2011-11-29, 22:00
Medlem
Qweasd123s avatar
Är det bara pga lathet eller okunnighet av moderatorn, eller finns det något skäl till att man bara i vissa fall flyttar på tråden istället för att slänga den?
Citera
2011-11-29, 22:14
Medlem
asdf.s avatar
Skulle tippa på att det beror på hur felplacerad en tråd är eller om tråden redan finns.

En person som är så lat att denne inte kollat upp vart en tråd ska skapas och skapat en tråd i helt fel ställe av forumet får sin tråd slängd medan en tråd i rätt kategori men ändå fel plats bara blir flyttad.

Om tråden som skapats redan finns så är det väl ganska uppenbart vart den nya tråden kommer att hamna.

Kom på en till anledning, trådar som helt saknar relevans och syfte hamnar på samma ställe som ovanstående.

Inte allt för ologiskt?
Senast redigerad av asdf. 2011-11-29 kl. 22:17.
Citera
2011-11-29, 22:15
Medlem
soulreapers avatar
Vill minnas att ämnet varit uppe förut och svaret är likadant nu som då. Finns det en anledning till att låta tråden leva vidare i rätt forum så bör vi flytta dem rätt, detta är fallet när det har uppstått en bra diskussion i tråden. Kom ihåg att det är de som startar en tråd som har ansvaret för att den hamnar rätt enligt regel 0.02. Att flytta trådar som inte kommit igång är att säga till användarna att det är ok att slarva med 0.02 för "vi" kommer ändå att flytta tråden rätt.
Citera
2011-11-29, 22:20
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Det märks direkt om TS har lagt ner den extra minut det tar för att söka och hitta rätt forum för tråden. I 9 av 10 fall är det ren lathet det handlar om och då åker tråden i Papperskorgen.
Citera
2011-11-29, 22:30
Medlem
Det är mod som är lat. Vissa trådar kan vara svårt att veta var man ska placera och då slänger mod den i papperskorgen och säger att den var felplacerad utan att ge minsta ledtråd till var den skulle varit istället.
Citera
2011-11-29, 23:31
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Det är mod som är lat. Vissa trådar kan vara svårt att veta var man ska placera och då slänger mod den i papperskorgen och säger att den var felplacerad utan att ge minsta ledtråd till var den skulle varit istället.

Detta skulle jag säga är ett inkorrekt antagande.

Min kollega Cousin Cocaine sammanfattar det hela bra i sitt inlägg.
Och vissa tar det ett steg längre genom att skriva något i stil med: "Om tråden ligger fel får mod flytta den".

Tack men nej tack säger jag då. Om trådstartaren inte bemödat sig med att söka eller läsa igenom ev. klistrade trådar i ett ämne, så lägger jag inte 5 sekunder på att flytta den, även om det rent tekniskt/praktiskt är lättare än att papperskorga den. Av ren princip helt enkelt.
Citera
2011-11-30, 12:26
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Icke!

Är man osäker på var man ska skapa en tråd (och då förutsätter jag att man sökt och funderat en stund), går det bra att PM:a valfri moderator för hjälp med placering.
Citera
2011-11-30, 12:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Icke!

Är man osäker på var man ska skapa en tråd (och då förutsätter jag att man sökt och funderat en stund), går det bra att PM:a valfri moderator för hjälp med placering.

Samt denna tråd där man efterfrågar sin tråds placering -> https://www.flashback.org/t1437533
Citera
2011-11-30, 13:36
Medlem
Snarare kvalitén. Starta en tråd "Varför äter jag snor", det är ingen kvalité, lägger du den sen i matlagningsforumet så inser man självklart att det inte är bra.
Men lägger du en tråd, "billigaste bilen i drift" i teknikforumet så får du den flyttad till fordonsforumet.
Citera
2011-11-30, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Icke!

Och när man PM:at valfri moderator och fått hjälp med placeringen, så papperskorgar modsen för det delforum man fått rådet att skapa tråden i, den aktuella tråden..är det så du menar?
Citera
2011-11-30, 15:44
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kritiskNolla
Och när man PM:at valfri moderator och fått hjälp med placeringen, så papperskorgar modsen för det delforum man fått rådet att skapa tråden i, den aktuella tråden..är det så du menar?
Om så sker så är det oftast för att det redan finns en tråd i ämnet, vi håller inte reda på vilka trådar som finns i alla forum.
Citera
2011-11-30, 15:55
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kritiskNolla
När du får veta var tråden ska ligga så börjar du med att i det forumet söka för att se om ämnet redan tagits upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in