Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-01, 06:23
Medlem
CokaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelbroderna.se
Personligen finner jag det något obehagligt med en polis som uttrycker sin fundamentalistiska tankar på ett visuellt öppet sätt. Polis ska vara i uniform, utan tokstollerier som religiösa symboler.

Sagor är för barn, uniform för vuxna.

fundamental är väl kanske inte rätt ord men jag förstår va du menar. Jag hade t.ex inte velat bli bemött av en snut med ett jesu-kors runt halsen eller en snut med långa lockar som sticker fram bakom huvudbonaden.

Polis skall vara neutral, dvs alla, oavsett kön, ålder eller religiös tillhörighet skall känna sig trygga bredvid en polis. Börjar polisen uttrycka sina privata känslor på arbetstid är denne inte en riktig polis enligt min mening. Med privata känslor menar jag religiös tro.

Om jag skall vara ärlig så tror jag inte att denne slöjbeklädde polis kommer få bära slöjan på arbetstid. Jag tror vi talar som en flexibel svenskuppfostrad muslim som tar av sig slöjan innan denne går på sitt skift och klär på sig den när arbetsdagen är över.
Citera
2011-12-01, 07:02
Medlem
En polis skall vara opolitsk, oreligiös, enhetlig dresscode och helt neutral. Den anställda kvinnan uppfyller inget av dessa grundkrav.

Hon berättar även själv i polistidningen att hon sätter sharia (araberlagen) före svensk sekulär lagstiftning. - "Men när jag var 17 år gick jag så mycket mer in i religionen. Jag ville fullfölja allt och att ha slöja var det rätta för mig, säger Donna."

Gränslöst korkat av polisskolan och polisledningen.
Citera
2011-12-01, 07:10
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasdaq
http://polistidningen.se/2011/11/donna-fran-ronnaar-forsta-poliseleven-i-sloja/

Kan man arbeta som polis och ha slöja?
Hur ska man kunna vara opartisk mot sina kriminella muslimer?

Sen när är poliser opartiska?
Citera
2011-12-01, 07:34
Medlem
zirres avatar
Tankevurpa hos dom som är antagnings ansvariga på Polisen?
Ska inte en polis anses som neutral? Jag skiter fullständigt i vad hon har på sig på fritiden. Hemma får hon gärna bära burka, slöja, kastruller eller fruktkorgar på huvudet. Men på arbetet ska han väl anpassa sig efter de regler och normer som finns. Om hon får bära slöja som polis, så borde den Pelle Polis få bära jaktkeppsen eller fiskarhatten...

Var håller Sverige att ta vägen? Varför måste vi anpassa oss efter andra kulturer och inte tvärtom?
Citera
2011-12-01, 08:10
Medlem
FittBritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirre
Var håller Sverige att ta vägen? Varför måste vi anpassa oss efter andra kulturer och inte tvärtom?

För att en svensk tiger Det är tragisk men sant, men vi kommer aldrig (jag hoppas dock på motsatsen) att ta vårt missnöje längre än till flashback.

OnT: Detta är helt åt helvete.
Citera
2011-12-01, 08:18
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Men angående polis+slöja, vad skulle vara negativt med det? Kanske är det en bra lösning för en bättre kontakt med folk i problematiska invandrartäta områden?
Ja för muslimer har ju sån stor respekt för kvinnor?
Citera
2011-12-01, 08:21
Medlem
winterboards avatar
Jag anser mig inte vara rasist, men om en polis med slöja skulle säga till mig, skulle jag ha svårt att ta det på allvar.

Speciellt eftersom invandrare ofta ställer till de själva, var hotad under hela min uppväxt.
Citera
2011-12-01, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokaCola
Om jag skall vara ärlig så tror jag inte att denne slöjbeklädde polis kommer få bära slöjan på arbetstid. Jag tror vi talar som en flexibel svenskuppfostrad muslim som tar av sig slöjan innan denne går på sitt skift och klär på sig den när arbetsdagen är över.

hon säger att den enda gången hon skulle överväga ta av den var under pistol hot (mot henne).

skulle en sådan där försöka stoppa mej vid vägkanten hade jag bara passerat jag kommer vägra stanna. skulle fan ringa polisen o säga att en maskerad person med pistol har snott en polisbil.

nu har de fan gått för långt.
Citera
2011-12-01, 08:33
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Vad tänker man med när man stationerar en polis med slöja i Södertälje, och framförallt Ronna?
Muslimer är i stor utsträckning trakasserade där. När en muslimsk familj flyttar in, härjar ungdomarna konstant tills de flyttar därifrån.
Hon har redan stuckit ut hakan tillräckligt med att bära slöja som polis, men vill tydligen göra det i ett väldigt ortodoxt kristet område.

Lycka till med karriären

Hennes karriär är det sista du behöver oroa dig över. Den kommer att gå utmärkt. Den offentliga sektorn är fylld av ytliga opportunister marinerade i politisk korrekthet och med ett relationellt trivselperspektiv på myndighetsutövning.

Polismyndigheterna kommer att slåss om att få sätta detta slöjbeklädda integrationsunderbarn på någon väl synlig post för att försöka lura i oss att svensk integration fungerar.

Det uppenbara problemet- att en polis som uniformerad representant för staten och utrustad med legalt våldsmonopol inte bör bära tecken på några särskilda preferenser eller böjelser- det har man glömt bort i den integrationspolitiska väckelseyran.
Senast redigerad av NSO 2011-12-01 kl. 09:20. Anledning: Rättstavning
Citera
2011-12-01, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nasdaq
http://polistidningen.se/2011/11/donna-fran-ronnaar-forsta-poliseleven-i-sloja/

Som vi har väntat!!
Tydligen så har Sverige fått sin första beslöjade polis.
Finns det några synpunkter på detta?
Konstiga frågeställningar du har.
Jag har träffat på snutar otaliga gånger som har hela ansiktet täckt med balaklava/skidmask, och det är fan värre än en slöja.

Citat:
Kan man arbeta som polis och ha slöja?
Hur ska man kunna vara opartisk mot sina kriminella muslimer?
Det är inte svårare än att svenska poliser ska vara opartiska mot kriminella svenskar.

Citat:
Ska en gruppvåldtagen svensk flicka behöva möta en beslöjad polis?
På samma sätt som en invandrare som blivit misshandlad av ett gäng svenskar ska behöva möta en svensk polis.
Citera
2011-12-01, 09:32
Medlem
kaaalis avatar
Så länge det inte kommer i vägen för arbetet ser jag henne snarare som en tillgång. Hon verkar dessutom ha en sund syn på slöjbärande.
Citera
2011-12-01, 09:41
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaali
Så länge det inte kommer i vägen för arbetet ser jag henne snarare som en tillgång. Hon verkar dessutom ha en sund syn på slöjbärande.

Vad är sund syn? Vet du ens varför de bär slöja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in