Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-29, 22:30
Medlem
Jag är klantig. Jag är dum. Eller jag mår dåligt. Men detta löser inget. Om någon har erfarenhet av Zeldoxöverdos vet ni vad som händer? Måste man åka in till sjukhuset? Kan man dö? Blir man jättedålig?

Jag tog 20 stycken 40 mg vilket bloir 800 mg. Tog dem för 30 minuter sedan. Jag vill helt inte åka in till sjukhuset för då hamnar jag på psyket med buller och bång. Det vill jag inte.

Jag ska ringa sjukvårdsrådgivningen och höra vad de säger
Citera
2011-11-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpsyko2
Jag är klantig. Jag är dum. Eller jag mår dåligt. Men detta löser inget. Om någon har erfarenhet av Zeldoxöverdos vet ni vad som händer? Måste man åka in till sjukhuset? Kan man dö? Blir man jättedålig?

Jag tog 20 stycken 40 mg vilket bloir 800 mg. Tog dem för 30 minuter sedan. Jag vill helt inte åka in till sjukhuset för då hamnar jag på psyket med buller och bång. Det vill jag inte.

Jag ska ringa sjukvårdsrådgivningen och höra vad de säger
-------------------------------------------------------------------

Det var väldigt lång kö på sjukvårdsrådgivningen. Ska testa att ringa om en stund igen. Ingen här som vet vad som händer om man tagit så stor dos? Någon med erfarenhet?
Citera
2011-11-29, 22:55
Medlem
Tamburmajors avatar
Vid långvarig behandling kan läkaren justera dosen. Du bör inte överstiga den högsta dosen 160 mg per dag. Samt Om du har tagit för stor mängd Zeldox:

Om du fått i dig för stor mängd läkemedel eller om t.ex. ett barn fått i sig läkemedlet av misstag kontakta läkare, sjukhus eller giftinformationscentralen ( tel. 112) för bedömning av risken samt rådgivning.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19980610000011&DocTypeID =7&UserTypeID=2
Citera
2011-11-29, 22:56
Medlem
lithionits avatar
ring 112 omedelbart, innan du blir medvetslös och helt väck

Jag menar det kan inte vara värre att hamna på en psykavdelningen att du ska riskera livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in