2012-08-07, 11:23
Medlem
Förundersökningen mot de fyra lades ner för ett halvår sedan. Det gick kanske inte att bevisa vem av bröderna D, ALP och okänd person som höll i kniven?
Citera
2012-08-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarchen
Förundersökningen mot de fyra lades ner för ett halvår sedan. Det gick kanske inte att bevisa vem av bröderna D, ALP och okänd person som höll i kniven?

Förmodligen inte.. Synd då dem igen är inblandade i skit. Inte med 100% säkerhet bröderna, men ALP iallafall:

https://www.flashback.org/t1932489p46
Citera
2012-08-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leapz
Förmodligen inte.. Synd då dem igen är inblandade i skit. Inte med 100% säkerhet bröderna, men ALP iallafall:

https://www.flashback.org/t1932489p46

noll chans, lovar.
Citera
2012-08-09, 17:37
Medlem
Förundersökningen som sådan är fortfarande öppen, det är spaningsarbete och tips att bearbeta som gäller.
Citera
2012-10-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
noll chans, lovar.

Han blev ju gripen för det? :P
Citera
2012-10-03, 16:34
Medlem
xeed12s avatar
Citat:
Han blev ju gripen för det? :P

Han blev gripen dock så blev han släppt pågrund av DNA?

Fick höra att polisen hade hittat en mask "som tillhörde" GM och de hittade DNA som testades med ALP och tydligen var det inte hans så han släpptes

Kan ha fel men det är vad jag har hört
Citera
2012-10-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeed12

Fick höra att polisen hade hittat en mask "som tillhörde" GM och de hittade DNA som testades med ALP och tydligen var det inte hans så han släpptes

Menar du knivdådet nu eller pistolgrejen? Jag menade pistolgrejen där han sköt sin flickvän. För knivdådet blev han släppt, för pistolgrejen åtalas han nu snart.
Citera
2012-10-10, 15:21
Medlem
xeed12s avatar
Citat:
Menar du knivdådet nu eller pistolgrejen? Jag menade pistolgrejen där han sköt sin flickvän. För knivdådet blev han släppt, för pistolgrejen åtalas han nu snart.

jaha jag menade knivdådet. När åtals han? är det inte nu i oktober? eller har jag fel
Citera
2012-10-10, 22:10
Medlem
Citat:
jaha jag menade knivdådet. När åtals han? är det inte nu i oktober? eller har jag fel

Okej. Nej du har rätt, han ska åtalas någon gång nu i oktober
Citera
2012-12-05, 16:01
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:

Ja, du har fel. ALP släpptes för att hans flickvän Sandra Litzell gav honom falskt alibi. Det finns flera uppgifter om det i polisutredningen om mordförsöket. Efter det är ALP misstänkt för flera andra brott tillsammans med bröderna Dali, t ex:

Citat:
K 81023-12
Leiva samt Hakim Dali är misstänkta för misshandel av en målsägare i Upplands Väsby den
22 mars 2012. Utredningen är redovisad till åklagare.

Citat:
K 135934-12
Leiva och Hakim Dali grips på centralstationen i Stockholm den 15 maj 2012 för förberedelse
till grov misshandel samt att Leiva hade narkotika på sig. Leiva hade haft en machete på sig
samt även skyddsväst. Dali hade haft en kniv på sig. Polisledd förundersökning, ej redovisad.

Citat:
K 367704-11
Leiva samt Sami Dali är misstänkta för dopningsbrott då det vid husrannsakan på en adress i
Vallentuna den 2 december 2011 hade anträffats misstänkt dopningspreparat. Utredningen ej
redovisad. Polisen är fu-ledare. Båda anses ha disponerat lägenheten.

Eventuellt:

Citat:
K 86338-12
Leiva samt en annan person är misstänkta för rån mot ICA Kvantum i Vallentuna den 27
mars 2012. Beväpningen har varit pistol samt yxa. Man tror att det var Leiva som hade
pistolen. Det finns fotografier på pistolen. Kå Robert Näppi är fu-ledare.

Tack vare det falska alibit förblev det här mordförsöket olöst?
Citera
2012-12-06, 01:11
Medlem
Sokolovas avatar
Brottsoffret i polisförhör:

Citat:
Det var Yossef som till slut valde att avsluta förhållandet med Sandra. Han
tror att Sandra var singel fram till sommaren 2011, då hon blev tillsammans med Andreas
Leiva. Yossef har känt Sandra sedan de gick i 6-årsverksamheten och har sen nästan bott
grannar och gått i samma skola under ca 13 år. Yossef kände Sandra väl.
Men efter det att Yossef gjorde slut med Sandra så pratade de inte så mycket med varandra.
Det var bara någon enstaka gång. Yossef sa till Sandra att ta avstånd ifrån Andreas, då Yossef
kände att han ville bry sig om Sandra.

Två dagar senare så blev Yossef knivskuren på Vallentuna gymnasium. Här var det Yossefs
uppfattning att det var Andreas som knivhögg honom. Han var dock inte helt säker på detta.
Gärningsmannen var maskerad, men Yossef såg att denne hade väldigt ljus hy. Detta har
Andreas. Och det är bara Andreas av alla killar i det gänget som har så ljus hy. Yossef
nämner också att Andreas kan vara en kille som skickas fram av övriga gängmedlemmar, för
att göra smutsjobbet.

Motiv svartsjuka alltså?
Citera
2012-12-08, 16:27
Medlem
Sokolovas avatar
ALP verkar ha erkänt dådet för två poliser. Det var när han transporterades till (och från) rättsmedicin i Solna direkt efter mordet på flickvännen Sandra. Poliserna har skrivit varsitt PM om det, men de skriver lite olika och situationen var förvirrad. ALP verkade uppspelt och spekulerade i vilka rubriker tidningarna skulle ha om hans skott mot Sandra osv. Eftersom han enligt polisen inte har förekommit i något annat ärende rörande mord eller mordförsök, kan det sannolikt kopplas till Vallentunadådet.

Polis 1 skriver:

Polis 2 skriver:

ALP kanske syftar på häktningsförhandling när han säger rättegång? Även Sandras anhöriga talar i termen rättegång om Vallentunadådet fast det inte ska ha gått till åtal. De kanske var på häktningsförhandling som åhörare?

Borde inte det här gå att klara upp med de nya uppgifterna om Sandras falska alibi och ALPs erkännande? Hon satt på en busshållplats när det skedde enligt sina anhöriga och ALP var inte med henne. I polisförhör hävdade hon att hon var hemma med ALP vid tiden för mordförsöket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in