2011-11-27, 03:33
Medlem
JerryCottons avatar
Det var ju lite probs med stess i våras med. Nu är det på banan igen. Min polare är apotekare, enligt honom berodde bristen på flytt av tillverkningen. Ska visst tillverkas i Holland. I vissa styrkor och olika paketstorlekar finns det stess. Beror på hur pass tillmötesgående din apotekare är. Kan ju ge ut en större förpackning som finns i lager ist. för 2 x 25 osv, eller starkare som man skall dela!
Citera
2011-11-27, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Du har helt rätt, och Steslid görs verkligen INTE i indien. Det är prekursorerna till stesolid som företaget har problem med, dvs den kemikalie de behöver för att tillverka stesolid. I denna tråd låter det som att alla är efterblivna av allt knaprande. (Äter upp alla själva) seriöst är du dum i huvudet?

my mistake. och japp jag är riktigt jävla dum i huvudet som skämtar om att dom äter upp allt själva,eller så är du bara en humorlös besserwisser som borde flytta till nordpolen.

är nyss hemkommen från apoteket med stes så bye bye sobril
Citera
2011-11-27, 18:02
Medlem
Om ingen har postat det här så fick jag veta från en läkare att fabriken lades ned (gick i konkurs) därav har det varit brist på Stesolid i snart ett år (i alla fall för mig).

Var fabriken befinner sig vet jag tyvärr inte.
Citera
2011-12-01, 20:15
Medlem
har samma problem på andra sidan landet. Min läkare sa att vi fick förbereda oss att stesolid kommer att försvinna helt:O jag fick välja mellan lite olika psykos skit som substitut, nozinan, seroquel, propavan osv eller en mindre extra dos xanor som jag vanligtvis har till dagtid. det var det eller ingenting alls jag fick välja nu i väntan på om stess kommer tillbaka

kolla om inte din läkaren själv kan ringa och beställa/reservera medicinen åt dig. det gjorde dom åt mig ett tillfälle, går inte nu längre men din läkare kan ju ha den möjligheten än. Malmö är en betydligt större stad,fler sjukhus och apotek.

fick först flera sobril uttag, efter 2 veckors klagan på 0 effekt och att den inte har den muskelavslappnade egenskapen som är viktigast. vilket sköterskorna förstod helt och sa rakt ut att sobril är värdelöst i jämförelse..

men dom ringde upp efter någon dag och då hade läkaren själv ringt och beställt och reserverat stesolid åt mig istället för apotek.

pratade med en apotekare igår om just detta ifall jag skulle försöka förnya nått uttag till. men dom hade några burkar sen hade dom beställnings stopp. sjukhusen är allt restbokat. vettefan vad man ska kunna ersätta den med,jag själv har dom som sömnmedicin för djupare sömn och inte vakna stel som en kommunrevisor.. med tur finns det fler substitut för andra syften.
Citera
2011-12-01, 20:28
Medlem
kan va ute och cykla nu. men var det inte en fabrik på Island som brann i sommras och då började dom riktiga problem, var mycket skriverier om det i olika trådar jag inte hittar nu med mobilappen..
Citera
2011-12-01, 20:42
Medlem
ixgamess avatar
stesolid kommer inte att försvinna!
Citera
2011-12-01, 20:56
Medlem
zewmahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NInJAfRod0
Min läkare sa att vi fick förbereda oss att stesolid kommer att försvinna helt:O

Inte en chans, i dagsläget finns ingen ersättningsbar ny typ av medicin med samma egenskaper som bensodiazepinerna (tänk barbiturater/benso) - och dessutom ligger diazepam alldeles lagom i "skalan" mellan oxazepam och alprazolam.
Citera
2011-12-01, 21:00
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zewmah
Inte en chans, i dagsläget finns ingen ersättningsbar ny typ av medicin med samma egenskaper som bensodiazepinerna (tänk barbiturater/benso) - och dessutom ligger diazepam alldeles lagom i "skalan" mellan oxazepam och alprazolam.
Vilken skala? Bensodiazepiner går inte att bedöma utifrån en faktor.
Citera
2011-12-01, 21:31
Medlem
zewmahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vilken skala? Bensodiazepiner går inte att bedöma utifrån en faktor.

"Skala" som sagt. Medicinsk nytta kontra eventuella biverkningar.
Citera
2011-12-01, 21:45
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zewmah
"Skala" som sagt. Medicinsk nytta kontra eventuella biverkningar.
Den medicinska nyttan skiljer sig dock genom i viss mån olika användningsområden. Därför kan de inte jämföras på det sättet.
Citera
2011-12-01, 22:04
Medlem
zewmahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Den medicinska nyttan skiljer sig dock genom i viss mån olika användningsområden. Därför kan de inte jämföras på det sättet.

Du har en poäng, men med tanke på TS "något annat piss som inte lugnar en för fem öre!" utgick jag från att det var någon form av GAD/panikångest det gällde - och i dessa fall är jämnförelser fullt berättigade.
Citera
2011-12-01, 22:08
Medlem
Enkelspårigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Det var ju lite probs med stess i våras med. Nu är det på banan igen. Min polare är apotekare, enligt honom berodde bristen på flytt av tillverkningen. Ska visst tillverkas i Holland. I vissa styrkor och olika paketstorlekar finns det stess. Beror på hur pass tillmötesgående din apotekare är. Kan ju ge ut en större förpackning som finns i lager ist. för 2 x 25 osv, eller starkare som man skall dela!
Så fungerar det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in