• 1
  • 2
2011-11-24, 11:24
Medlem
Jag har varit på banken och sätta in pengar, hade min fru räknat ut hur mycket vi hade och skrivit det på
insättning form. När det var min tur talade kassör pengarna i maskin (noterna) och resten manuellt
Vi kom fram fanns det 12.162 och inte 11.712 som min fru hade skrivit. Jag fick ett kvitto på Kr 12.162
Några dagar senare kollade jag kontot och så att banken hade dragit KR450 ut igen.
Jag ringde banken och de sa att det hade varit ett misstag och Kr 50 hade räknats som 500 kronor (på maskin)
Jag protesterade och sa att jag hade lagt 12.162 i och jag har ett kvitto på det.
Men banken vill inte sätta mina KR 450 tillbaka.

Vem har rätt?
Citera
2011-11-24, 11:30
Medlem
PlyckaPlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakwhan
Jag har varit på banken och sätta in pengar, hade min fru räknat ut hur mycket vi hade och skrivit det på
insättning form. När det var min tur talade kassör pengarna i maskin (noterna) och resten manuellt
Vi kom fram fanns det 12.162 och inte 11.712 som min fru hade skrivit. Jag fick ett kvitto på Kr 12.162
Några dagar senare kollade jag kontot och så att banken hade dragit KR450 ut igen.
Jag ringde banken och de sa att det hade varit ett misstag och Kr 50 hade räknats som 500 kronor (på maskin)
Jag protesterade och sa att jag hade lagt 12.162 i och jag har ett kvitto på det.

Vem har rätt?

Någon tolk här som kan översätta för mig? Jag vill så gärna hjälpa stackaren.
Citera
2011-11-24, 11:36
Medlem
Nej jag tror inte du vil hjälpa

om du vil forstå, då kan du
Citera
2011-11-24, 11:44
Medlem
Du är ju inte blåst av banken eftersom du egentligen inte hade 12.162 utan bara 11.712
Sen tror jag nog dom har rätt, har ju hänt tidigare att kunder fått pengar på sitt konto som inte varit deras och banken har rätt att ta tillbaka dom.

så lurad har du ju verkligen inte blivit.

Sen kan man ju tycka att dom borde ge dig något för deras misstag att maskinen gjorde fel.
Citera
2011-11-24, 11:49
Medlem
RazorTongues avatar
Citat:

Vem har rätt?

Banken har rätt i detta fallet. Inte du.
Citera
2011-11-24, 11:53
Medlem
Det är inte första gången at min fru täller fel, så jag är sikker på at der var 12162 kr.

Banken havde tyvärr inte nogot kamera vid kassan, så man kunna kolla

hyr kan maskinen ta en 50 lap for en 500 ?, femhundra lap är mycket störrer??

I gamla daga skulla man ha underskrift for 2 kassör, men nu skulla Maskin kvitto

vära lika bra ? dom har blåst mig och fru på 450 kr.
Citera
2011-11-24, 11:59
Medlem
Skriv på norska istället, mina ögon blöder och det blir 10 gånger jobbigare att läsa när du ska försöka dig på att skriva på svenska.

Jag tror fö inte banken gjort något fel.
Citera
2011-11-24, 12:09
Medlem
Banken har gjort fel och dom beklågor detta

men banken sägar at dom kun har fått 11712 kr. av mig

och då vil dom inte sätta dom 450 kr. tilbags even om jag har kvitto på detta

Hvor kan man klåga over banken ?
Citera
2011-11-24, 12:15
Medlem
Citat:
Banken har gjort fel och dom beklågor detta

men banken sägar at dom kun har fått 11712 kr. av mig

och då vil dom inte sätta dom 450 kr. tilbags even om jag har kvitto på detta

Hvor kan man klåga over banken ?

Du kan alltså varken norska, eller svenska, utan skriver på någon slags blatte norska? Beklaga/beklage/ - klaga/klage. Beklåga/klåga? Var är du ifrån människa och varför stavar du på det här märkliga sättet?

Gissar på att det är du som är idioten i det här fallet, men klåga på du.
Citera
2011-11-24, 13:09
Medlem
Nostradumbasss avatar
SFI bonusen är väl 12000 kr, så jag tror TS bara hade 11712kr
Citera
2011-11-24, 20:55
Medlem
Detta är inte din frus fel, lämna henne utanför det där för helvete.
Det går knappt att förstå vad du menar men det lilla som går att förstå är att DU gjort fel och fan inte din fru.
Citera
2011-11-24, 21:25
Medlem
I didnt thought i would get any good ideas / help here

and that is confirmed Idiots¨¨I hope you stay here

in Sweden and never leve

Now i know no reson to help any swede

How can you so sure say that i made a mistake ?

The Bank made a mistake, not counting the money good enogh

if there storie it corect, if iam right they try to cheat me off 450 kr.

Where are we , if we cant trust we get a reciet from the bank, it could be the bankman who took

the money, i will complain to a higher leavel in the bank, not so much for the money but for the

princip. The banks earns a lot of money, and if the loose money they beeg the state for money

pathecitic. Next time try to be helpfull insted of mobbing

and if you couldn´t reed what i wrote , maybe you need a crash course in swedish too NoooBs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in