasten.

Ikväll testar jag den. Vore så jävla skönt att slippa svetten under sommaren och kunna ha på sig gula, gröna, röda t-shirts/pikéer. Kör alltid svart t shirt för att det syns 'minst', men det är skitsnack, folk märker självklart ändå. Aja, ikväll drar jag på den innan läggdags!

Hur har det funkat för dig?
Citera
2016-06-28, 00:43
Medlem
Jag kör på absolut torr. Inte deon utan den man duttar på, i armhålorna.

Är tjej som sen puberteten svettats något så otroligt från mina armhålor. Ser man en kille med lökringar så är det 'okej' och 'acceptabelt' men skitäckligt på tjejer. Vi ska ju vara så renliga och fina.

Svettas bara jag finns ibland.

Nu har jag använt detta i ja vad kan det bli, 2+ månader? Min håller i sig i ca 6 dagar. Tar inte alltid direkt på nytt då jag är för lat och inte orkar med svedan men nu tex inför midsommar åkte det på och funkade utmärkt, som vanligt! Kan faktiskt inte riktigt greppa det att jag inte lider utav lökringar längre? Alla dessa år där man skämts och inte kunnat ha på sig vad man vill. Nu kan jag ha alla färgglada färger!

Trotts att jag tvättar av armhålorna och dom blir torra så svider det ändå. Ibland mer, ibland mindre. Jag brukar ha papper i båda händerna i sängen som jag när det svider duttar på svedan så lite av medlet åker av, bara en lätt dutt så känns det bättre. Funkar ändå sen.

Nej detta har varit min räddning. Kommer ihåg när jag fäste trosskydd innanför tröjorna på högstadiet för att det inte skulle bli svettfläckar som syns, ahh det var jobbiga tider det.
Citera
2016-07-03, 18:38
Medlem
Jag har provat att använda det på händer men varje gång slutar det med att jag måste tvätta bort det eftersom det gör för ont. Hur löser jag detta? hur står ni ut?
Citera
2016-09-07, 18:13
Medlem
Tjenixen.

Jag har börjat svettas ganska mycket om händerna de senaste månaderna, jobbigt när man ska hålla på med ritningar och sånt i skolan...
I alla fall, kan jag ta AT nu vid 19.00 typ och sen sätta mig framför teven med händerna i vädret och sen tvätta händerna efter nån timme?
Kan tillägga att eftersom jag tvättar händerna tusen gånger om dagen så har jag fått ganska torra händer med ett par sår på knogarna på ena handen, så det kanske kommer göra väldigt ont, eller vad tror ni? Kanske bara ska ta i handflatorna och runt fingrarna?

Någon som har tips?
Citera
2016-12-01, 20:20
Bannlyst
kan man använda absolut torr i röven?

Har fått röv svett pga träning dylikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem