2011-12-01, 19:08
Bannlyst
Man kan studera denna lagbild från Sveriges VM lag 2006 som exempel. Om man tar bort de spelare som har utländsk bakgrund som Zlatan, Henke och Rami Shabaan så har de övriga svenska spelarna alla någon form av blond hårfärg. Så ser majoriteten av svenskarna ut helt enkelt:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Swedish_national_football_team_2006.jpg
Citera
2011-12-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirWinston
Detta var mycket intressant och det stämmer faktiskt, förr i tiden avbildades alltid de onda eller slavarna i norden som mörka och hemska medan härskarna alltid avbildades som ljusa och långa. Det ligger alltså något i att ljusa drag sågs som de bästa redan under vikingatiden.

Blont hår är ju en genetisk mutation som spridits på grund av att det har ansetts vara ett vackert drag, så många har skaffat barn med blonda vilket gjort att de ljusa dragen hela tiden spridits till en större del av befolkning i denna del av jorden.

'I medeltida sagoberättelser är detta tolkningen. Jag har aldrig läst något så efterblivet. Det finns faktiskt många som äcklas av blonda. Skulle det vara så vackert och eftertraktat så skulle hela världen vara blond och inte en liten minoritet. Det ni sysslar med är kontraproduktivt. Därför har ni förlorat och kommer att förlora. För att ni är idioter. Låg IQ är något man vanligen förknippar med blondhet. Men det har du kanske aldrig hört? Men det är säkert eftertraktat... Töntar och horor. jag är stolt över er nysvenskar och allt ni uträttat.
Citera
2011-12-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleanest
'Låg IQ är något man vanligen förknippar med blondhet. Men det har du kanske aldrig hört? Men det är säkert eftertraktat... Töntar och horor. jag är stolt över er nysvenskar och allt ni uträttat.

Du kanske missade att Österrike,Tyskland och Sverige har världens högsta IQ i genomsnitt. Ja, absolut det är en massa svartskallar (t om min italienska släkt använder det uttrycket ibland) som ligger bakom den statistiken. Undra varför "Frankrike",Turkiet,Egypten,Irak och andra muslimska länder har så låg intelligens i jämförelse.
Det där med att blonda är dumma kommer ifrån "skönhet=korkad" myten - dvs man antog redan under 1800-talet att vackra människor måste vara korkade, att sedan resten av världen anser blonda vara vackrare just för de är "unika" är inte svenskars fel.
Glömde notera; Skottland har flest rödhåriga + flesta Mensa medlemmar per capita - majoriteten är rödhåriga med.
Där noterar vi återigen att vikingaättlingar å rödhåriga är bland världens smartaste befolkning. Obs! det är ingen ras, det är mer som etnicitet.
Senast redigerad av quezen 2011-12-01 kl. 19:26.
Citera
2011-12-01, 19:20
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Detta var mycket intressant och det stämmer faktiskt, förr i tiden avbildades alltid de onda eller slavarna i norden som mörka och hemska medan härskarna alltid avbildades som ljusa och långa. Det ligger alltså något i att ljusa drag sågs som de bästa redan under vikingatiden.

Blont hår är ju en genetisk mutation som spridits på grund av att det har ansetts vara ett vackert drag, så många har skaffat barn med blonda vilket gjort att de ljusa dragen hela tiden spridits till en större del av befolkning i denna del av jorden.

En teori inom evolutionär biologi är att nordiska kvinnor spred anlagen för blont hår och blå ögon tack vare mansunderskottet för ca. 10.000 år sedan - männen hade en alldeles särskilt stor dödlighet under denna period då de var tvungna att ge sig långt ut och jaga stora, farliga djur med knappa resurser.

Detta skulle då resultera i att den stora mängd kvinnor som blev kvar utsattes för ett stort selektionstryck, med hård konkurrens om de kvarvarande männen. Ljus pigmentering är tillsammans med nedsatt kroppsbehåring och ett mindre robust ansikte ett s.k. "neotent" drag, vilket innebär barnlikt och således mer attraktivt för män som helst vill ha en ungdomlig kvinna. Ljust utseende är främst en fördel för kvinnan, medan mannen uppfattas som mer mogen och dominant med mörkare nyanser.

Blondheten skall alltså ha kommit till (eller snarare spritts) av dessa desperata nordiska jäntor

Märk väl att dessa anlag, som mycket riktigt påpekats tidigare, finns i andra delar av europa samt västra/centrala asien men där inte fått någon större spridning. De är alltså inga unikt nordiska egenskaper, men är bara mycket vanligare här. För övrigt vore det en intressant tanke att, genom magi, för en dag ge alla raser på planeten exakt samma pigment. Då skulle man förstå vad ras egentligen har för relevans, och varför det handlar om så mycket mer än hur vi ser ut.
Citera
2011-12-01, 19:25
Medlem
Återigen sådana teorier är just "teorier". Gillar tjejer rosa för att det påminner om röda bär de plockade under stenåldern? kanske, kanske inte. Gillar inte teorier utan någon vetenskaplig bevisning.
Fin avatar förresten, tagen ifrån tv-serien Rome (Julius Ceasar) Har själv släkt ifrån Milano och älskade tv-serien
Citera
2011-12-01, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
En teori inom evolutionär biologi är att nordiska kvinnor spred anlagen för blont hår och blå ögon tack vare mansunderskottet för ca. 10.000 år sedan - männen hade en alldeles särskilt stor dödlighet under denna period då de var tvungna att ge sig långt ut och jaga stora, farliga djur med knappa resurser.

Detta skulle då resultera i att den stora mängd kvinnor som blev kvar utsattes för ett stort selektionstryck, med hård konkurrens om de kvarvarande männen. Ljus pigmentering är tillsammans med nedsatt kroppsbehåring och ett mindre robust ansikte ett s.k. "neotent" drag, vilket innebär barnlikt och således mer attraktivt för män som helst vill ha en ungdomlig kvinna. Ljust utseende är främst en fördel för kvinnan, medan mannen uppfattas som mer mogen och dominant med mörkare nyanser.

Blondheten skall alltså ha kommit till (eller snarare spritts) av dessa desperata nordiska jäntor

Märk väl att dessa anlag, som mycket riktigt påpekats tidigare, finns i andra delar av europa samt västra/centrala asien men där inte fått någon större spridning. De är alltså inga unikt nordiska egenskaper, men är bara mycket vanligare här. För övrigt vore det en intressant tanke att, genom magi, för en dag ge alla raser på planeten exakt samma pigment. Då skulle man förstå vad ras egentligen har för relevans, och varför det handlar om så mycket mer än hur vi ser ut.
Mycket intressant och som du säger det är blont hår mest populärt hos kvinnor även om det finns exempel på män som är blonda som är populära också.

Ljust hår har fått mest spridning i norra Europa, delar av östra Europa och delar av de brittiska öarna som ofta har nordiska förfäder.

Kanske är det ett problem dock för de svenska männen som oftast har blont/mörkblont hår att de uppfattas som feminina av många kvinnor som gör att de istället blir tillsammans med mer mörka män.
Citera
2011-12-01, 19:29
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleanest
'I medeltida sagoberättelser är detta tolkningen. Jag har aldrig läst något så efterblivet. Det finns faktiskt många som äcklas av blonda. Skulle det vara så vackert och eftertraktat så skulle hela världen vara blond och inte en liten minoritet. Det ni sysslar med är kontraproduktivt. Därför har ni förlorat och kommer att förlora. För att ni är idioter. Låg IQ är något man vanligen förknippar med blondhet. Men det har du kanske aldrig hört? Men det är säkert eftertraktat... Töntar och horor. jag är stolt över er nysvenskar och allt ni uträttat.
Jag återgav forntidens beskrivning av klasserna där blond var normen och skönhetsidealet.
Att du lider av mindervärdeskomplex framgår klart och tydligt.
Citera
2011-12-01, 19:45
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Fin avatar förresten, tagen ifrån tv-serien Rome (Julius Ceasar) Har själv släkt ifrån Milano och älskade tv-serien

Ja, den serien är en av HBO:s bästa produktioner, och Ciaran Hinds är en man med pondus
Kan ju också nämna att den blonde Lucius Vorenus är, i alla fall i mina ögon, seriens manligaste karaktär. Han personifierar begreppet "stoisk".

Citat:
Kanske är det ett problem dock för de svenska männen som oftast har blont/mörkblont hår att de uppfattas som feminina av många kvinnor som gör att de istället blir tillsammans med mer mörka män.

Som sagt, helheten avgör. Blonda män som besitter i övrigt maskulina drag och/eller personlighet har inget att frukta från blattar och negrer, och bör inte ha problem med kvinnor.

Magnus Samuelsson t.ex, skulle kunna ha precis vilken hårfärg som helst (inkl. rosa) och komma undan med det. Etniska svenskar med mörkare pigment brukar dock ofta se bra ut, vilket blir det naturliga resultatet om man tar bort de fula orientaliska dragen hos blattefolk och bara behåller vissa färgtoner. Vita människor av den typen som återfinns i västra, sydvästra, och centrala delarna av europa ser naturligtvis inte ut som mörkmuskingar från tredje världen, och de enda som bestämt påstår det är de sistnämnda samt judar med söndring och degeneration på agendan.
Citera
2011-12-01, 19:47
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Det mörka kan alltså vara importerat eftersom slavar, trälar hämtades främst i öst.

Herulerna var blekingar som fördrevs av danskar kring kristi fördelse. Herulerna förflyttade sig ner i centraleuropa där de under 500 år hann att beblanda sitt blod med främlingar. Innan herulerna assimlerades av andra större befolkningsgrupper återvände en grupp till götaland, fornborgarna från denna tid härrör från herulernas återkomst.
Efter 500 år av rasblandning hade de rågblonda tagit upp främmande gener och vissa fall ett svartmuskigt yttre, denna första invällarvåg var i praktiken den första kulturberikning det fotntida Sverige skulle få.
Partiledaren Jimmy Åkesson kommer från Listerlandet i Blekinge, det är högst troligt att hans förfäder tillhörde de återvändande herulerna, hans oskandinaviskt mörka hår, grisaktiga anlete härstammar med stor sannolikhet från ett samlag mellan en herul och stäppmänniska.
Citera
2011-12-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Ja, den serien är en av HBO:s bästa produktioner, och Ciaran Hinds är en man med pondus
Kan ju också nämna att den blonde Lucius Vorenus är, i alla fall i mina ögon, seriens manligaste karaktär. Han personifierar begreppet "stoisk".
Min favorit var den där rödhåriga kvinnan som knullade jämt... Augustus mamma?
Citera
2011-12-01, 20:15
Medlem
Tony.Bazookatones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Herulerna var blekingar som fördrevs av danskar kring kristi fördelse. Herulerna förflyttade sig ner i centraleuropa där de under 500 år hann att beblanda sitt blod med främlingar. Innan herulerna assimlerades av andra större befolkningsgrupper återvände en grupp till götaland, fornborgarna från denna tid härrör från herulernas återkomst.
Efter 500 år av rasblandning hade de rågblonda tagit upp främmande gener och vissa fall ett svartmuskigt yttre, denna första invällarvåg var i praktiken den första kulturberikning det fotntida Sverige skulle få.
Partiledaren Jimmy Åkesson kommer från Listerlandet i Blekinge, det är högst troligt att hans förfäder tillhörde de återvändande herulerna, hans oskandinaviskt mörka hår, grisaktiga anlete härstammar med stor sannolikhet från ett samlag mellan en herul och stäppmänniska.

Åkesson ser också ut att vara blandad med lappar/balter.

Folk i centraleuropa ser inte ut såhär.

http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2009/10/14/1.1741748TS1278360935989_slot100slotWide75ArticleF ull.jpg
Senast redigerad av Tony.Bazookatone 2011-12-01 kl. 20:23.
Citera
2011-12-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Jag återgav forntidens beskrivning av klasserna där blond var normen och skönhetsidealet.
Att du lider av mindervärdeskomplex framgår klart och tydligt.

Det finns inga forntida nordeuropeiska beskrivningar av "klasserna". Det fanns in te ens skriftspråk bland Germanerna innan 200-talet t ex. Så det är klart att man känner sig underlägsen sådana intellektuella bjässar.

Absolut. Tänk om jag var Jonas Gardell. Tänk om jag kunde någon gång få en blond tjej som hustru. Nej, det är så över mig. Jag ska blondera mig nu och sen operera mig.

Tack för att ni svarat på mina frågor. Jag förstår nu att ni blonda svenskar är de riktiga svenskarna och att vi andra blattar måste böja oss under er. Ni är ledartyper, kvinnokarlar, erövrare och härskare. Det ser man så tydligt i alla samhällen där det står judiska kyrkor där ni kan knäböja för jehova och jesus, sen klär ni på er kinesiska varor och tittar på och sen lyssnar ni på negermusik. Ni är mina idoler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in