2017-01-19, 06:11
Medlem
Kan man fortfarande ställa frågor här och få svar utav någon som är duktig på Peugeot?

Har nämligen problem med att bilen varnar för:
"Left hand reversing bulb fault"
"Left hand stop lamp fault"
"Directors fault"

Så fort jag lägger i backen, bromsar eller blinkar försvinner felmeddelandet för att sedan komma tillbaka då och då när man kör, vad kan tänkas vara fel?
Citera
2017-01-19, 06:20
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av LD-salmiak
Jag trodde att det var så enkelt som youtube-klippet du länka till, men tyvärr inte, och det finns ingen "snäpplucka" iheller, hört av andra att man för riva "halva bilen" just för att komma åt
filtert på min modell, dock ber jag om ursäkt för min "snäsiga" ton, men tro mig, jag googlar "allt" innan jag frågar om något här på FB
Och det följer inte med nån bruksanvisning med filtret? Att det skulle vara svårt tvivlar jag på, det är en punkt på standardservicen och ingår i den totala servicekostnaden, hade det tagit timmar att byta hade servicen inte varit billig på en sådan.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än så.
Citera
2017-01-19, 06:21
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Kan man fortfarande ställa frågor här och få svar utav någon som är duktig på Peugeot?

Har nämligen problem med att bilen varnar för:
"Left hand reversing bulb fault"
"Left hand stop lamp fault"
"Directors fault"

Så fort jag lägger i backen, bromsar eller blinkar försvinner felmeddelandet för att sedan komma tillbaka då och då när man kör, vad kan tänkas vara fel?
Har du drag på bilen? En vanlig felkälla är ju släpvagnskontakten.
Citera
2017-01-19, 14:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debeec
Tack för du svarade. Just nu är bilen helt död om jag vrider om nyckeln. Bilen var på när jag vrider om första gången och sen började pippa lampor i bilen. Jag köpte bilen från en bilhandlare i oktober förra året så jag inte har haft bilen längre och har inte kört så mycket heller. En vän sa att jag skulle behöver koda nyckeln efter batteriet byte? Måste jag vända mig till auktoriserad verkstad för att fixa det?

Tyvärr har jag en äldre 306 XSi 2,0 1995 och där används nyckeln bara för dörrlås och tjuvlarm. Ingenting med start. Fungerar centrallåset?

Det hörs inte ens ett klick från startmotorn när du vrider om nyckeln? Är batteriet fulladdat? Kör du väldigt lite så laddas batteriet ur efter ett tag, självurladdning.
Citera
2017-01-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Och det följer inte med nån bruksanvisning med filtret? Att det skulle vara svårt tvivlar jag på, det är en punkt på standardservicen och ingår i den totala servicekostnaden, hade det tagit timmar att byta hade servicen inte varit billig på en sådan.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än så.

Oki, ska kika vidare på det, tack för input.
Citera
2017-01-22, 17:07
Medlem
Som jag befara, smart konstrution.....(dock för verkstaden som ufrör det)!

Någon som vet vad ett byte av pollenfilter kostar på verkstaden?

https://www.youtube.com/watch?v=Tw1Ja-HU33U
Citera
2017-01-22, 17:24
Medlem
Hejsan, mitt tändningslås har satt sig ordentligt nu, går inte att vrida alls, har provat med 2 nycklar, och rattlåset är i, vad ska jag göra? Har smörjt blåst och bankat utan framgång. En 307:a

Tips?

Tack på förhand!
Citera
2017-01-31, 10:08
Medlem
Jag har stört mig på min Peugeot 208 -2016 rejält nu under vintern. Touchdisplayen klarar inte av minusgrader.

Det märks på så sätt att blir det runt nollgradigt eller kallare så kommer ibland en text upp i Displayen där det står "Multimedia system currently unavailable" och sen kan man inte göra något i displayen som att byta radiokanaler, byta till annan input, ändra olika inställningar i bilen osv.

Ibland visas inte den texten, men skärmen reagerar inte alls på touch, speciellt om det är flera minusgrader, då får man vänta en 20min eller så tills bilen värmts upp innan den fungerar. Sen kan ett tredje fel visa sig, att den delvis fattar touch, men tror att man trycker när man inte gör det. Detta betyder att den kan byta radiokanaler och annats åt en utan att man ens rört displayen.

Detta har jag rapporterat till återförsäljaren som tog in bilen på kontroll, men just då så var det en varmare dag, ca 6 plusgrader så då märkte de inte problemet alls vilket jag påtalade kommer hända om det skulle vara en varm dag. Därför gjorde de inget åt felet.

Jag har sedan rapporterat flera gånger per mail att felet är tillbaka så fort det blir ca +2 eller kallare och de har lovade att ta det med Peugot för att få tips om lösning, men inget händer.

Snart undrar man om man ska reklamera bilen och skaffa en som kan hantera svenska vintrar. Bor dessutom i södra Sverige, så hade jag bott i Norrland så hade det varit omöjligt att ha bilen.

Allt jag önskar är att Peugot ska ta problemet på allvar och byta display eller vad som nu behövs för att den ska kunna hantera lite kyla.
Citera
2017-02-04, 10:04
Medlem
Jag har en Peugeot 207 1.4 -09.
Oljestickan är röd och jävligt svår att avläsa korrekt..... varför? Vart kan jag riskfritt köpa en bättre?
Citera
2017-02-04, 19:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaggeKan
Jag har en Peugeot 207 1.4 -09.
Oljestickan är röd och jävligt svår att avläsa korrekt..... varför? Vart kan jag riskfritt köpa en bättre?

Därför att den är röd.
Kan du inte måla den vit?
Citera
2017-02-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Därför att den är röd.
Kan du inte måla den vit?
Får väl slå till på det
Citera
2017-02-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag har stört mig på min Peugeot 208 -2016 rejält nu under vintern. Touchdisplayen klarar inte av minusgrader.

Det märks på så sätt att blir det runt nollgradigt eller kallare så kommer ibland en text upp i Displayen där det står "Multimedia system currently unavailable" och sen kan man inte göra något i displayen som att byta radiokanaler, byta till annan input, ändra olika inställningar i bilen osv.

Ibland visas inte den texten, men skärmen reagerar inte alls på touch, speciellt om det är flera minusgrader, då får man vänta en 20min eller så tills bilen värmts upp innan den fungerar. Sen kan ett tredje fel visa sig, att den delvis fattar touch, men tror att man trycker när man inte gör det. Detta betyder att den kan byta radiokanaler och annats åt en utan att man ens rört displayen.

Detta har jag rapporterat till återförsäljaren som tog in bilen på kontroll, men just då så var det en varmare dag, ca 6 plusgrader så då märkte de inte problemet alls vilket jag påtalade kommer hända om det skulle vara en varm dag. Därför gjorde de inget åt felet.

Jag har sedan rapporterat flera gånger per mail att felet är tillbaka så fort det blir ca +2 eller kallare och de har lovade att ta det med Peugot för att få tips om lösning, men inget händer.

Snart undrar man om man ska reklamera bilen och skaffa en som kan hantera svenska vintrar. Bor dessutom i södra Sverige, så hade jag bott i Norrland så hade det varit omöjligt att ha bilen.

Allt jag önskar är att Peugot ska ta problemet på allvar och byta display eller vad som nu behövs för att den ska kunna hantera lite kyla.

Detta löste sig nu efter att jag haft den inlämnad i 4 dagar. Displayen byttes och nu fungerar den fint även i kyla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in