Jag vet inte om detta ska vara på "Medier och journalistik"? Är det fel kan väl någon ändra det.
På Aftonbladet.se diskuteras idag, som vanligt, om Zlatan.
Bland kommentarerna står det bl.a.
"Sofia Pippi Lindberg · Jobbar på I dropped out of school to become a pokémon master.
omg!! fortsätt erat snack om fördomar på flashback där packet hör hemma och lämna detta till ett ställe att snacka fotboll, zlatan och att klanka ner på aftonbladet! så trött på alla internetgangsters som är så tuffa bakom datorn.."
Det jag undrar är om folk ser ner på Flashback? Är det inte egentligen så att när man är anonym så skriver man precis vad man tycker? Är Sofia Pippi Lindbergs uppfattning vad folk i allmänhet tycker? Vad tror ni?
Finns ju alltid två sidor av ett mynt. Vilken sida är mest attraktiv att läsa och höra om? Den negativa såklart. Det är ju den som rapporteras om i media osv.
Själv ser jag massa fördelar med Flashback. Mordlösningar, kändisskvaller, hjälp vid diverse problem (allt från droger till datorspel) och så vidare.
Men folk väljer nog hellre dödsknark och nazist sidan här. För puckon finns det gott om.
Finns ju alltid två sidor av ett mynt. Vilken sida är mest attraktiv att läsa och höra om? Den negativa såklart. Det är ju den som rapporteras om i media osv.
Själv ser jag massa fördelar med Flashback. Mordlösningar, kändisskvaller, hjälp vid diverse problem (allt från droger till datorspel) och så vidare.
Men folk väljer nog hellre dödsknark och nazist sidan här. För puckon finns det gott om.
Jag håller absolut med dig. Men vilka ska jag tycka är puckon? De som inte tycker likadant som jag eller majoriteten? Då är säkert jag och alla andra här puckon ibland?
Klart det är. Det finns puckon överallt. Dom du ogillar är ju puckon i dina ögon. Det finns många här som inte kan motivera och skriva fullständiga inlägg. Förstår du hur jag menar? Dom är längst ner på min lista av puckon här. Det har alltså inget med vad dom har för åsikter i olika ämnen.
Men "puckona" är ju också ganska underhållande, det är kul att läsa dumma och sjuka saker, och att själv ha friheten att skriva (nästan) vad som helst.
Det är väl rätt känt att folk tittar ner på Flashback i median. Fast det finns ju trots allt knarkare och nazister m.m. här så klart att det finns människor som avskyr dessa och därmed Flashback. Att det är helt anonymt tar ju fram det bästa i personerna här också!
Flashback är trots sin storhet ett illa ansett forum bland folk som vet vad det är utan att vara läsa/skriva regelbundet. Men varför bry sig egentligen? Flashback är hård mot dom hårda
Flashback är Fjärde Statsmakten. Här har dräggen och pöbeln äntligen fått ett Forum.
Därför hatad av Tredje Statsmakten.
Jag tycker mig märka att representanter för Tredje Statsmakten plumsar omkring på Flashback ganska frekvent.
Orsak? Nyfikenhet? Sökande efter stoff för någon seriös Mediaprodukt? Eller bara för att förfasa sig och gotta sig över hur PK, Moraliskt och Etiskt överlägsen man är?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!