2011-11-25, 23:30
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Du må vara paranoid men det betyder inte att ingen är efter dig.

Kranen har antagligen span på sig, om nu inte kranens alla kunder är extremt paranoida, så ligg lågt ett tag. Det är väl det bästa du kan göra.

(glömde citera)Makdui: Självklart går polisen efter kranens kunder också, enkla brott att lösa och gör det enklare att haffa kranen.
En kran i en av Sveriges största städer har haft span på sig ett bra tag, månader, men polisen kan inte haffa honom i brist på bevismaterial. De gör helt enkelt så att de spanar på kranen, kollar på under byteshandeln och arresterar sedan kunderna. Vet detta av egen erfarenhet.

Aaaw det är ju helt fucked up Köp inte cannabis för då betalar du för att skada dig själv, din familj, för böter, och för att stödja en del kriminella som inte bör stödjas av pengar, det är deras jävla budskap som skapat röran från början But what u gonne do eeeh keep on smoking thats right. Skulle det bli lagligt så skulle polisen fortfarande arrestera folk här i sverige av ren reflex.
Senast redigerad av makdui 2011-11-25 kl. 23:39.
Citera
2011-11-25, 23:42
Medlem
pro tip:
NetonNet /Clas ohlson har kampanjer ibland. Skitmobil + comviq startpaket runt 100:-, sen 75kr ringpott så har du mobil för 1 mån. Sms endast, inga namn (de kan identifiera dig på rösten på inspelade samtal).

Blev lite nojjig när dom tog mig i somras när jag handlade av random turk (klantfaktor 10) så nu köper jag 2 mobiler i månaden, en till mig och en till min kran. Känns som 500 väl investerade kronor för säkerheten.
Som bonus har jag fett många samsung/huawei/nokia telefoner. Lägger alla gamla sim-kort i en burk också, har en ganska respektabel samling nu.
Citera
2011-11-26, 00:45
Medlem
endloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Det är inte CB som vanligtvis ger dig nojjan, det är just att det är olagligt som ger dig nojjan. Tror du vi/han skulle få nojja om det var lagligt?

Om du är van rökare eller umgås med människor som är det vet du också att det inte bara är olagliga saker man blir nojjig över. Det kan vara precis vad som helst. Paranoia drabbar även rökare på platser där det är lagligt, anses vara ett mycket lindrigt brott eller där befintliga lagar inte tillämpas.
Citera
2011-11-26, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endlos
Om du är van rökare eller umgås med människor som är det vet du också att det inte bara är olagliga saker man blir nojjig över. Det kan vara precis vad som helst. Paranoia drabbar även rökare på platser där det är lagligt, anses vara ett mycket lindrigt brott eller där befintliga lagar inte tillämpas.
Yo, vet vad du menar. Typ en känsla av att nåt inte stämmer. Typ att alla vet att jag har rökt & alla stirrar eller liknande.
Har själv fått nojjapsykos eller vad man nu ska kalla det. Va i en buss & trodde att hela världen såg mig. Men det gick över men fyfan vilken känsla uch...
Citera
2011-11-26, 01:57
Medlem
Jaja, håll er till ämnet nu. Frågan lyder: Hur står är chansen att polisen lägger ner resurser på att kartlägga och haffa vanliga konsumenter.
Citera
2011-11-26, 02:49
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Jaja, håll er till ämnet nu. Frågan lyder: Hur står är chansen att polisen lägger ner resurser på att kartlägga och haffa vanliga konsumenter.

Ja hur aktiva är dom inom det uppdraget egentligen när dom inte fått tipps? Och inte stöter på nån stoner på gatan... låter ungefär som att dom skulle kunna lägga span på någon random snubbe dom fått tipps på enligt folks inlägg i tråden?
Senast redigerad av makdui 2011-11-26 kl. 02:54.
Citera
2011-11-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Snackade just med kranen och han säger att flera andra har kommit med liknande observationer. Det kan alltså vara mycket möjligt att kranen har span på sig och kartlägger alla som besöker honom? Har polisen perioder då dem satsar extra mycket på droghandel?

Anta att så är fallet, hur fungerar det med sms och telefonsamtal? Är han avslyssnad? Kan dem mitt nummer?

Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Det är helt uppenbart att din kran har span på sig. Det betyder att du också är registrerad som hans kund och kommer att åka dit när snuten anser att tiden är mogen för att haffa in så många som möjligt. Både du och din kran är rökta helt enkelt. Högst troligt är all kommunikation er emellan avlyssnad och sparad som bevis. Det bästa du kan göra i det här läget är att du går och anmäler dig själv innan snuten hinner hala in dig. Sen golar du ner din kran och slipper själv straffas. Det är din enda utväg om du inte vill synas i straffregistret framöver.
Ignorera zoccer givetvis.

Själv tror jag att polisen kan ha fått ett anonymt tips tex om att det säljs i just det området och patrullerar där för att om dom ser någon snubbe med dreads ta in denna och gå därifrån. Tvivlar starkt på att de har span på din kran och åker runt med "färgade" bilar, som någon tidigare även nämnde.

Om du är riktigt orolig och kan förlora jobb/körkort pga en torsk så skulle jag iaf ligga lågt ett tag, alt möta kranen på andra platser och framför allt undvika att SMS:a. Tvivlar starkt på det där med att snuten avlyssnar mobiler, nej, det är väl trots allt ändå emot lagen?

Hela FRA grejen är ju mot terrorism och dyl. och gäller inte i cannabisärenden? Så vitt jag vet iaf.
Citera
2011-11-26, 19:23
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Aaaw det är ju helt fucked up Köp inte cannabis för då betalar du för att skada dig själv, din familj, för böter, och för att stödja en del kriminella som inte bör stödjas av pengar, det är deras jävla budskap som skapat röran från början But what u gonne do eeeh keep on smoking thats right. Skulle det bli lagligt så skulle polisen fortfarande arrestera folk här i sverige av ren reflex.

Well, det är bara till att tänka om. Jag bidrar gladeligen med pengar till de som levererar den varan jag vill ha, så enkelt är det.
Visst, lite jobbigt att polisen gärna går efter kunderna när de kan ta kranen istället fast å andra sidan hade de kunnat välja att ta kranen när de spanade på byteshandeln. Kranen hade varit fri att gå efteråt i.o.m. att han bara hade åkt på ringa narkotika och inget annat. Dagen därpå hade han langat igen, därför blev han inte tagen.
Citera
2011-11-26, 20:14
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Well, det är bara till att tänka om. Jag bidrar gladeligen med pengar till de som levererar den varan jag vill ha, så enkelt är det.
Visst, lite jobbigt att polisen gärna går efter kunderna när de kan ta kranen istället fast å andra sidan hade de kunnat välja att ta kranen när de spanade på byteshandeln. Kranen hade varit fri att gå efteråt i.o.m. att han bara hade åkt på ringa narkotika och inget annat. Dagen därpå hade han langat igen, därför blev han inte tagen.

Ja det är väl klart att du gör men det finns dom som blåser folk som kanske inte ska sälja cb alls
Priserna är inget och hurra för direkt heller men jag är nöjd iaf och en aning paranoid Kanske inte var särskilt relativt
Citera
2011-11-26, 20:33
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Ja det är väl klart att du gör men det finns dom som blåser folk som kanske inte ska sälja cb alls
Priserna är inget och hurra för direkt heller men jag är nöjd iaf och en aning paranoid Kanske inte var särskilt relativt

Självklart blir man(jag) ofta blåst på priserna och kvantiteten men det gör inte mig så mycket, allt är i beroende på hur stor mängd och hur ofta den här mängden förtärs, kontakterna spelar också roll här och de enda jag kan vända mig till är vad som skulle kunna beskrivas som missbrukare, i dagsläget.
Röker själv en helg i månaden numera(rökte dagligen i tre år) och runt 2-4g varje helg, det blir relativt billigt i längden trots blåsningar.
Tobaksberoendet är uppe i 45kr dagligen och diverse godis/snacks/läsk är väl i ungefär samma summa som mitt röka per månad. Tycker att 2-400/månad är en nätt liten summa för att kunna infinna sig i sjunde himlen.
Citera
2011-11-29, 23:07
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Behövs ingen GPS, det är enkelt att pejla in en mobil tom. när den är avstängd. Som dom gör nu i Syrien med Ericssons telefoner för att hitta och tortera demonstranter. Dom har honom inpejlad redan då han handlar hos sin kran, starka bevis. Så som sagt enda möjligheten att slippa straff är att anmäla sig själv.
Sen hjälper det heller inte att radera mess och samtalslistor i mobilen, snuten plockar fram all kommunikation ändå när dom haffar langaren och knarkarna. Snuten använder bl.a. sån här utrustning.
http://www.msab.com/xry/xry-complete
Hur hade du tänkt att det skulle vara möjligt att spåra en mobil när den när avstängd? Det är fysiskt omöjligt.

Vad menar du med att man ska anmäla sig själv? Skulle man gå straffri då? Strafflindring för att man tjallar praktiseras inte i Sverige, du får samma straff hur många av dina kompisar du än golar ner.

Helt meningslöst att radera sms och samtalslistor är det ju inte, men du har rätt i att polisen kan få tillgång till de uppgifterna från operatören utan större problem.
Citera
2011-11-29, 23:20
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOmnipotent
Hur hade du tänkt att det skulle vara möjligt att spåra en mobil när den när avstängd? Det är fysiskt omöjligt.

Vad menar du med att man ska anmäla sig själv? Skulle man gå straffri då? Strafflindring för att man tjallar praktiseras inte i Sverige, du får samma straff hur många av dina kompisar du än golar ner.

Helt meningslöst att radera sms och samtalslistor är det ju inte, men du har rätt i att polisen kan få tillgång till de uppgifterna från operatören utan större problem.

Du verkar inte ha mycket koll du.
När du stänger av mobilen så stänger du inte av den till 100%. Den har fortfarande vissa funktioner igång som gör att den är pejlingsbar så länge den har en strömkälla. Att radera sms o liknande är helt onödigt, det hjälper inget. Dels får polisen lätt uppgifter från operatören och dels har de utrustning för att fysiskt plocka ut information ur mobilen, även sånt som är "raderat". Läs min tidigare länk, det är den utrustningen polisen använder. Klart man får ett lindrigare straff om man tjallar, varför tror du annars det tjallas så mycket av dem som åket dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in