2011-11-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Det är helt uppenbart att din kran har span på sig. Det betyder att du också är registrerad som hans kund och kommer att åka dit när snuten anser att tiden är mogen för att haffa in så många som möjligt. Både du och din kran är rökta helt enkelt. Högst troligt är all kommunikation er emellan avlyssnad och sparad som bevis. Det bästa du kan göra i det här läget är att du går och anmäler dig själv innan snuten hinner hala in dig. Sen golar du ner din kran och slipper själv straffas. Det är din enda utväg om du inte vill synas i straffregistret framöver.

Haha damn. Det var en mörk förutsägelse! Jag anar en viss partiskhet. Men om man ska väga ihop all information så verkar det uppenbart att ligga lågt ett tag framöver.
Citera
2011-11-25, 22:13
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Nu är det alltså andra gången som polisen har kört förbi mig när jag har varit och handlat. Första gången stod jag vid en busshållplats. Polisen körde förbi och det verkade som om dem letade efter någon. De kollade runt och man såg tydligt att dem kollade på oss som stod på busshållplatsen. Dock körde de vidare.

Andra gången körde de förbi mig i mitt bostadsområde. Det är extremt sällan som polisen kör i mitt bostadsområde eftersom det till största delen bor småbarnsfamiljer här. Vad är oddsen att dem kör förbi mig just när jag har handlat? Jag brukar nästan aldrig se polisen annars.

Nu undrar jag, är jag överdrivet nojjig? Patrullerade polisen bara och det hela är bara slump? Vad finns det för möjliga skäl till varför dem skulle leta efter just mig? Kan det ha varit någon som såg transaktionen mellan mig och kranen och därför ringde polisen som sedan åker ut och spanar in alla misstänksamma?

Vi behöver ett starkare ord än nojja här hmm. har dom sett dig rööööka möjligtvis? möjligtvis med spliffen i handen medans du gick ut från affärn möjligtvis?
Citera
2011-11-25, 22:16
Medlem
TDowns avatar
Om du polisen skulle spana på dig skulle dom inte åka o visa sig i ansiktet på dig. Då vill dom bara skrämmas om det handlar om just dig, nu kanske det inte var det.
Citera
2011-11-25, 22:18
Medlem
makduis avatar
Citat:
Haha damn. Det var en mörk förutsägelse! Jag anar en viss partiskhet. Men om man ska väga ihop all information så verkar det uppenbart att ligga lågt ett tag framöver.

haha nejnejnej den där killen måste skojjat då polisen går efter kranar inte kunder bara för att dom får chansen att haffa smårökare Så långt går dom inte med sina resurser
Citera
2011-11-25, 22:26
Medlem
CrapNs avatar
Du har sett en polisbil 2 gånger och tror direkt att dom är ute efter dig herregud
Citera
2011-11-25, 22:29
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Men skärp dig, hur dumma tror du poliser är? Jag kan lova och svära att OM polisen nu misstänker dig för narkotikabrott så har deras förbiåkanden INGET med det att göra. Med andra ord så bör du vara lika nojig nu som innan du såg polisbilarna. Varför och hur skulle de hitta dig när du sitter på en busshållplats, och sedan köra förbi dig?
Citat:
Ursprungligen postat av Dialog på den lokala polisstationen
-Hörru, vi har fått in ett tips om att herr Psykad röker gräs lite nu och då, ska vi kolla upp det?

-Självklart! Jag vet hur man gör, så här är standardförfarandet: Vi sätter en GPS-sändare i hans sko, på så sätt kan vi hela tiden hålla reda på var han är. När vi ser att han sätter sig på en busshållplats så tar vi en målad bil och kör förbi, det är bästa sättet att se om han röker brass!

-GPS-sändare, ingen dum idé! Med hjälp av den kan vi ju se när han går omkring i trakterna kring sitt hem, och då kan vi tajma så att vi möter honom med bilen ännu en gång. Efter detta kan det ju inte rimligtvis finnas några tvivel kvar huruvida han är ett pothead eller inte.
Citera
2011-11-25, 22:34
Medlem
endloss avatar
Är det okej att jag länkar den här tråden nästa gång någon hävdar att cannabis inte kan ge paranoida tankemönster?
Citera
2011-11-25, 22:48
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOmnipotent
Men skärp dig, hur dumma tror du poliser är? Jag kan lova och svära att OM polisen nu misstänker dig för narkotikabrott så har deras förbiåkanden INGET med det att göra. Med andra ord så bör du vara lika nojig nu som innan du såg polisbilarna. Varför och hur skulle de hitta dig när du sitter på en busshållplats, och sedan köra förbi dig?
Behövs ingen GPS, det är enkelt att pejla in en mobil tom. när den är avstängd. Som dom gör nu i Syrien med Ericssons telefoner för att hitta och tortera demonstranter. Dom har honom inpejlad redan då han handlar hos sin kran, starka bevis. Så som sagt enda möjligheten att slippa straff är att anmäla sig själv.
Sen hjälper det heller inte att radera mess och samtalslistor i mobilen, snuten plockar fram all kommunikation ändå när dom haffar langaren och knarkarna. Snuten använder bl.a. sån här utrustning.
http://www.msab.com/xry/xry-complete
Senast redigerad av zoccer 2011-11-25 kl. 22:53.
Citera
2011-11-25, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endlos
Är det okej att jag länkar den här tråden nästa gång någon hävdar att cannabis inte kan ge paranoida tankemönster?
Det är inte CB som vanligtvis ger dig nojjan, det är just att det är olagligt som ger dig nojjan. Tror du vi/han skulle få nojja om det var lagligt?
Citera
2011-11-25, 23:20
Medlem
cogito.ergosums avatar
Du må vara paranoid men det betyder inte att ingen är efter dig.

Kranen har antagligen span på sig, om nu inte kranens alla kunder är extremt paranoida, så ligg lågt ett tag. Det är väl det bästa du kan göra.

(glömde citera)Makdui: Självklart går polisen efter kranens kunder också, enkla brott att lösa och gör det enklare att haffa kranen.
En kran i en av Sveriges största städer har haft span på sig ett bra tag, månader, men polisen kan inte haffa honom i brist på bevismaterial. De gör helt enkelt så att de spanar på kranen, kollar på under byteshandeln och arresterar sedan kunderna. Vet detta av egen erfarenhet.
Citera
2011-11-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
haha nejnejnej den där killen måste skojjat då polisen går efter kranar inte kunder bara för att dom får chansen att haffa smårökare Så långt går dom inte med sina resurser

Inge resurser????

Läsa det här då
http://ltz.se/nyheter/are/1.4129987-...-gymnasieskola

Jag ska flytta iaf
Citera
2011-11-25, 23:28
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vreemd
Inge resurser????

Läsa det här då
http://ltz.se/nyheter/are/1.4129987-...-gymnasieskola

Jag ska flytta iaf

Mot unga jaaa fär dom behöver ju hjälp, makes sense? Låter som polisen har kontaktats i det där fallet... dom fick ju tipps!
Senast redigerad av makdui 2011-11-25 kl. 23:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in