2011-12-12, 08:34
Medlem
Morgonpasset avklarat! Blev en rask promenad på 30 min först, sen en liten vända i hemmagymmet där det blev 15 minuter cykel (7.30 uppvärming, 7.30 nedvarvning) samt 10x15 reps med hantlar (överarmsgrepp och underarmsgrepp). Glömde kolla vikten på hantlarna dock

Nu kör vi frukost, får bli kokt ägg med lite sill och kallrökt lax, MUMS.

Ska räkna kalorier stenhårt den här veckan också så att jag ser vad jag ligger på varje dag, blev bara en eller två dagars räkning förra veckan.
Citera
2011-12-13, 08:44
Medlem
Dagens morgonpass avklarat:

Promenad 3.5 km (17 minuter)

Reps med 4 kg hantel 5x15

Reps med 2 kg hantel 10x25

Reps med Skivstång 21,5 kg 5x10

Någon jävla maskin för benlyft 5kg 5x15

Håller på i ett hemmagym och vi kan väl säga att grejerna där inte direkt är någon vidare quality på. Skivstången ligger tex på 6,5 kg lol.

Kosten för gårdagen såg ut såhär:

Frukost - Skärgårdssill med kallrökt lax och ett glas mjölk = 405 kcal
Lunch - Diet pro bar från SN = 164 kcal
Mellanmål - Fibre Pro bar från SN = 192 kcal
Middag - Kassler med svamp, ananas och broccoli ihop med någon sås av grädde = 235 kcal
Mellanmål - Whey-80 shake = 136 kcal

Sammanlagt 1132 kcal.

Får se om jag ska köra ett pass till idag annars så hörs vi imorrn, tänkte lägga träningspassen på morgnarna eftersom det känns skönt att komma upp lite i tid

Trycker i mig en shake nu och ska kolla på lite serier.

Peace.

PS: Ska försöka få upp lite bilder, är så jävla kass kvalitet på kameran bara.
Citera
2011-12-13, 10:13
Medlem
Highsounds avatar
Vad kör du för övningar? Rätt svårt att veta vad som menas med "reps med hantel".
Citera
2011-12-13, 11:06
Medlem
Ingen aning.

Bildupdate (känsliga tittare varnas)

Front: http://i878.photobucket.com/albums/a...er/FBfront.jpg

Sida: http://i878.photobucket.com/albums/a...eer/FBside.jpg

Back: http://i878.photobucket.com/albums/a...eer/FBback.jpg
Senast redigerad av BumbiBeer 2011-12-13 kl. 11:19.
Citera
2011-12-14, 08:44
Medlem
Ännu ett morgonpass avklarat.

Promenad 40 min i rask takt (nästan joggning)

Skivstång liggande 1x10 (hade träningsvärk från igår så klarade fan inte mer)

Skivstång stående 2x10 (står upp och lyfter stången från midjan till hakan med underarmsgrepp)

Skivstång böj 2x10 (lägger skivstången på nacken och hukar mig med knäna, vetifan hur jag ska förklara)

Benlyft 3x15 (ligger på en bänk med benen utför kanten och lyfter en vikt från golvet upp till bänkens höjd)

Hantlar 2kg 3x20 (vet inte vad övningarna heter, ena sitter jag på en stol och tar hanteln från midjan upp till ansiktet med ett underarmsgrepp, på den andra tar jag överarmsgrepp och tar hanteln från midjan och över huvudet)

Hantlar 4kg 3x10 (samma övningar som ovan)

Märks att jag är ovan vid styrketräning, får träningsvärk direkt. Funderar på att ta en extra lång promenad imorgon och skippa styrkan.

Nu ska jag smälla i mig lite frukost och ta en dusch innan det är dags för läkaren vid tio och operera tån.

Innan jag glömmer också, här är gårdagens kost:

Frukost - Whey-80 shake, Sill och Lax (jag vet, börjar bli trött på det) - 391 kcal

Lunch - Tonfisk, Broccoli och smaksatt Creme Fraiche - 368 kcal

Mellanmål - Diet pro bar - 164 kcal

Middag - Köttfärssås (blandfärs, krossade tomater, lök och kryddor) - 631 kcal

Sammanlagt 1554 kcal.

På dagarna är det enkelt att kontrollera vad jag äter då jag lagar allt själv men på kvällen är det farsan som står för matlagningen och det är svårt att veta vad han hittar på. Han lagar fortfarande massvis med kolhydrater och jag försöker undvika det så mycket som möjligt. 1500 kcal är väl okej ändå, så länge jag ligger under förbrukningen är det ju bra.

Funderar på att börja gymma på ett riktigt ställe också, är svårt att få med alla muskelgrupper med skiten som finns hemma. Plånboken klagar dock så fort min hjärna tänker på gymkort. Vi får se.
Citera
2011-12-16, 00:19
Medlem
Tog en vilodag idag (eller igår eftersom klockan är 00.13 nu). Kändes behövligt eftersom jag fortfarande har träningsvärk från styrketräningen. Om sju timmar drar vi ut på promenad igen dock!

Kosten blev såhär under dagen:

Frukost: Sill och Lax (tog sista så jag blev av med den ) 292 kcal

Mellanmål: Diet bar, 164 kcal

Lunch: Tonfisk, Broccoli och Creme Fraiche, 694 kcal

Mellanmål / Middag: Fibre bar, 192 kcal

Sammanlagt 1342 kcal.

Inte vägt mig på några dagar men gör väl det imorrn efter promenaden. Funderar på om jag ska ändra så att jag kör två pass om dagen istället, ett cardio och ett styrketräning. Just nu kör jag båda på morgonen direkt efter varandra och blir sen stillasittande resten av dagen, kanske vore bättre för förbränningen att sprida ut rörelsen lite över dagen. Vad tycker ni proffs här på FB?
Citera
2011-12-18, 00:37
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Vad tycker ni proffs här på FB?
Man ska ju helst hålla isär styrketräning och cardio. Det känns säkerligen bättre att träna istället för att sitta still också så ser inga nackdelar med att dela upp dom på två tillfällen
Citera
2011-12-19, 09:36
Medlem
Varit dåligt med uppdateringar på ett tag nu. Tog det rätt så lugnt med träningen i helgen men har inte "unnat" mig någon dålig mat så det gör ingen större skillnad. Blev ingen morgonpromenad idag heller då jag bara sovit i fyra timmar, kunde knappt ta mig ur sängen. Laddar upp med energi under dagen och tränar i eftermiddag istället.

Totalt förra veckan så käkade jag 9339 kcal vilket ger ungefär 1334 kcal per dag. Tycker att det borde synas mer på vågen men skit samma, så länge motivationen finns där och jag fortsätter ligga på underskott så ska det här nog gå vägen. Målet är ju som sagt att komma till under 100 innan sommaren 2012 så jag har ett halvår på mig att gå ner 14 kg. Är inte jättenojig över vikten heller, huvudsaken är att man mår bra både kroppsligt och i huvudet.
Citera
2011-12-19, 18:22
Medlem
Kvällspass avklarat, köttade på rätt så bra så är lite mör i armarna.

Vet inte om jag ska börja ta det lite lugnare, kör set efter set med olika övningar utan någon som helst vila emellan. Kanske skulle börja att ta typ en minuts paus efter varje avklarad övning.

En dusch och lite käk ska bli nice nu, tror jag ligger på lite för stort underskott idag för är seg som fan, kan kanske vara de fyra timmarna sömn också.

Polaren ringde och ville ha bärhjälp också, ska upp med en säng och en soffa till högsta våningen utan hiss, FML.
Citera
2011-12-22, 16:15
Medlem
Inte orkat uppdatera på ett par dagar, har haft "träningsvila". Har dock varit på stan och handlat julklappar och lite annat två dagar på raken så det har ju blivit rätt så mycket rörelse på fläsket ändå.

Idag körde jag dock ännu ett styrkepass, började med 5 minuter cykel i rätt högt tempo som uppvärmning och sen lyfte jag lite skrot i 45 minuter. Avslutade det hela med 5 minuter lugn cykling och sen lite stretching.

Har börjat köra lite lägre vikter och högre reps nu, kör typ 4x40 på det mesta. Målet nu först är ju att gå ner en massa fettvikt innan jag börjar lägga på mig muskelvikt.

Vet inte om jag ska unna mig något ikväll, en polare som har flyttat till Karlstad för att plugga är hemma över julen så vi ska se på lite film och se ikväll. Tar nog en sallad om vi äter ute sen är frågan om man ska unna sig någon lightläsk och lite popcorn eller nötter. Skulle ju iofs kunna köpa lite morötter och gurka och göra mig lite dipp till det. Behöver ju inte vara onyttigt för att vara gott

Viktmässigt på vågen vet jag inte riktigt om det händer så mycket, den är ju dock skitgammal och visar olika siffror varje gång. Ena dagen är det 114 och den andra är det 112 sen tredje dagen är den uppe i 117 helt plötsligt. Får nog se över det där lite. Huvudsaken är ju dock att jag fortsätter äta bättre och motionera oavsett vad vågen säger. Har faktiskt börjat tycka att det är roligt att träna och så, är skönt att sitta och pumpa lite medan man blastar bra musik i hörlurarna.

Tror inte det blir någon mer uppdatering innan eller under julen så vi hörs nästa vecka FB! Ha det gött nu och ta det försiktigt med äggtoddyn

Peace!
Citera
2011-12-22, 16:27
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Tar nog en sallad om vi äter ute sen är frågan om man ska unna sig någon lightläsk och lite popcorn eller nötter. Skulle ju iofs kunna köpa lite morötter och gurka och göra mig lite dipp till det. Behöver ju inte vara onyttigt för att vara gott
Ett tips är att göra dippen på kvarg, proteinrikt och bra
Citera
2011-12-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Ett tips är att göra dippen på kvarg, proteinrikt och bra

Behöver dock inte särskilt mycket mer protein, är ju det enda jag äter om dagarna typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in