Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Snackade just med kranen och han säger att flera andra har kommit med liknande observationer. Det kan alltså vara mycket möjligt att kranen har span på sig och kartlägger alla som besöker honom? Har polisen perioder då dem satsar extra mycket på droghandel?
Anta att så är fallet, hur fungerar det med sms och telefonsamtal? Är han avslyssnad? Kan dem mitt nummer?
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Det är helt uppenbart att din kran har span på sig. Det betyder att du också är registrerad som hans kund och kommer att åka dit när snuten anser att tiden är mogen för att haffa in så många som möjligt. Både du och din kran är rökta helt enkelt. Högst troligt är all kommunikation er emellan avlyssnad och sparad som bevis. Det bästa du kan göra i det här läget är att du går och anmäler dig själv innan snuten hinner hala in dig. Sen golar du ner din kran och slipper själv straffas. Det är din enda utväg om du inte vill synas i straffregistret framöver.
Ignorera zoccer givetvis.
Själv tror jag att polisen kan ha fått ett anonymt tips tex om att det säljs i just det området och patrullerar där för att om dom ser någon snubbe med dreads ta in denna och gå därifrån. Tvivlar starkt på att de har span på din kran och åker runt med "färgade" bilar, som någon tidigare även nämnde.
Om du är riktigt orolig och kan förlora jobb/körkort pga en torsk så skulle jag iaf ligga lågt ett tag, alt möta kranen på andra platser och framför allt undvika att SMS:a. Tvivlar starkt på det där med att snuten avlyssnar mobiler, nej, det är väl trots allt ändå emot lagen?
Hela FRA grejen är ju mot terrorism och dyl. och gäller inte i cannabisärenden? Så vitt jag vet iaf.