2011-11-24, 15:37
Medlem
Hallåja alla pillerknaprare! Nu är det såhär att Stesolid(diazepam) är slut lite överallt i Sverige (speciellt i Malmö, varit på varenda apotek staden har att erbjuda) och jag behöver dess lugnande effekt.

Då undrar jag såklart, vad har jag för alternativ? Har tid hos läkaren imorgon och jag vill inte komma där ifrån med något jävla piss som oxascand(eller hur det nu stavas) eller något annat piss som inte lugnar en för fem öre!

Vi kan även diskutera varför apoteken sedan statens firesale drog igång har så jävla svårt att få in vissa mediciner!
Citera
2011-11-24, 15:51
Medlem
Marlboromans avatar
Kolla vilka förpackningar som är slut, tex 10mg*25,100*5mg,100*2mg etc finns olika förpackningar och mg.
Citera
2011-11-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Kolla vilka förpackningar som är slut, tex 10mg*25,100*5mg,100*2mg etc finns olika förpackningar och mg.

Japp det gör jag, men min supersnälla läkare vet om att jag tar en del droger så kvinnan vill inte skriva ut för stora paket. Dom paketen som verkar finnas kvar i Malmö iaf är 10mg 100st vilket är lite för mycket för mig. Enligt läkaren då såklart
Citera
2011-11-24, 16:06
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepowerofmind
Hallåja alla pillerknaprare! Nu är det såhär att Stesolid(diazepam) är slut lite överallt i Sverige (speciellt i Malmö, varit på varenda apotek staden har att erbjuda) och jag behöver dess lugnande effekt.

Då undrar jag såklart, vad har jag för alternativ? Har tid hos läkaren imorgon och jag vill inte komma där ifrån med något jävla piss som oxascand(eller hur det nu stavas) eller något annat piss som inte lugnar en för fem öre!

Vi kan även diskutera varför apoteken sedan statens firesale drog igång har så jävla svårt att få in vissa mediciner!
Har varit så under en längre tid. Finns redan ett par trådar om det.
Jag hade tur, skulle ha 25st 5mg men fick 100st 10mg som va det enda som fanns kvar
Citera
2011-11-24, 16:17
Medlem
Synd att det håller på försvinna.. schysst med stesolid hehe.

bless!
Citera
2011-11-25, 19:06
Medlem
pratade med en apotekare som sa att det är tillverkningsproblem,eeehhh va?
stesoliden görs i indien av nåt läkemedelsbolag,undrar för mig själv om de anställda själva knaprar upp allt.
har fått sobril utskrivet men dom är inge vidare mot oro/ångest,blir bara frustrerad av att ta dom.

nån som vet när stesen kommer till landets apotek igen?
Citera
2011-11-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrvatski1
pratade med en apotekare som sa att det är tillverkningsproblem,eeehhh va?
stesoliden görs i indien av nåt läkemedelsbolag,undrar för mig själv om de anställda själva knaprar upp allt.
har fått sobril utskrivet men dom är inge vidare mot oro/ångest,blir bara frustrerad av att ta dom.

nån som vet när stesen kommer till landets apotek igen?

Jag har faktiskt ingen aning vad dom håller på med, men är det inte rätt många i Sverige som är "beroende" av stesolid? Detta måste ju drabba dom riktigt hårt?
Citera
2011-11-26, 15:44
Medlem
har ni testat att beställa på apotekets websida? jag brukar beställa min medicin så.. smidigt att få hem dom + att det i vissa fall går att fuska med intervallerna..
Citera
2011-11-26, 17:11
Medlem
Superkaninens avatar
Det är fan patetiskt att dom inte fått i ordning på skiten än. Det har pågått i snart ett år detta. Jag fattar verkligen inte hur dom inte lyckats ordna det med leveranserna. Visst om en fabrik brinner ner så beställ från en annan tillverkare då tycker man...
Citera
2011-11-26, 18:28
Medlem
Arnolditas avatar
Den här tråden gav mig ångest. Jävlar om stessen tar slut häruppe oxå. Gick runt på ca. 5 apotek innan jag fick mina 10milligrammare.
Citera
2011-11-26, 19:34
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Det är fan patetiskt att dom inte fått i ordning på skiten än. Det har pågått i snart ett år detta. Jag fattar verkligen inte hur dom inte lyckats ordna det med leveranserna. Visst om en fabrik brinner ner så beställ från en annan tillverkare då tycker man...

Det finns väl bara en tillverkare? Eller har jag fattat det fel (också)?
Citera
2011-11-27, 03:25
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det finns väl bara en tillverkare? Eller har jag fattat det fel (också)?
Du har helt rätt, och Steslid görs verkligen INTE i indien. Det är prekursorerna till stesolid som företaget har problem med, dvs den kemikalie de behöver för att tillverka stesolid. I denna tråd låter det som att alla är efterblivna av allt knaprande. (Äter upp alla själva) seriöst är du dum i huvudet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in