2013-09-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batman182
Udda schema för nån som gymmat så länge som han har.
Triceps får jobba hårt tre dagar i rad och rygg dagen innan ben brukar inte alls bli bra, åtminstone inte om man kör tunga marklyft på ryggdagen å sen benböj på bendagen. Men testa nån vecka å utvärdera sedan om det inte är värt att skifta om lite?

Kör hårt!

Jag har knappt någon koll alls utan kör bara på vad han gör, för honom verkar det funka bra att köra så här i alla fall. Sen vet jag inte vad som klassas som tunga marklyft riktigt, idag körde han på 150 kg medan jag bara körde på 60 då jag inte alls kört det innan och vill gärna få in tekniken innan jag lassar på. Får se imorgon hur det känns som sagt.

Troligtvis lär man väl se om några veckor hur det känns att köra så här och när jag lärt mig övningarna och fått in tekniken så kan jag ju lägga upp ett annorlunda schema som passar mig bättre ifall det här visar sig vara olämpligt. Nu i början är det ju inte så tunga vikter som gäller för mig så det borde funka.

Tack för din input i alla fall!
Citera
2013-09-21, 00:26
Medlem
Blev inga ben idag, min polare är sjuk och jag ville inte dra dit själv då jag inte kan några övningar (youtube visst, men svårt ändå med balans och teknik utav att enbart kolla videos) så det blev en extra vilodag denna veckan.

Tog dessutom en cheatday idag då vi var åtta grabbar som hängde hemma hos en polare och kollade film och snackade skit, blev en kebabtallrik och några nävar chips. Åt inte så värst mycket i övrigt under dagen dock så blev nog inget överskott idag ändå. Hur vet man bäst sitt dagliga dagsbehov förresten? Vissa tabeller ger mig en summa på typ 3500kcal, andra ger 2500 och en tredje ger nåt däremellan. Försöker ligga på under eller runt 2k men vore ändå hyfsat bra att veta.
Citera
2013-10-04, 13:45
Medlem
Efter att ha skippat leg day två veckor på raken så körde vi nu den första femdagarsveckan.

Måndag - Axlar
Tisdag - Biceps & Triceps
Onsdag - Bröst & Mage
Torsdag - Rygg
Fredag - Leg Day

Har gått rätt bra denna veckan, tog bland annat PB i marklyft och rodd igår. Nästa vecka och troligtvis även framöver kommer vi nog byta ett par dagar så att det inte blir så ansträngande för vissa kroppsdelar, tror bland annat att Bröst/Mage kommer byta plats med rygg.

Leg Day idag gick väl okej, hade tenta precis innan så tankarna var väl kvar på den för det mesta, men nu är den avklarad iaf så nu kan man fokusera på träning i ett par veckor igen.

Trevlig helg på er!
Citera
2013-10-12, 16:25
Medlem
Måndag - Axlar, gick rätt så bra förutom i shrugs då jag drog på mig en fet nackspärr.
Tisdag - Biceps & Triceps, bästa passet på hela veckan.
Onsdag - Rygg, dålig uppladdning med för lite sömn och ingen mat så gick sådär.
Fredag - Bröst & Mage, vi hade rätt så tight om tid så blev att maxa i allt istället för att köra hela sets.

Blev festligheter på kvällarna i onsdags och igår, så torsdag samt idag blev vilodagar. Imorgon kommer vi köra ben troligtvis.

Ska försöka hålla två veckor utan alkohol nu, är svårt som student dock då det alltid vankas festligheter till höger och vänster
Citera
2013-10-22, 16:36
Medlem
Hyfsat axelpass igår och ett bra biceps/tricepspass idag.

Börjar kännas som att det händer lite nu efter fem veckor, ökar rätt så stadigt i princip alla övningar förutom bänkpress som jag fortfarande har lite problem med.

Vägde mig häromdagen för första gången på typ åtta månader och vågen står just nu på 122.9 kg.
Ingen träning + frossande av godsaker har såklart gjort att jag gått upp allt det jag gått ner plus lite till. Målet är väl att vara nere runt hundra till sommaren.
Citera
2013-10-23, 16:45
Medlem
Tänkte köra nytt PB i marklyft idag, 100 kg, men det blev inget med det. Kände att 90 var lagom att köra tre set på.

Jävligt bra ryggpass för övrigt, kommer inte kunna ta mig upp ur sängen imorrn när jag vaknar. Så det ska va.

Nu taggar vi för att det blir lite bra fotboll ikväll.
Citera
2013-10-24, 14:35
Medlem
Blev ben idag fast det egentligen står bröst och mage på schemat. Kan knappt gå nu.

Lårcurls:
32kg, 1x10
42kg, 1x10
49kg, 2x10

Knäböj (fan nästan sämre på det än bänkpress pga sjukt ovig):
20kg, 1x8
40kg, 2x8

Vadpress:
30kg, 1x15
40kg, 2x15

Benpress:
55kg, 1x10
95kg, 1x8
105kg, 1x8
135kg, 1x8

Har knappt sovit inatt så borde gått skitdåligt idag egentligen men tror beskedet om godkänd tenta fick mig att pressa sönder.
Citera
2013-10-28, 22:41
Medlem
Blir en dålig träningsvecka det här, helt överröst med skolarbeten så blir ingen träning alls faktiskt. Fullbokad till onsdag då det är tenta och sen på torsdag så åker jag hem över helgen och även där är det fullbokat. Ska försöka klämma in ett löppass nån gång i helgen.
Citera
2013-10-29, 00:40
Medlem
Stiftpennas avatar
Vad pluggar du?

(Random men är genuint intresserad)
Citera
2013-10-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Vad pluggar du?

(Random men är genuint intresserad)

Information och publika relationer.
Citera
2013-11-05, 19:03
Medlem
Tillbaka på gymmet idag, kändes skönt som fan. Blev ett rätt så köttigt axelpass med 8-9 övningar.

Kan inte namnet på alla övningar men de jag vet är:

Axelpress
1x10, 10 kg
2x8, 12 kg
1x8, 16 kg

Shrugs med fria viktplattor istället för stång
3x15, 50 kg

Hantellyft åt sidan
1x8, 6 kg
2x8, 8 kg

Axellyft med viktplatta
3x8, 20 kg

Baksida axel i maskin (Gif
2x8, 47 kg
1x8, 54 kg

Sen ett par andra övningar i maskin. Kändes jävligt skönt när man var klar, saknat träningen lite under det nästan två veckor långa uppehållet.
Citera
2013-11-06, 15:31
Medlem
Biceps och Triceps idag, över två veckor sen man körde det så fick en riktigt bra pump.

Triceps:

Dips
3x8

Tricepsextension stående
1x10, 10 kg
2x8, 14 kg

Nedåtdrag i maskin
1x8, 24.5 kg
2x8, 28 kg

Och så två övningar till som jag inte vet vad de heter.

Biceps:

"21:an"
3x21, 20 kg

Strikta hammercurls mot bänk
2x8, 6 kg
1x8, 8 kg

Preachercurls
1x10, 20 kg
1x14, 25 kg
1x8, 25 kg

Och så någon övning till som jag inte vet vad den heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in