Jag har beställt lite grejer från USA till min bil. Jag kollade upp försäljaren och han har fått riktigt bra betyg från olika forum. Jag fick ett mail med en pay request på 600$ genom Wepay.com. Allt gick jättebra i fredags när jag betalade och i live chaten dom hade så såg det ut som den skulle gå genom. Idag fick jag ett mail om att betalningen inte gick igenom ändå. Det står att det saknas någon information. Jag gick in på några forum och läste om wepay där det stod att många har haft problem med dom. Nu står betalningen som Skyddat belopp på min bank. Kan banken avbryta köpet och ta bort reservationen? Litear inte på Wepay längre.
Gissningsvis så bör det ta mer än ett par timmar för betalningen att gå igenom, dvs att pengarna trots allt kan finnas hos mottagaren på tisdag eller onsdag. Om betalningen mot förmodan misslyckas så "ska" (läs: bankerna brukar säga) reserverat belopp återställs inom ett par dagar. Skulle ringt banken för att kolla läget om jag var du.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!