Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
Din okunskap om islam visar sig ytterliggare. Igen drar du alla över en kam.
Jag påpekade att det finns skäggtomtar som tvingar kvinnor att bära slöja under hot om våld, det är inte att "dra alla över en kam". Det är heller inte ovanligt utan sker systematiskt inom vissa länder och grupper.
Citat:
Många jag känner väljer själva att bära hijab, medan deras föräldrar inte vill att de ska göra det. Många muslimska män jag känner väljer att skyla sig så som islam förespråkar för män. Ja men titta, även muslimska män har kläd-regler att följa.
Det finns många anledningar till varför muslimer känner sig tvungna att ha slöja men inga av de är vettiga.
Citat:
Ytterliggare en sak som påvisar din okunskap om islam är faktument att du hela tiden skriver på ett sätt som om Allah och Muhammed är synonymt.
Jag skrev att Allah var Muhammeds låtsaskompis, alltså hans osynliga säljcoach och nickedocka. Muhammeds påfund. Det är skillnad på hur islam framställer saker och hur saker i själva verket är. Det är du som muslim som inte förstår dig på islam, du är fast inne i skiten och ser inte den större bilden.