Citat:
Ursprungligen postat av Stahlhelm
Majoriteten av svenskar har inte mörkt hår, hittade statistik från rasbiologiska institutet förut där det stod att år 1930 var typ 0.8% av svenskarna klassade som svarthåriga medan 80% var blonda.
Har försökt hittat sidan igen utan resultat...
Hur som helst så är de flesta svenskar blonda, kanske inte guldblonda utan mer sandréblond/råttfärgat.
I min pluton under värnplikten så av 50 personer var det 4 med bruna ögon och mörkt hår, 2 av dessa var invandrare.
Av resterande 46 personer så var runt 20 st riktigt tokblonda medan resterande varierade mellan mörkblond/ljusbrun.
Du har försökt hitta sidan igen utan resultat? Bra forskning där. Det finns något som kallas för "mörkblond", vilket jag själv är och det är fanimej inte blond för fem öre. Har du mage att påstå att 80% av svenskarna är rågblonda eller ljust cendré el dyl? Tror fan jag svimmar snart. Ta ett varv på stan och återkom med ögonen öppnade.
Sen din löjliga berättelse om din värnplikt där 20 av 50 var tokblonda, rågblonda tyder på att du kommer från någon håla Sverige glömt för länge sen...