2014-10-01, 20:00
Medlem
montana1s avatar
Hjälp! jag har problem med min 307, bilen tappade kraften och motorlampan blinkar och det står "Catalytic Converter Fault" vad tror ni?
Citera
2014-10-02, 01:46
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montana1
Hjälp! jag har problem med min 307, bilen tappade kraften och motorlampan blinkar och det står "Catalytic Converter Fault" vad tror ni?
Bensinmotor eller diesel? Årsmodell? Motorstorlek?
Citera
2014-10-10, 20:52
Bannlyst
Hej!
Behöver akuthjälp med en 406 kombi!
Positions ljusen fram o bak har plötsligt lagt av!
Vart börjar man felsöka?
Nåt vanligt fel detta?
Säkringarna är hela!
Finns det relä till detta o isåfall vart?
Mvh
Citera
2014-10-15, 22:50
Medlem
Noobfråga - Har en Peugot 307, bensin. På senare dar har växellådan börjat krångla rent allmänt, alla växlar börjar bli tröga som fan, men särskilt svårt ibland att få i 1an/2an och ibland backen. Gasar jag på för aggresivt, dvs över 3000rpm på 1an och ska sedan växla till 2an är det helt kört att få i någon växel öh på uppåt 10 sekunder.

Är det kopplingen som är bränd eller växellådan som börjar ge upp? Tror bilfan har gått uppåt 27k mil snart.
Citera
2014-10-16, 06:47
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av RaggeKan
Noobfråga - Har en Peugot 307, bensin. På senare dar har växellådan börjat krångla rent allmänt, alla växlar börjar bli tröga som fan, men särskilt svårt ibland att få i 1an/2an och ibland backen. Gasar jag på för aggresivt, dvs över 3000rpm på 1an och ska sedan växla till 2an är det helt kört att få i någon växel öh på uppåt 10 sekunder.

Är det kopplingen som är bränd eller växellådan som börjar ge upp? Tror bilfan har gått uppåt 27k mil snart.
Går det lätt att växla med motorn avstängd? Om det gör det men inte med motorn igång så är det med allra största sannolikhet kopplingen.
Citera
2014-10-16, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaggeKan

kopplingen borde inte vara något med än. jag drog mycke tunga släp och med min gamla bil. kopplingen höll 50k mil så kan du hantera kopplingen så borde det finnas lite lamell kvar att slira.
Citera
2014-10-16, 06:58
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
kopplingen borde inte vara något med än. jag drog mycke tunga släp och med min gamla bil. kopplingen höll 50k mil så kan du hantera kopplingen så borde det finnas lite lamell kvar att slira.
Men det beror ju helt på hur bilen brukats. Det är inte milen som gör slut på en koppling, det är antalet cykler. En bil som gått 27000 mil kan mycket väl vara urkopplad dubbelt så många gånger än en som gått 50000 mil.
Citera
2014-10-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Går det lätt att växla med motorn avstängd? Om det gör det men inte med motorn igång så är det med allra största sannolikhet kopplingen.

Den är snäppet värre med motorn på, men fortfarande trög med motorn avstängd.

Har haft körkort i 1 månad så vettefan om jag lyckats slira sönder kopplingen eller ej. Haft ett par incidenter då jag lyckats slira så det luktat bränt, men kanske lyckats slira vid vanlig körning också.
Citera
2014-10-22, 20:39
Medlem
kulkille73s avatar
Har en 206 1,4 bensinare från 2004.

Bilen går inte att starta på tomgång. Man måste ha gaspedalen nertyckt något. Alltid när det är lite kallare eller fuktigt ute.

Airbag-lampan lyser nästan alltid. Hört att det ev. kan vara en kontakt under förarstolen som glappar.
Någon som känner igen detta? eller haft liknade fel?
Citera
2014-10-22, 22:48
Medlem
zharkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulkille73
Har en 206 1,4 bensinare från 2004.

Bilen går inte att starta på tomgång. Man måste ha gaspedalen nertyckt något. Alltid när det är lite kallare eller fuktigt ute.
Är lika på min peugeot så jag hoppas på svar också. Funderar på om det beror på att tanken är nästan tom.
Citera
2014-10-25, 20:28
Medlem
kulkille73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zharkov
Är lika på min peugeot så jag hoppas på svar också. Funderar på om det beror på att tanken är nästan tom.
Ha haft inne den för att läsa felkoder igår. Inga felkoder alls.
Skumt.
Citera
2014-10-28, 19:10
Medlem
Hej!

Jag behöver hjälp, kupéfläkten på min Peugeot 206 -01 har slutat fungera.

Jag har kollat på säkringarna och alla är hela.

Har även testat att mäta spänningen mellan dessa kontakter på fläkten(se bild), men det var ingen spänning där vilket borde betyda att felet är någon annanstans då strömmen inte kommer fram till fläkten. http://imgur.com/WftmNEx

Vad mer kan jag göra för att felsöka var felet kan vara? Finns det något elschema där man kan se hur fläkten är kopplad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in