2011-11-30, 18:38
Medlem
Det här kommer nog att låta lite luddigt, för jag har väldigt svårt att beskriva känslan, men hur som helst: för några dagar sedan höjdes min dos av sertralin från 50 mg till 100 mg. Jag har känt mig lite "bortkopplad" och konstig, men det gjorde jag i början av 50 mg också, så det var inget nytt. Idag när jag tränade ett gympapass på Friskis upptäckte jag under stretchningen att jag fick plötsliga, och väldigt korta, tankar som jag inte hade någon kontroll över eller vet varför jag tänkte. På något sätt känns det som jag inte var medveten om att jag tänkte det förrän några sekunder senare. Ex: helt plötsligt fick jag för mig att kvinnan bakom mig (som ofta tränar samtidigt som mig) hade två barn i min ålder, bodde i mitt område och att jag skulle träffa en av hennes söner direkt efter träningen. Ca 10 sek senare blev jag helt förvirrad av denna tanke, och förstår inte hur/varför jag tänkte den. En liten stund senare kom jag på mig själv med att fundera kring vart jag egentligen var (stad och Friskis-anläggning), endast för några sekunder. Fick lite panik, men lyckades hålla tillbaka det och fortsatte att stretcha.

Här hemma fick jag återigen en konstig känsla i kroppen. Ett kort lyckorus följt av en svindlande, men kortvarig känsla av att allt omkring mig känns obekant.

Som sagt, kanske låter luddigt, men har någon varit med om något liknande i samband med medicinen, eller vet vad detta är för känsla? Har aldrig upplevt något sådant tidigare.
Senast redigerad av es-so 2011-11-30 kl. 18:43.
Citera
2011-11-30, 18:53
Medlem
lithionits avatar
låter som nån form av panikångestattack, då får man overklighetskänslor i samband med attackerna.

Tycker inte att du behöver vara orolig för att du ska få psykos, om du inte har en psykossjukdom i botten.
Citera
2011-11-30, 18:57
Medlem
Hmm, ok. Jag har nämligen tidigare haft panikångestattacker och de uttryckte sig på ett helt annat sätt. Den här känslan var i grunden inte särskilt obehaglig, bara väldigt overklig. Som om jag inte var där och då, utan mitt i en dröm och skulle vakna upp i min säng. Men så insåg jag att jag var kvar i gympasalen och precis hade "drömt" om kvinnan bakom mig. Så jäkla underligt att jag var tvungen att skratta lite för mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in