Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-11-25, 05:29
Medlem
Hej alla, jo såhär är det har jobbat med en polare i 2år nu på ett litet skit företag här i byggden. Den här kompisen har jag även hängt med en del utanför jobbet också naturligtvis och jag har alltid tyckt att han är lite väl givmild ibland eller han bjuder ofta på dricka med andra ord när man är ut sen lite annat smått. Han köper ofta nya prylar, dyra sådanna. han trampade söder sin samsung galaxy s2 förra veckan och idag så sprang han iväg på lunchen och köpte en alldeles ny iphone 4s.

Var nu tvungen att fråga han vart i helvete han får alla pengar från, eftersom han köper prylar jämt och så jävla bra tjänar vi inte. Han sa bara att de var från pengarna vi tjänar på jobbet, aldrig i helvete svarade jag. Men efter mycket om och men så säger han att han ska berätta men att jag inte får säga det till någon. Då berättar han att när han var liten så samlade han på trisslotter ( skrapade ) han hade en stor kartong full med trisslotter och när han och mamma sin hade varit på stan som liten hade han hittat en trisslott och sagt: titta mamma en till trisslott till min samling, men på denna var de en summa av 5.000.000 kronor. Hans mamma och pappa sparade dom pengarna på ett sparkonto åt han tills dagen han fyllde 18.

Jag började skratta och sa att jag fan inte trodde på att han sitter på 5mille så han visade mig och tro på fan att han sitter på 5mille

Han säger att jag inte får säga det till någon eftersom att han inte vill ha falska vänner eller flickvänner som är ute efter hans pengar.

men nu till frågorna.

*skulle du kunna hålla dig från att naffsa på 5miljoner som din 5åring hittat på gatan via en trisslott?
*Är de bra att göra som han säger alltså att inte berätta för någon av anlednigarna han berättade?
*Vad skulle ni gjort i min sits?
Citera
2011-11-25, 05:53
Medlem
Hahahaha. dra den om rödluvan också (angående trisslotten alltså=.

Nja, jag skulle nog tagit lotten och gett oss båda ett bra liv
Det vore jävligt respektlöst om du faktiskt började berätta det för era vänner o annat folk. Varför skulle du hålla på att berätta det för andra när det verkar vara det sista han vill?
Softat, fortsatt som vanligt. Är ni kompisar så är ni kompisar liksom.
Citera
2011-11-25, 06:52
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes90
men att jag inte får säga det till någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Johannes90
Han säger att jag inte får säga det till någon

Vilken tur att han har så bra vänner som dig.
Citera
2011-11-25, 06:56
Medlem
Carlinds avatar
Hela trisslottehistorian låter ju bara helt sjuk, jag menar vem fan samlar på trisslotter???

Han har säkert ärvt pengarna, men inte vill berätta det.. Eller nåt.

1.Nej.
2.Ja.
3.Försök att snika åt dig så mycket som möjligt Nerå, bara skojjar lite, eller..

Fortsätt som vanligt, ni verkar ha en god relation, varför förstöra den pga pengar?
Citera
2011-11-25, 07:37
Medlem
Om man är 5 år och får 5 miljoner att sätta in på banken på ett vanligt spar konto så hinner dem
Växa väldigt mycke mer på 13-15 år så om detta är sant vilket jag inte tror "är tvesam till att trisslotter ens hade en 5 miljoners gräns för så många år sen" så borde han ha mycke mer än dem 5
Citera
2011-11-25, 07:40
Medlem
fritjofkonkass avatar
Jag ställer mig ytterst tveksam till TS berättelse, men jag tar mig friheten att besvara frågeställningen i alla fall.

Citat:
*skulle du kunna hålla dig från att naffsa på 5miljoner som din 5åring hittat på gatan via en trisslott?
*Är de bra att göra som han säger alltså att inte berätta för någon av anlednigarna han berättade?

1. Jag skulle nog ta cirka en miljon för eget bruk.
2. Ja.
3. Tigt som muren.

För övrigt skulle väl mannen i fråga ha rejält mycket mer än 5 miljoner i dagsläget, eftersom kapitalet rimligtvis bör ha växt under åren.
Senast redigerad av fritjofkonkas 2011-11-25 kl. 07:42.
Citera
2011-11-25, 08:47
Medlem
ni verkar ha en bra relation till varandra så sabba den inte. fattar inte ens varför du måste skriva här o fråga något sånt
Citera
2011-11-25, 08:52
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Högsta vinsten direkt på skrapet är 1 miljon kronor på en ordinarie Trisslott.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Trisslott

Var det annat förr eller var det en icke-ordinarie lott?
Citera
2011-11-25, 08:59
Medlem
Zerops avatar
Citat:
Klart jag skulle.

Citat:
Klart som fan att du inte ska berätta för någon annan. Säger han att det ska stanna mellan er ska du visa att du är bra vän.

Citat:
Forsätta leva livet.
Citera
2011-11-25, 09:04
Medlem
Trolololololoo.

Så han fick inte ränta på pengarna?
med 3% ränta varje år, då skulle han ha 6.5 miljoner när man blev 18.
Så, trolollolololololo vidare.
Citera
2011-11-25, 09:29
Medlem
Motherlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Trolololololoo.

Så han fick inte ränta på pengarna?
med 3% ränta varje år, då skulle han ha 6.5 miljoner när man blev 18.
Så, trolollolololololo vidare.

Han verkar ju spendera rätt brutalt!
Citera
2011-11-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherland
Han verkar ju spendera rätt brutalt!
Ja herre Gud han kunde köpa en samsung och sen en iphone och allt kontant sen bjuder han alla på öl fatta hur mycke pengar 6 miljoner är du kan bränna mycke på "vardags lyx" utan att de märks så mycke
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in