Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-23, 21:22
  #13
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Visst är det så. Hunden äter upp inredningen därför att det kliar i tänderna och inte för att den är mentalt och fysiskt understimulerad. Äter den upp lika mycket hemma i flocken som när den är ensam i bagageutrymmet?

men hurså?
Citera
2011-11-26, 21:24
  #14
Medlem
sd2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Hejsan! Trodde aldrig jag skulle behöva skriva här (på bilar). Satt och funderade på det här om dagen...

Men till saken!
Min pappa brukar vara hundvakt då jag tar kurser på komvux vissa dagar. Hunden sitter då i bakluckan på bilen (Hyundai getz, hunden får ändå plats där bak att sitta, ligga och titta ut genom fönstret). Idag kom min pappa och skulle lämna av hunden efter att jag gjort klart ett prov i skolan och nästan hela bakluckan är förstörd!
Tyget i taket hängde i slamsor. Och pappa har nästan precis bytt ut hela taket för dyra pengar då massa snö slog ner på det från ett hustak förra vintern.
Dom där plastknopparna där man justerar huvud.. grejen i baksätets ryggstöd var helt trasig.
Plasten, själva bilen, som inte är lös var söndertuggad i bak. Stora hål.
Min pappa har letat ny bil och vill gärna ha en annan och sedan byta, men nu måste han behålla denna till skroten eftersom den är helt förstörd i bak.
Går det att fixa den själv? Istället för att lägga in den på lagning?
Eller måste man nu lägga ut den på blocket "Nästan gott skick, söndertrasad av rottweiler" och hoppas på att någon betalar lite över tusenlappen?

Jag kan inget om bilar, men jag är ganska kreativ men behöver gärna tips OM det skulle kunna gå att fixa bilen själv. Typ smälta plast och försöka fixa till lite, köpa nya knoppar eller kanske använda nåt slags spackel och måla?

Ge mig allt ni har och kan (:
Fy fan. sånna som d oborde inte ens få äga hund. hurtn tänker du när du låser in en hudn i bil hela dagen=??
djurplågare!!! kommer du från afrika kanske????

sen er en hondai getz inte värd så mycket pe ngar. ingen ide att laga.
Citera
2012-03-06, 18:30
  #15
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sd2011
Fy fan. sånna som d oborde inte ens få äga hund. hurtn tänker du när du låser in en hudn i bil hela dagen=??
djurplågare!!! kommer du från afrika kanske????

sen er en hondai getz inte värd så mycket pe ngar. ingen ide att laga.

du måste ju vara från Afrika som inte kan stava ordentligt.


Men nu tänkte jag bara uppdatera.
Bilen är på lagning för någon krockade in i oss för någon vecka sedan. Vissa saker blir lagade som bältet i baksätet han tuggade sönder samtidigt som allt annat.
Han har inte tuggat sen den incidenten. Så han mår faktiskt bra, var bara lite separationsångest allt handlade om i början. Eller åh, vi måste ha slagit honom till att börja gilla sitta i bilen????

Iaf. Allt verkar gå bra nu!
Citera
2012-03-06, 18:31
  #16
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
du måste ju vara från Afrika som inte kan stava ordentligt.


Men nu tänkte jag bara uppdatera.
Bilen är på lagning för någon krockade in i oss för någon vecka sedan. Vissa saker blir lagade som bältet i baksätet han tuggade sönder samtidigt som allt annat.
Han har inte tuggat sen den incidenten. Så han mår faktiskt bra, var bara lite separationsångest allt handlade om i början. Eller åh, vi måste ha slagit honom till att börja gilla sitta i bilen????

Iaf. Allt verkar gå bra nu!

edit: han har inte tuggat sen han tuggade i taket menade jag. inte sen krocken.
Citera
2012-03-11, 19:27
  #17
Avstängd
Painfrees avatar
Synd om hunden! Ni borde fan inte ha hund! Två timmar i bilen klart hunden inte pallar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback