Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-13, 18:24
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Du får naturligtvis med en dåres envishet hävda att salafister inte är fundamentalister.
Dom flesta har förhoppningsvis både vett och förstånd att inhämta andra källor än dig.

Ex. där det också förklaras varför kvinnor kommit in.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-16112833
Jag har aldrig påstått att salafister ej är fundamentalister. Den kommentaren jag gjorde hänvisade direkt till Frihets- och rättvisepartiet. Men du verkar inte läsa igenom vad det är jag faktiskt skriver.

Jag hoppas att ingen använder mig som en källa, jag är väldigt partisk.

Din egen länk hänvisar ju till att de även har valt att ta in kvinnor och kristna, oberoende på om lagen säger det eller ej. Det står ju i samma mening till och med.
Egypt's new election law obliges them to include women on their lists, but still the choice of a candidate like Miss Ahmed, a 27-year-old computer science graduate working for a foreign company, is a sign of how Salafist parties have also sought to project a modern image and attracted young professionals.

Läste du igenom tråden jag länkade? Artiklarna jag skrivit där eller sket du i det?
Citera
2011-12-13, 18:25
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
När en muslimsk familj vill försvara sin heder, så gömmer sig ofta den "brottsliga" kvinnan sig någonstans ute i samhället; och därför kräver nu landets muslimer att specifika poliser skall kunna leta rätt på dessa (sharia)lagöverträdare.
Det blir lättare för den som kan språket att luska rätt på den polisanmälda arabisk-talande förbrytaren/förbryterskan, så med slöjan menar Rikspolisstyrelsen att rätt signaler sänds ut till rätt grupp i rätt sammanhang och vid rätt tillfälle.
Källa tack? Oberoende källa.
Citera
2011-12-13, 18:39
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
Källa tack? Oberoende källa.

Vad ska du med en sådan till ? När man läser dina inlägg så framstår du ju inte som svensk precis, och då vet man ju att det inte går att diskutera med dig. Du får väl driva din utländska linje in absurdum, så driver vi svenskar våran syn på saken.
Ni har tydligen fått lov att bosätta er här i landet, men ni ska veta att ni inte är särskilt omtyckta. Utom möjligen av folk på jobbet som har betalt för att "gilla" er.
Citera
2011-12-13, 19:00
Medlem
Citat:
Vad ska du med en sådan till ? När man läser dina inlägg så framstår du ju inte som svensk precis, och då vet man ju att det inte går att diskutera med dig. Du får väl driva din utländska linje in absurdum, så driver vi svenskar våran syn på saken.
Ni har tydligen fått lov att bosätta er här i landet, men ni ska veta att ni inte är särskilt omtyckta. Utom möjligen av folk på jobbet som har betalt för att "gilla" er.
LoL.

Tycker att tråden är absurd. En polis som är kvinna, religiös och muslim är ett starkt tecken på lyckad mångkulturellt samhälle och ökad jämställdhet.
Citera
2011-12-13, 19:15
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
När en muslimsk familj vill försvara sin heder, så gömmer sig ofta den "brottsliga" kvinnan sig någonstans ute i samhället; och därför kräver nu landets muslimer att specifika poliser skall kunna leta rätt på dessa (sharia)lagöverträdare.
Det blir lättare för den som kan språket att luska rätt på den polisanmälda arabisk-talande förbrytaren/förbryterskan, så med slöjan menar Rikspolisstyrelsen att rätt signaler sänds ut till rätt grupp i rätt sammanhang och vid rätt tillfälle.

Sedan dröjer det väl inte länge innan våldtagna kvinnor fängslas (i bästa fall).
Sedvanlig stening torde väl också snart tillåtas!!!
För så gör man ju i länder där fredens religion dominerar!!!
Slöja på en svensk Polis är början på undergången,eller förhoppningsvis ,det stora uppvaknandet.
Citera
2011-12-13, 19:22
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Din okunskap om islam visar sig ytterliggare. Igen drar du alla över en kam.
Jag påpekade att det finns skäggtomtar som tvingar kvinnor att bära slöja under hot om våld, det är inte att "dra alla över en kam". Det är heller inte ovanligt utan sker systematiskt inom vissa länder och grupper.
Citat:
Många jag känner väljer själva att bära hijab, medan deras föräldrar inte vill att de ska göra det. Många muslimska män jag känner väljer att skyla sig så som islam förespråkar för män. Ja men titta, även muslimska män har kläd-regler att följa.
Det finns många anledningar till varför muslimer känner sig tvungna att ha slöja men inga av de är vettiga.
Citat:
Ytterliggare en sak som påvisar din okunskap om islam är faktument att du hela tiden skriver på ett sätt som om Allah och Muhammed är synonymt.
Jag skrev att Allah var Muhammeds låtsaskompis, alltså hans osynliga säljcoach och nickedocka. Muhammeds påfund. Det är skillnad på hur islam framställer saker och hur saker i själva verket är. Det är du som muslim som inte förstår dig på islam, du är fast inne i skiten och ser inte den större bilden.
Citera
2011-12-13, 19:56
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
För att du kommer med ett påstående som jag gärna skulle vilja se en oberoende källa på. Det var ett facinerande påstående.

Vilka fördomar du har. Men det är intressant att du går över till att säga att jag inte är omtyckt pga att du tror att jag inte är svensk. Definera du vad du anser är en svensk, så kan jag återkomma om jag är det eller ej.

Kan du uppge någon källa till ditt påstående eller ej?
Citera
2011-12-13, 19:56
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det är du som muslim som inte förstår dig på islam, du är fast inne i skiten och ser inte den större bilden.
Vem säger att jag är muslim?
Citera
2011-12-13, 20:07
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Vem säger att jag är muslim?
Du skrev som en muslim. Muslimer brukar tjata om okunskap liksom du eftersom Koranen intalar dem att icke-muslimer är okunniga. Din retorik verkar allmänt vara sponsrad av muslimsk vilseledning. Kanske beror det på utbildningen man får i dagens skola där islam skönmålas i politiska syften och där inget kring detta får ifrågasättas.
Citera
2011-12-13, 20:12
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du skrev som en muslim. Muslimer brukar tjata om okunskap liksom du eftersom Koranen intalar dem att icke-muslimer är okunniga. Din retorik verkar allmänt vara sponsrad av muslimsk vilseledning. Kanske beror det på utbildningen man får i dagens skola där islam skönmålas i politiska syften och där inget kring detta får ifrågasättas.
Du skriver och formulerar dig på ett sett som hintar om okunskap i mina ögon, att det är fördomar som spelar in mer än faktiskt fakta.
Jag kan vara väldigt kritisk till islam men det skulle för mig att gå OT, eftersom tråden i sig handlar om en polis med slöja och ur det perspektivet så ser jag inte något direkt negativt, förutom en och en annan outbildad cynisk jäkel som påstår sig inte kunna lita på någon för att de är muslimer och spenderar sina dagar med att läsa avpixlat, realisten och andra siter som sprider dynga utan ordentliga källor.
Citera
2011-12-13, 20:37
Medlem
Bor inte i södertälje men hoppas att nån drar av henne den. Bara för att få se reaktionen haha
Citera
2011-12-13, 20:55
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Du skriver och formulerar dig på ett sett som hintar om okunskap i mina ögon, att det är fördomar som spelar in mer än faktiskt fakta.
Jag kan vara väldigt kritisk till islam men det skulle för mig att gå OT, eftersom tråden i sig handlar om en polis med slöja och ur det perspektivet så ser jag inte något direkt negativt, förutom en och en annan outbildad cynisk jäkel som påstår sig inte kunna lita på någon för att de är muslimer och spenderar sina dagar med att läsa avpixlat, realisten och andra siter som sprider dynga utan ordentliga källor.
Man kan inte lita på vad muslimer hävdar om islam nej, framför allt inte när de talar till icke-muslimer. Muhammed sade att "Krig innebär bedräglighet" (Bukhari 52:268) och han försatte hans anhängare i evig konflikt med de utomstående "otrogna". Falskspel mot de otrogna är en del av doktrinen. Muslimer skulle för övrigt inte kunna vara sanningsenliga om de ville eftersom islam är fullproppat med osanning och de är lurade själva. Det hela är mycket tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in