• 1
  • 2
2005-01-05, 23:37
Medlem
mankots avatar
Någon som vet om bruk av några substans kan påverka SSRI behandling. Käkar Citalopram sen några veckor tillbaka för sociofobi och vill verkligen att behandlingen ska funka. Tjacket och E'na har jag lagt på hyllan det jag funderar mest på är RC's och cannabis..
Citera
2005-01-05, 23:45
Medlem
nyblads avatar
Tjacket och Ena påverkar ju din sjukdom i allra högsta grad, men det var ju inte det du ville veta...
Brasset ja, missbrukar det förvärrar du sjukdomen, någon gång då och då är lungt...
Talar av egna efrarenheter!
Citera
2005-01-05, 23:58
Medlem
Porrpojkes avatar
Käkar själv Citalopram mot social fobi o jag har testat båda DXM o 5-meo-dipt med gott resultat Tror inte du behöver bekymra dig så mycket, bara att köra på...

En tråkig sak med o käka antideppmedicin är att E inte funkar på samma sätt, man är tvungen att ta extrema mängder för o ens känna av lite
Citera
2005-01-06, 00:29
Medlem
skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
En tråkig sak med o käka antideppmedicin är att E inte funkar på samma sätt, man är tvungen att ta extrema mängder för o ens känna av lite

detta är märklligt! nu har jag inte ätit e sen jag började med ssri så jag kan inte tala av egen erfarenhet, men en polare som åt sade att det snarare förstärkte effekten.

och om man tänker på hur ssri & mdma fungerar borde även det innebära en förhöjd och framförallt förlängd effekt mdma ruset. i alla fall i mina ögon, men jag är å andra sidan ingen kemist.

dock är det i alla fall inte helt nyttigt då man kan drabbas av serotonergt syndrom vilket kan vara dödligt. om man nödvändigtvis måste droga när man käkar ssri (vilket är rätt korkat) så skulle jag nog välja att använda droger än fenetylaminer.
Citera
2005-01-06, 00:32
Medlem
mankots avatar
Kan man få seratonergt syndrom med andra droger än MDMA i kombination med SSRI??
Citera
2005-01-06, 01:31
Medlem
skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankot
Kan man få seratonergt syndrom med andra droger än MDMA i kombination med SSRI??

jag är som sagt absolut ingen expert på området. men rimligtvis borde väl alla droger vars verkningssätt liknar MDMA ligga i farozonen. grejen är ju att SSRIn hindrar serotoninet att återupptas i axiomen (eller vad fan det heter, den delen av synapsen där serotoninet "lagras") och om du då tar en drog som ser till att det pumpas ut asmycket serotonin i synapsklyftan (MDMA, MDA, MDE, 2C-B, osv) så finns ju risken för serotonergt syndrom. det är dock en väldigt liten risk för att detta inträffar, men man varnar ju för just dessa sorters droger i kombination med SSRI.

edit: amf borde inte vara lika farligt, ur den aspekten, då det inte påverkar serotoninet i lika stor utsträckning som MDMA, men du gör nog rätt i att låta bli det ändå... håll dig till flödder och röka nån gång ibland, det är mitt råd
Citera
2005-01-06, 01:38
Bannlyst
seratonergt syndrom kan man få vid ett flertal kombinationer av andra mediciner, då främst aktuellt utav tramadol där risken skall vara ganska stor så se upp!
MVH J
Citera
2005-01-06, 01:45
Medlem
..

funkar verkligen Citalopram mot social fobi? i så fall ska jag lägga det på minnet..
Citera
2005-01-06, 01:48
Bannlyst
står så om minna cipralex oxå!
Kan tänka mig att det hjälper lite!
MVH J
Citera
2005-01-06, 01:48
Medlem
skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaflisa
funkar verkligen Citalopram mot social fobi? i så fall ska jag lägga det på minnet..

man skriver väl ut SSRI mot det mesta. annars finns det betablockerare som tydligen skall funka mot just social fobi och "rampfeber". hur effektiva dom är vet jag dock inte. prata med din husläkare om det.
Citera
2005-01-06, 11:42
Bannlyst
.. nackdelen är dock att om du börjar använda droger så struntar du i att ta dina små lyckopiller till slut eftersom de andra drogerna "tar över" och man tycker det är skitsamma
Citera
2005-01-06, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
seratonergt syndrom kan man få vid ett flertal kombinationer av andra mediciner, då främst aktuellt utav tramadol där risken skall vara ganska stor så se upp!
MVH J

aha.. kanske därför tramadol funkar så bra för mig (eftersom jag käkar zoloft.. ibland)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in